GRYXEN-AWARDS! Stem frem Årets Forbilde!

Med gårsdagens utnevnelse av Årets gledesspreder vel i havn, har vi faktisk kommet til veis ende i GRYXEN-AWARDS 2023, da vi nå står ovenfor den aller siste, dog alt annet enn den minste kåringen; Nemlig 

ÅRETS FORBILDE!

– Hvilket er en pris vi i juryen har lagt opp til skal være DERES ærespris, og derav være like høythengende som selveste æresgryxen. 

OG DE NOMINERTE ER:

(i alfabetisk rekkefølge)

•  FOTAVTRYKKET

•  FRILUFTSHEIDI

•  GRY (GRYENDE) HENRIKSEN

•  MAMMA PÅ HJUL

•  METTE JOSTEINSDATTER

•  MONICA VEDERHUS

•  SOLLIV

•  UT I FRILUFT

•  VIBBEDILLE

 

Som vanlig, står du altså fritt til å velge hvorvidt du ønsker å avlegge din stemme i kommentarfeltet nedenfor, eller på epost til følgende adresse:

[email protected]

Stemmelokalene er åpne frem til i morgen, lørdag 23.desember kl 16:45.

GODT VALG!!

 

Gry & Verdande

jury

54 kommentarer
    1. Jeg stemmer på Friluftsheidi. Hun har vist en enorm ståpåvilje dette året. Har både en kreftdiagnose og MS-diagnose, men har jobbet intenst hele året for å holde formen stabil, og i tillegg “litt til”, for å komme seg på toppen av Glittertind. Jeg har hatt en far og en farfar med MS, så vet at å gå er veldig vanskelig etter hvert. Å gå denne turen, må ha kostet enormt mye. Men hun har både under oppladning og i etterkant vist en enorm positiv innstilling. Jeg synes hun er et enormt forbilde 🙂🥰 Ikke bare for folk med disse diagnosene, men for meg som er frisk som en fisk. Innstillingen hennes er like viktig som innsatsen. Flott person ❤️

    2. Min stemme går til Friluftsheidi! Jeg er kroniker sjøl, og Heidi sin historie rundt turen til Glittertind rommer hele spektret av utfordringer. Å akseptere et liv med begrensninger. Å klare sette nye mål på tross av disse. Å finne motet til å be om hjelp. Å finne ydmykheten til å ta imot hjelpen med takknemlighet og gode følelser. Å glede seg inderlig over seieren ❤️.

      For ei dame. Bøyer meg bare i hatten, og takker så mye for all inspirasjon.

      1. friluftslivheidi uten tvil❤️Var så heldig å bli kjent med denne flotte og inspirerende dama på MS sentret I høst. Håper våre veier plutselig krysses igjen.

    3. Min stemme går til Mette Josteinsdatter. Alltid positiv og blid. Dikter og maler..Utrolig dyktig fotokvinne.
      Ut på tur hver dag og bader hver fredag og søndag hele året. Hjerte av gull og mye å slite med når det gjelder sykdom..Ja, virkelig en flott kandidat og med høy fokus på at vi andre skal lage oss en god dag! ❤️ Et stort forbilde her på blogg, slik hun mestrer livet sitt…For der går ikke alt på skinner……..

    4. Det er altså så himla gode argumenter for å stemme på flere av de som er nominert her, men jeg kommer dog ikke utenom Vivian, aka Mamma på hjul i dette anliggendet 🙂

    5. Min stemme går til friluftsheidi for å dele av egen hverdag, normalisering av kroniske sykdommer og plager – og samtidig vise at mye går. Og at det er greit at ikke alt går an. I alle fall ikke hver dag. Med humør og humor, all ære👏⭐️

    6. Etter å ha gjort meg opp en oversikt over de innkomne stemmer så langt, viser det seg at FRILUFTSHEIDI har tatt en viss kontroll over kampen. Men her er imidlertid intet sikkert før gongongen ringer, for å si det sånn! Så det være seg om du ønsker å sikre HEIDIS ledelse helt inn, eller om du har en annen favoritt for denne utmerkelsen, er du nødt til å STEMME! Her har det gjentatte ganger vist seg å være kamp til siste slutt, hvorav vi så sent som i går fikk se hvordan en kandidat kan komme rasende på i siste time, og ende opp med å ta hjem hele trofeet.

    7. Min stemme går helt klart til friluftsheidi 🥰 Hun er den tøffeste jeg vet, og walk the talk hver dag.

    8. Min stemme går til Mette Josteinsdatter 😊 – For inspirasjon og motivasjon gjennom at hun deler fra livet sitt, fantastiske bilder fra turer, morsomme historier om Pinni, og fine ord og dikt til ettertanke. ❤️

    9. Om det er lov for vanlege leserar, altså ikkje bloggerar, å røyste, så vil eg gi mi røyst til Vivian, Mamma på hjul.
      Det er flotte kandidater alle saman, men eg meiner Vivian tek prisen.

      1. Godt noen er enige med meg, for Vivian er stjerna vår, i allefall mi!
        Ikkje nødvendigvis pga sin diagnose, men for verdiene hun står for og alt hun gjør for at andre skal få det bedre og ha det bedre. Hun kjemper en innbitt kamp som mest sannsynlig ikkje vil gagne henne selv, men alle de som måtte komme etter henne. Å sitte i den situasjonen hun gjør og likevel utrette alt hun gjør for sine og alle andre er så mye mer enn en bragd, hun er et ekte helt og ikkje bare et forbilde <3

    10. Monicavederhus , som årets forbilde.. Fordi det er nettopp det hun er, et forbilde for de som sliter aller mest.. viser at det umulige er mulig, 😉

    11. Fotavtrykket er en blogg jeg har promotert mye, allerede før bloggen kom inn her på blogg.no. Mye vettugt i den bloggen. FriluftsHeidi har all min respekt, tøff dame, helt klart et forbilde! Gry er Gry, ikke alt jeg skjønner der, men er glad i Gry, dén kommer jeg ikke unna. Mette Josteinsdatter er utrolig flott dame, absolutt et forbilde hun også. Solliv har strålt på meg mang en gang, hver gang jeg tar i en gryte eller et stekebrett tenker jeg på henne. Det er noe med Solliv som jeg bare må like. Ut i friluft, også et forbilde for meg, én av de jeg virkelig liker i blogglandia. Og så Vibbedille da, det går bare ikke å si at hun ikke er et forbilde, for det er hun for så mange. Flere burde få med seg hvem Vibbedille er, alle burde ha en Vibbedille i livet sitt. Men for meg er hun mer som en søster som tar vare på alt og alle rundt seg. Skulle på bytur med henne i Stavanger en gang, tror dere jaggu ikke dama stanset opp ved Breiavatnet og dro fram to poser med mat og kastet ut til fuglene. Nå snakker jeg ordentlig mat som er bra for fuglene. De får i seg mye som ikke er bra. Hun tenker på alt og alle, og det er ikke kødd! Men stemmen min her går til Vivian, Mamma på Hjul. Den styrken, den kampen, eller kampene i flertall og dette deler hun fra hjertet, tankene, følelsene, opplevelsene, fokuset på viktige ting, perspektiv – altså jeg mener. Og hun klimprer ikke løs på tastaturet med fingrene, sånn just like that, som alle oss andre. Hun skriver med øynene. I alle mine år på blogg, blant de tusenvis av bloggere som har vært her på plattformen, så er det så absolutt henne som er selve forbildet, for meg. Dama hopper fra fly og driver ekstremsport. Vi burde være så uendelig glad for at hun er her med bloggen sin og minner oss om hva som er viktig her i livet. Jeg er så utrolig takknemmelig for bloggen hennes, den hun er som person, gubben hennes, de stunder vi har hatt sammen. Vivian påvirker mennesker til å bli bedre utgaver av seg selv. Glad i deg Vivian, ha en fantastisk julaften og jul – og dét til alle dere andre her også 🥰🐰

      1. Som du sier, er det plenty gode forbilder blant disse kandidatene, men Vivian er nå tross alt Vivian, så den stemmen var igrunnen obvious for min del også 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg