Vi er best tjent med at islamisten blir der han er!!

Den viden kjente islamisten Arfan Bhatti, som for tiden befinner seg i trygg- og ubehagelig forvaring i et pakistansk fengsel, er begjært utlevert til kongeriket pga siktelsen for medvirkning i masseskytingen i Oslo i juni i fjor. Om han hadde gått rundt som en fri mann og ‘levd loppan’ ville jeg selvsagt stilt meg 100% bak at han skulle utleveres for å bli stilt til ansvar for sine ugjerninger. Men når han snarere befinner seg bak lås og slå, lurer jeg imidlertid på om vi ville være best tjent med å bare la ham bli der han er!.. 

 

Nå er også bibelen erklært rasistisk..

 

Altså.. Den respektive begjæringen om utlevering fra Pakistan er grunnet i at han i mars er ment å stilles for retten i hht medvirkning til masseskytingen i Oslo sentrum i forbindelse med fjorårets Pride-markering. Som kjent, var hverken Bhatti eller de øvrige tre som er siktet for medvirkning innvolvert i selve handlingen, -hvilket hans nære venn og medsamsvoren i terrorens tjeneste, Zaniar Matapour, egenhendig sto for.

Ut i fra hva som er offentliggjort i hht denne terrorgruppen disse er med i, er det vel ytterst tvilsomt (for å si det mildt) at Matapour planla- og utførte dette terrorangrepet, der to personer mistet livet- og x-antall ble skadet, på egenhånd. For dette var åpenbart ingen ‘impulshandling’. Dette var høyst planlagt, da det kun var den mirakuløse inngripen fra folk som befant seg på stedet som forhindret at det allerede omfattende skadeomfanget ikke ble langt verre.

 

Atfan Bhatti (t.v) er siktet for medvirkning til masseskytingen som ble utført av bestevennen Zaniar Matapour i fjor sommer.

 

Og i det vi kan slå fast at dette var en planlagt handling der flere enn Matapour har vært innvolvert, fremstår det som intet mindre enn en selvfølge at Bhatti enten er den- eller (mest sannsynlig) blant de som har medvirket i denne planleggingen. Og at Bhatti skal slippe unna å måtte stå til rette for å være delaktig i et terrorangrep, er selvsagt uaktuelt.

Men det er altså ikke så at Bhatti ‘lever loppan’ som en fri islamist der nede i Pakistan, da han vitterlig har sittet innesperret i et av landets fengsler ganske så lenge. – Og selv om jeg ikke innehar noen ekspertise i hht fengselsforholdene i Pakistan, tror jeg en allikevel trygt kan slå fast at det er langt mindre trivelige og komfortable soningsforhold der nede enn hva vi har her til lands. – Hvilket er en faktor jeg ser på som et soleklar pluss i så måte, da jeg helst ville sett disse menneskene brenne i helvete.

Videre kan jeg ikke for mitt bare liv se hvordan de kan ha såpass med håndfaste bevis for Bhattis medvirkning at det vil kunne avstedkomme med noen lengre fengselsstraff. I såfall måtte de jo sittet på et telefonopptak der de to sitter å diskuterer den respektive handlingen i hver sin registrerte telefon. – Og om så skulle være, burde jo vitterlig en serie personer innen politiet og PST vært tiltalt for å unngå å gripe inn!

 

Både Arfan Bhatti og Zaniar Matapour flagget ‘død over homofile’ -slogans rundt tidspunktet for masseskytingen.

 

Ergo anser jeg det overveiende sannsynlig at han kun vil kunne idømmes en indisiedom i hht at det betraktes sannsynlig hevet over rimelig tvil at han har vært kjent med det som skulle skje, om han i det hele tatt vil bli dømt. Og da kommer så spørsmålet om det er formålstjenelig å bruke en masse penger og ressurser på å få ham til Norge for denne rettergangen. Vil vi ikke da være langt bedre tjemt med å la utysket være der hvor han er, og med dette få satt en stopper for at han noensinne vil returnere til kongeriket pga. den stående arrestordren!?

Dersom vi imidlertid skulle lykkes i å få ham utlevert, innebærer jo dette at vi vil være ‘stuck’ med dette uvesenet i blant oss etter han har sonet ferdig en eventuell fengselsstraff jeg ikke kan forestille meg vil kunne overgå et par år, -om han i det hele tatt vil kunne idømmes noe utover det han allerede har sonet. Og med den berømmelige Mullah’en det tok oss gud-vet-hvor-mange år å bli kvitt friskt i minne, får jeg tilløp til spasmer bare av tanken på å hente hjem en tilsvarende terrorist. Så la ham nå for pokker bare få bli værende der han er, da det å atter igjen dele mitt fedreland med dette vandrende avfallsproduktet er det siste jeg vil!

4 kommentarer
    1. Tipper at OM Han kommer hit. Så koker argumentene deres for hans involvering,bort i kålen.
      Vi har jo sett dette før. Staten/politi er så skrå sikre på at de har den medsammensvorne. Bare for at alt koker bort.Og personen blir frikjent. For så saksøke staten og vinne.
      Er jo ei heller noen hemmelighet at disse folka ofte har bedre advokater enn det offentlige.. DVS stort sett alle kriminelle har bedre advokater enn det offentlige. Med mindre det kommer til nav. Da kan staten hviske noen i øret,for og få den dommen/straffen de vil ha.

      1. Han har en jævelig god advokat også!.. Svein Holden, som jeg faktisk kjenner personlig fra oppveksten, er samme mann som ble kjent som aktor i 22 julirettssaken, for så å bli forsvareren som fikk Tom Hagen fri fra varetekt, og ta på seg ‘the mission impossible’ i hht å representere Jan-Helge Andersen i Baneheia, 2nd edition..
        Derfor er det ytterst tvilsomt om han i det hele tatt blir dømt, og dersom han skulle få en dom, vil den etter alt å dømme bli mild..

    2. Beviser vel bare poenget mitt.
      Men jeg lurer meg på om ikke noen sitter i kulissene å trekker i div tråder for at han ska hjem til norge. (av uviss grunn) Men noen må tjene på dette.

      1. Det kan jo rett og slett være så enkelt som at folk er så endimmensjonale i tankegangen at det å få ham hjem og stilt for retten vil sees på som en typ tillitserklæring.. Altså i form av at her går vi virkelig all in for at folk skal stå til ansvar for sine handlinger, da de rett og slett ikke har det i seg å se slikt fra en alternativ vinkel..(?)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg