Uhjelpsaksjon til Fredrikstad-barnehage!!

Jeg leser med sjokk og vanntro om den nøden som har rammet barna tilhørende Vispen barnehage i min fødeby, Fredrikstad; De har nemlig fått utlevert en brødforsyning der det var hull i en betydelig del av skivene! – Og som barnehagesjef Kirsti Nelvik Antonsen så korrekt uttrykker; ‘Det går jo ikke an å ha makrell i tomat på ei uthult brødskive!’ Jeg mener dermed at strakstiltak bør iverksettes, liksom at årets TV-aksjon bør gå til de nødlidende barna i Fredrikstad kommune. Fuck de kriserammede flyktningene Sudan, kvinnene i Afghanistan og bekjempelse av dødlige sykdommer! For her er det nemlig barn som ikke kan ha makrell i tomat på alle brødskivene sine som lider mest!!.. 

 

 

Etter at den inntrådte krisen først ble omtalt i Fredrikstad blad, har folk vist sine sanne, egosentriske selv, der de blottet for empati sjokkerende nok har kritisert Nelvik Antonsen med referanser til både matsvinn og at dette er et i-landsproblem. Til disse, har barnehagesjefen følgende svar på tiltale (jeg siterer):

 “Folk skriver at vi kan lage ostesmørbrød av de skivene, og det er jo fint det, men vi skulle lage brødmat og vi kunne kanskje bruke en kvart del av skiva. Det skal ikke være sånn, sier Nelvik Antonsen til TV 2.

Andre har kommentert at barna sikkert ville få det morsomt med å spise brødskiver med hull i.

– Morsomt? Er det morsomt at brødet går i oppløsning? Nei, jeg vil ikke ha noe sirkusshow rundt matbordet, jeg vil bare ha ei ordentlig brødskive som gjør barna mette”.. 

Presseansvarlig for Rema 1000, Torkel Fjørtoft, legger seg akkurat så flat ovenfor TV2 som seg hør og bør for de som ikke har baller nok til å imøtegå Kirsti Nelvik Antonsen med å plassere kritikken i det perspektivet den hører hjemme, liksom å gi en vennlig påminnelse om at man faktisk må forvente at det følger noen abre med å velge et varemerke som ligger så mye lavere enn de øvrige av sitt slag. Nelvik Antonsen er jo selv inne på at det respektive brødet er fra billigmerket Prima, hvis pris jeg mener å huske ligger på en 8-9 kr. Til sammenligning, er de øvrige brødene priset fra kr. 25,- og oppover..

 

(foto; tv2)   – Et utvalg fra brødbeholdningen som ble innkjøpt av Vispen Barnehage i Fredrikstad der det ikke levnes noe tvil om forekomsten av huller i en rekke av (de ferdig) oppskjærte) skivene..    

 

Men for all del.. Slike huller skal slettes ikke forekomme i et brød med respekt for seg selv, som Torkel Fjørtoft selvkritisk uttrykker på vegne av Rema 1000..

15 kommentarer
      1. Ja, ikke sant! Greit at det er sommer, men jeg kunne allikevel satt avsindig med penger på at det faktisk finnes temmelig mange ting som er skjedd i løpet av siste døgn som TV2 heller burde tildele den gitte plassen som forsidenyhet enn at det er hull i brødet til ungene i Vispen barnehage 😂

    1. haha jaja – stakkar og jeg synes det er bra at det blir belyst. Kan være enig i at makrell i tomat lukter fælt når de ramler nedi disse hulla og på klærne til barna. Sikkert de stink bombene som farter rundt der i barnehagen. Kanskje de kunne prøvd leverpostei i stedenfor den ene dagen?

    2. Sint mann på tråden.. på siste side i lokalavisa. « No går det over stokk og stein. Kjøpte et kilo appelsiner på butikken.. skallet veide mer en fruktkjøttet.. svindel og bedrag sier no eg. Kor skal dette ende.. «

    3. Man kan velge å ha det gøy på grunn av slike brødskiver også sammen med barna. Det er vel ikke alle brød som er slik? Kan bruke andre pålegg.
      Ungene bilr ikke glade når de som jobbe der blir forbannet bare på grunn av hull i noen brødskiver. Men det er jo men mening….

      1. Det er i aller høyeste grad min mening også!
        Det er tross alt folk som dør av sult, i krig, selvmord, sykdommer osv, osv, også vurderes altså en sak om hull i noen brødskiver som så viktig at den slås opp på en riksdekkende nyhetskanal!.. Det er like åndsvakt som det er absurd.. De burde seriøst skamme seg.. 🥺😫🤮😠

      1. Drit i tarvelige problemer som at en og annen voldtatt dame steines til døde i Irak og Afghanistan, liksom! Her er det unger som opplever å få HULL i brødmaten!!

      1. Nei, du kan så si..
        Hadde jeg hatt en unge i den barnehagen, tror jeg faktisk jeg ville sagt i fra at jeg ikke ønsket at h*n skulle oppdras til å verdsette mat mindre grunnet ‘skjønnhetsfeil’ som dette her..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg