WHO CARES!??

Mens bomber og granater hagler i Ukraina, vi er belemret med tidenes mest ubrukelige regjering i over to år til, ytringsfriheten slik vi kjenner den er i ferd med å gå tapt, og det er en reell fare for at Trump blir gjenvalgt i 2024, har samtlige nyhetsformidlere funnet plass til å melde at det var slutt mellom en eller annen Isabelle og kjæresten hennes i fem minutter.. 

 

Biene og blomstene, anno 2023 

 

Om så hadde vært at jeg hadde den ringeste anelse om hvem denne Isabelle Eriksen og hennes Wictoria var, så kan jeg fremdeles ikke for mitt bare liv fatte og begripe hva nytte jeg kan ha av å bli informert om at hun og kjæresten har hatt en krangel! Sorry Isabelle og Wictoria, men jeg driter faktisk langflatt i de helt normale opp- og nedturene som måtte avstedkomme i forholdet deres..

Videre har VG slått stort opp at sommervarmen har ført til et rekordsalg av is. – No shit, Sherlock!..

I dette oppslaget ble det visstnok også røpet at det visstnok skal være en spesifikk type is det har gått spesielt mye av, men den avsløringen viste seg å komme såpass langt ut i artikkelen at det overgikk hva jeg i det hele tatt maktet å mane frem nok viljestyrke til å skumlese meg frem til.

Ellers får vi vite at det er en antatt kaffetrent på innmars som høres helt for jævelig ut, da den består av å blande ut en espresso-shot med tonic (jepp, vi snakker virkelig ‘tonic’ som i ‘GT’). – Og dessuten tok visstnok tidligere One direction -medlem, Harry Styles, nå kun i form av one Styles, en pause i sin nylig avholdte konsert for at en gravid publikummer skulle få gå å tisse, for så at ungen ble gitt navnet Caleb.

 

(foto: Tom Rune Orset) Stillbilde fra en filming av politivolden i Kongsberg, hvis tjenestemann i disse dager står tiltalt for.

 

Jeg mener.. Når landets nyhetsformidlere er fylt opp av slikt vås mens både nasjonen og planeten som sådan er gått fullstendig av skaftet, av hvilket det bla.a følger at slikt som ytringsfriheten er truet som den aldri tidligere har vært, så sier vel det kanskje alt om hvor hinsides skrudd tingenes tilstand faktisk er blitt.. For selv dagens seriøse oppslag, der en politimann står tiltalt for å ha banket livskiten ut av to personer, klarer faktisk kunststykket å bli idiotisk; For det vi får vite om den saksgangen er nemlig at den “stakkars” tjenestemannen gråtkvalt kunne informere en samlet norsk presse om at han følte seg forhåndsdømt..

– Vel.. Sånt er jo fort gjort når de fornærmede stiller med foto- og videobevis, samt at det fremlegges en video den respektive tjenestemannen i utgangspunktet har gått inn og slettet! Når en har både bevis- og bevist bevisforspillelse, så er det strengt tatt nok for at jeg anser vedkommende som skyldig inntil eventuelt det motsatte (mot alle odds) skulle bli bevist!

5 kommentarer

Siste innlegg