dagens blogg; HVIS JEG VAR DEG! [kjerringtanker]

I denne omgangen av ‘Dagens blogg’, vil man i realiteten inneha den fornemme tittelen i to dager, der man på dag en blir utropt som vinner, mens innlegget som utgis i dennes spirit ferdigstilles den påfølgende dagen.

 

..Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut papirkulen som avgjør hvem som blir sentrum for det kommende ‘identitetstyveriet’ er:.. 

17

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

 

KJERRINGTANKER! 

 

Ny dag og ny blogger opp av ‘hatten’, med det utkommet at jeg denne gang skal få ‘herje’ med kjerringa hvis blogg-karriere i stor grad har vært- og er basert på nettopp det å ‘herje’ med sine medbloggere!

Videre, hører det med til identiteten jeg nå skal innta at jeg både tjener til livets opphold på sykehus (hvilket vitterlig ikke hadde vært veien å gå når en har eksistensiell angst, og overhodet ikke fikser døden), og jeg skal være stortingskandidat for partiet Rødt.  Videre har jeg vært gift med ‘Gamle-Gubben Grå’ i bøttevis av år, hvis gubbe får kjørt seg i disse dager, da kjerringa, aka Britt har en brukket ankel, og er, i følge henne selv, tidvis vrien å ha med å gjøre. For det som begynte med en kjedsomhet som kunne gå på humøret løs, har nå som hun er blitt noe mer mobil men dog langt fra 100% mobil, utviklet seg til å handle om transport til de +/- tusen ukentlige møter og eventer som må deltas på, og derav fraktes til- og fra, ut- og inn.. Du kan forøvrig lese deg opp på Kjerringtanker ved å  klikke; A) gigantlinken over, og/eller B) dagens blogg -omtalen av henne HER.

Jeg gleder meg stort til å gå inn å dele mine tanker i det jeg inntar mitt alias som kjerringa de tilhører..

So fasten your seatbelts, Ladies & Gents, it’s time for the player to get played!

16 kommentarer
      1. Om du ikke skulle være av de enkleste, så er du iallfall blant de morsomste! *hehe*
        Jeg ser jo muligheten for at ‘Gamle-gubben Grå’ kan få kjørt seg greit i morgen, så du får hilse og be ham hvile ut og samle krefter mens han kan 😉🤭

    1. Jeg er stor sett inne og leser hvordan du forandrer “personlighet” og blir den du blogger om. Jeg vil si du har imponert meg over at du forandrer måten du skriver på, for så legge deg “bredvid” den du “er”. Tror din evne til å lese mennesker er formidabel. Ekstra spennende når det er blogger jeg kjenner litt :).

      1. Takker så mye! Jeg syntes dette her er veldig artig, i tillegg til at det har blitt så himla godt mottatt 🙂
        Ja, jeg er nok over gjennomsnittelig god på å lese andre mennesker, i det jeg slår ut som høysensitiv. Men det er vel først nå jeg har skjønt at jeg kan lese folk på dette viset via skriftelig kommunikasjon alene.. Heldigvis, har ikke jeg den typen hvor de ikke greier å skille egne og andres følelser, så det blir mer en ressurs enn et onde 🤗

    2. Hei🇳🇴

      Eg må bare si det : eg har ikke sans for den bloggen,nå sier eg bloggen for det er jo en mulighet for at bloggeren “spiller en rolle” som,i mine øyne,er både usympatisk og slem.Det er for mye nedrakking av andre bloggere,forklart av bloggeren selv som satire og humor,det er en alvorlig skivebom syns eg.
      Men,det er min mening (om bloggen).

      Eg blogget selv på blogg.no i nesten ti år,både mine bloggvenner og eg blei flittig nedsettende omtalt i diverse blogger,en av dem påberopte seg “humor og satire”.Det var stygge ting,angrep,mobbing,nedrakking og stalking,vi mente det var alvorlig den gangen – lite visste vi da at det på et seinere tidspunkt skulle dukke opp en av samme type,bare på et helt annet nivå,mobbebloggene den gang rekker ikke denne omtalte bloggeren til knærne engang – i stygge omtaler om andre bloggere og det verste er at ingen går visst under radaren til denne såkalte “satire” bloggeren.
      Men,man merker at bloggeren har tatt seg litt sammen – men er det nok….

      Hilsen synskepeggy.

      1. At det har stormet rundt denne bloggeren, kan jo ikke stikkes under en stol.. For min del, har jeg sagt i fra til henne, liksom jeg gjør til alle andre om det er noe jeg er uenig i, eller som jeg rett og slett ikke syntes er greit. – Britt har unektelig hatt noen utspill, bla.a ang andre bloggere der hun har gått over streken, men samtidig så skal hun ha for at hun iallfall har tatt til seg den kritikken som har kommet fra meg på et vis man sjeldent ser. Det er nemlig ikke mer enn et par uker siden hun ikke bare slettet et innlegg, men også erstattet det med et innlegg der hun tok selvkritikk på bakgrunn av kommentaren fra meg..
        🥰
        I den her sammenhengen, så hører også årsaken til at jeg tidligere i år startet med ‘Dagens blogg’ med til historien; For på dette tidspunktet var det en temmelig muggen stemning her inne, for å si det sånn.. Miljøet her var mildt sagt preget av heftige bloggerkriger, og i det hele tatt. Og samtidig så ble et generelt ønske om et stemningsskifte stadig mer fremtredende. I det dette scenariet utspiller seg på plattfprmen, har også jeg etterhvert begynt å innse at dersom jeg skal ha noen mulighet å komme opp og frem innen dette her, så holder det ikke med et innlegg en 4-5 dgr i uken.. Jeg var jo også permittert på ‘ørtende’ måneden grunnet C19, og det blir klart at dersom jeg skal gjøre alvor ut av dette, så var dette tiden å gjøre det på! Jeg måtte med andre ord gjøre hva slle andre som har måttet kare seg opp og frem uten en reality-booster har måttet gjøre; 3 innlegg pr dag.
        Men for en blogger av mitt slag, så innså jeg kjapt at jeg ikke kunne komme opp med 3 emner daglig, så jeg trengte min.1 fast spalte, helst 2. Og i det det falt et knippe med tette fremsnakk min vei, det slo meg at jeg kunne trekke ut en blogg for fremsnakk pr dag. Ikke bare ville problemet med emner være løst fpr en god stund, men ved å innkludere alle på denne måten, så jeg også muligheten for å kunne bidra til å bedre atmosfæren på plattformen. Dette lyktes bedre enn jeg hadde kunnet forestille meg, både for egen del, og ikke minst for helheten 🤗

        1. Ja,så bloggeren blei egentlig,med eller mot sin vilje, tvunget til å moderere seg,det taler jo ikke akkurat til bloggerens fordel,det heller.
          Eg og prøvde å si fra til bloggeren mer enn en gang i bloggerens eget kommentarfelt,men mine kommentarer blei slettet i tur og orden selv om de var både saklige og holdt seg til temaet som blei diskutert.Bloggeren brukte også en av de mest ufyselige hersketeknikker som er å finne i kommentarfeltene,nemlig å slette en kommentar for så å svare på den slettede kommentaren,en teknikk brukt av enkelte i den hensikt å få andre som saklig og objektivt kommenterer til å fremstå som idioter,dette klarte bloggeren også,ettersom det bloggeren svarte på var slettet.
          Nei,den bloggeren fremstår skikkelig ufyselig,spør du meg.

          Før,da eg blogget på blogg.no fikk man forbud mot å skrive nedsettende om andre bloggere samt forbud mot å bruke overskrifter på forsiden som kunne tolkes som uthenging,mobbing osv.straffen for dette var at man,uten forvarsel,blei fjernet fra forsiden tvert + at man blei fratatt muligheten til å poste noe som helst på forsiden uten at man innfridde diverse betingelser først,samt postet minst ti såkalte generelle innlegg.

          Hilsen synskepeggy.

          1. Nå var jo ikke jeg involvert i de krigene som foregikk i vinter, og siden det var to bloggere med hver sin ‘support’, så holdt jeg meg klokelig nøytral, for å si det sånn. Hadde det vært en skjevhet i maktbalansen her, ville det jo vært noe ganske annet, slik jeg ser det. Jeg tenkte selvsagt mitt om dette og hint som jeg fikk med meg, men bruddstykker gir jo uansett ingen helhet, så.. – Og dessuten fikk de to stablet en ‘fredsavtale’ på beina seg imellom, da ingen av de selvsagt ønsket å bli værende i den situasjonen de var. – Og så fant jo jeg en måte å få snodd meg inn som stemningsbooster med ‘Dagens blogg’ også, så alle hjerter frydet seg *hahaha*
            Men at jeg ikke legger meg opp i det her anliggende, betyr ikke at jeg er spesielt nøytral av meg som person, i det jeg aldri har evnet å holde inne med noe som helst *haha*. – Og i ditt tilfelle, så er det unektelig brukt metoder for å egge opp til en heksejakt mot folk. Å svare på slettede kommentarer er rett og slett jævlig utspekulert, da bloggeren da kan gjøre om ordlyden på det som blir sagt slik at det etterlater et helt annet inntrykk. – Samtidig, er det jo sant, sett i lys av ordenes betydning, det som gjengis, slik at de umulig kan ‘tas’ for hva som faktisk ender opp med å bli en feilsitering når det legges frem annerledes (if that made any sense..(?))
            I det hele tatt mister jeg all respekt med en gang jeg værer en eller annen av disse hersketeknikkene.. For meg, betyr dette helt enkelt at de ikke har motargument!
            Nå skal jeg imidlertid ærlig innrømme at jeg personlig har et.. tja.. hva skal en si.. – rimelig forkvaklet forhold til disse trollene.. For det er her jeg har min mentale ‘super-power’ ved at jeg enda har til gode å få den mld som har rørt så mye som ei nervecelle. For meg er derfor en ufin melding ensbetydende med at jeg kan ‘herpe’ *haha*. (- Forstå det den som kan; Jeg er altså immun mot nettroll, men må ha med meg psykolog for å sette mine bein innenfor døren hos sånt som NAV *haha*).
            Men at jeg ikke berøres av det, tror jeg gjør at jeg har en objektivitet til måten trollene opererer på, slik at jeg ser hva som forsøkes gjort med hvilken metode. – Og dette mennesket du var utsatt for, virker jo unektelig å ha vært noe helt ekstremt! For det er så jævla snedig å skaffe seg sympatisører blant medbloggerne, da disse selvsagt assosierer slettede kommentarer med det mest negative elementet som finnes i livet deres! Herregud, du har jo ikke en snøballs sjans i helvete til å komme igjennom med din side engang, da begrunnelsen ‘slettet trollmelding’ får ‘rullgardinen’ til å gå rett ned..
            Om du ikke får talt din sak via egen blogg i et slikt tilfelle, tror jeg at det beste ville være å rapportere det til moderatorene ved å ta screenshot av mld du postet, og svarene som ble gitt..
            Antagelig så har nok den kontrollgreia av overskrifter som lyder nedlatende e.l ført til litt for mange misforståelser o.l til at de kunne fortsette med det.. Men samtidig, er de jo selvsagt langt mer tilgjengelig nå som de har kuttet ned så til de grader på antall bloggere under hovedplattformen. – Dessuten så er vi jo tatt inn etter ganske så heavy kvalitetskrav, så det gjør det jo ganske annerledes enn det var da det var typ +/- en million blogg.no -blogger 😀 😀

            1. Eg er enig,men ønsker til slutt å konkludere med at denne kjerringtanker gikk skikkelig på tryne da bloggeren trodde at man kunne henge seg på toppbloggerne i håp om å nå toppen selv,og ettersom bloggeren selv avslørte motivet for å nedrakke andre så blir det jo ekstra ydmykende for bloggeren at hun ikke kom i mål med planen.

              Det er sikkert en metode å bruke for å nå toppen selv,men da er man evhengig av hvordan man fremstår selv.

              Hilsen synskepeggy.

              1. Enig!
                Jeg er jo unektelig blant de som bruker mest kjeft på bloggen *hehe*, men for hva jeg kan huske, er det kun to ganger jeg har gått ut mot en annen blogger. Jeg mener også at begge tilfellene fant sted i løpet av mitt første år, liksom jeg den dag i dag kan stå 100% inne for de.. Med andre ord, har jeg karet meg hit jeg er i dag uten å ta i bruk spekulative midler for å komme opp og frem. Nå har jeg enda et stykke igjen til toppens ypperste tinde, men i det jeg fikk en 18 plass i dag, er jeg freidig nok til å sole meg i glansen av å iallfall kunne påberope meg en tilhørighet blant de som kun ligger hakket under toppbloggerstatus *hahaha*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg