Dagens GRYXEN -oppdateringer!

 

 

Jammen står vi ikke ovenfor atter en helg, folkens! Og denne gangen innebærer dette at vi også tar fatt på den aller siste uken hvor dere kan nominere deres bloggfavoritter i de ønskede kategorier, før det brakes løs med stemmegivning for den første kategorien den første! 

Til deg som eventuelt måtte være ny- og ukjent med dette konseptet, vil jeg tro du får den nødvendige innføring ved å klikke på bildet under.

↓ ↓ ↓ ↓ ↓

 

Dette innebærer altså at det bare er å ruste seg opp for et nytt nomineringsraid, da de resterende kategorier står på trappene til å åpne slusene, for å si det sånn! M.a.o får dere benytte den kommende natten til å få tatt en velfortjent pust i bakken, for det er alt dere får før det altså braker løs med brask og bram atter en gang..

Og som seg hør og bør for en oppdatering, så har vi da selvsagt den oppdaterte listen, som altså viser de nominerte, sammen med antall nominasjoner i den respektive kategori pr. 23.11.2023, klokken 23:00

 

 

Som dere ser, så er det fremdeles plass til flere kandidater til de som måtte ha ‘unfinished business’ i så måte, så er er det bare å kjøre på mens dere fremdeles har muligheten!

Mvh GRYXEN-jury’en,

Gry & Verdande

 

37 kommentarer
    1. Jeg har selv et par ekstra nominasjoner jeg glemte å ta med i den opprinnelige nominasjonen; Nemlig Apocalypso og Fotavtrykket i kategorien for årets meningsytrer, samt Allans verden & vår alles Mamma på hjul i Livsstil 🙂

      1. Jeg vet ikke helt om det å designe praktiske kattetoaletter eller katteåpninger i huset sitt kvalifiserer til å bli nominert til DIY-blogger, men med tanke på alle de menneskene du tilfredsstiller med de lekreste matretter, synes jeg nok du burde stått på lista over nominasjoner til årets matblogger. Noen ekstremt flotte matbilder hadde nok gjort deg mer åpenbar og fremtredende i denne kategorien. 😉 Når det er sagt, var du vel noe himmelfallen over en mine tidligere nominasjoner. Jeg glemte muligens å trekke frem at vedkommende bidrar i stor grad til andres skjønnhet i bloggen sin. – På samme måte som du bidrar til andres matopplevelser! 😀 Derfor vil jeg få lov til å nominere deg som matblogger!

        1. Herregud, jeg har for guds skyld ingenting i hverken mat- eller DIY-kategoriene å gjøre! Mitt navnvføyd inn her, vil jeg faktisk gå så langt som å si ville vært regelrett respektløst ovenfor de som faktisk leverer topp kvalitet innen disse emneområdene..
          – Av ren frykt for at det faktisk er de som kunne vært trolig til å gi meg en sånn typ sympatino.inasjon, måtte jeg rett og slett slette hele driten *haha* 🤪

            1. Herregud, i verste fall kunne jeg jo brått endt opp som hun som går ut i offentligheten med en krenkelse over at hun ikke er nominert for årets blogger i den og den kategorien, liksom!! Det ville jo vært fullstendig krise om så det skulle gjelde de jeg faktisk kan sies å være hjemmehørende i, for ikke snakke om der jeg altså overhodet ikke har noe å gjøre 😮 😛

              1. Nja, skjønner hva du tenker, og jeg skjønte godt hva som var intensjonen din da du “på liksom” fisket etter nominasjoner, at det bare var ironi/sarkasme, tull og tøys. Ser også at kommentaren min kom uheldig ut. Om du hadde blitt stemt frem, ville det imidlertid vært riktig for stemmegiverne. 😀

        1. Slik jeg ser det var du en ‘no brainer’. 😉
          – Du er blant de gjenværende i en utrydningstruet rase; Nemlig de som våger å stå for noe eget, og har ‘baller nok’ til å gå ut med det, -selv i de tilfeller der dette bryter med den politisk korrekte allmenoppfatningen, med alt hva det kan innebære. Noe er jeg enig i, mens noe annet er jeg ikke enig i. Men det er aldri kuedelig, -og jeg får alltid noe ut av det! Slik jeg ser det, er imidlertid dette med hvorvidt jeg er enig- eller uenig i det den enkelte står for irrelevant i denne sammenhengen, da det er selve rollen som meningsytrer som teller her, og ikke i nevneverdig grad hva disse meningene består av. – For ikke snakke om at vi er pokka nødt til å gå tilbake dit hvor folk i stor grad visste å verdsette sine meningsmotstandere. Slik det er pr. d.d er hele ytringsfriheten, og derav demokratiet truet som aldri før, da det bøtter på med eksempler på saker der den ene siden regelrett har tatt monopol på sannheten, med den følge at de som måtte ymte frempå med noe annet er ‘fritt vilt’ i hht angrep. Følgen er at stadig færre tør å ytre seg, -hvilket nå har blitt såpass mange at det fakttisk må sies å være full krise..

    2. Så bra jobbet, nå har snart alle som blogger blitt nominert 🙂 i en heller flere klasser.
      Gøy å henge med på dette.
      Da nominerer jeg deg som matblogger! For dette kan du..

    3. Se der ja, om man kan nominere seg selv…Vel, da blir det andre boller!!! Melder meg selv under Foto, hallo! Har du sett alle turen eg har gått med påfølgende flotte naturbilder, ellers er eg selvutnevnt ekspert på microbilder fra hobbyrommet….Matlaging!? Hvis kaker går inn under det så fortjener desemberbakinga mi en nominasjon 🙂 Til slutt elsker eg min egen livsstil så da smeller eg til med å nominere meg der også 🙂 Sånn, da er eg fornøyd hehe

        1. Jeg smeller dere inn i alle kategorier – og jeg er ikke ferdig enda. Skjønner ikke noe av denne nomineringen og streker og hvordan fjaseblogg kan kan havne i kategori skjønnhet og mote, og hvordan noen som har beskrevet hvordan medbloggere skal drepes kan bli nominert av juryen fremfor å bli diskvalifisert. Skjønner jo at dette ikke er høytidelig og ment som en morsom greie, men nå har jeg ramlet av lasset. Nominerer forresten Sophie Elise også som matblogger. Hun spiser jo faktisk!

          1. 🤣😂😂🤣😂
            Velger å ta disse nomineringene like useriøst som min egen jammer over ikke å bli lagt til som mat- og DIY-blogger *haha*

        2. Når sant skal sies, var dine selvnomineringer faktisk realistiske, i motsetning til mine, slik at jeg faktisk er usikker på hvilke av disse som faktisk er seriøst ment *haha*. Den fleipen som var morsom i går, har m.a.o blitt slettet i dag da jeg for det første rett og slett fikk noia for at det var de som lunne tenkes å ta den på alvor, i tillegg til at det brått ble kilde til forvirring, som i ditt tilfelle *haha*. Jeg baserer meg derfor i utgangspunktet på ordlyden i kommentaren, og adder Vivian, og så får rettelser ev. tillegges 🤭🤪

          1. Fleipen din reagerer jeg ikke på, jeg reagerer på at en kan bli «hyllet» som årets meningsytrer etter å faktisk ha smelt til med å poste et helt innlegg med beskrivelse av hvordan en medblogger skal drepes, samt kommentarer som å slå noen ned og sparke til til en slutter sprelle. Altså, jeg mener – selv en av Hollywoods mest anerkjente skuespillere ble utestengt fra prisutdeling i hele 10 år etter å ha bare gitt en som gjorde komedie av kona hans en liten klask på munnen.

              1. Hun står sterkt i mine øyne i mote/skjønnhet-kategorien. Men der er jo Allans Verden, så da vet ikke jeg. Ingen offense mot Allan, kul type, men… han har sin egen stil, dét skal han ha 😜👍🏾

      1. 🤣😂🤣
        Vi er tydeligvis flere som føler oss oversett her, ja
        (Regner med det fremkommer ganske tydelig at min ‘klage’ var alt annet enn seriøst ment)..

    4. Når sant skal sies, har jeg i det minste såpass skam at jeg ikke engang ville klart å adde eget navn i de kategoriene om så livet sto på spill 🤣

      1. Men du klarte adde apeklatten i siste liten… årets meningsytring, beskrive hvordan medbloggere skal bli drept, og gleden over å sparke noen til de slutter sprelle…

        1. Nå vet jeg jo ikke hvem det refereres til, da jeg åpenbart ikke har lest det respektive innlegget. Men jeg kan imidlertid svare på hva som ligger til grunn for mine nominasjoner innen den respektive kategorien..
          – For mitt vedkommende har jeg vært særs bevisst på å ha et klart skille mellom vedkommende som meningsytrer, og hvorvidt jeg måtte være grunnleggende enig-eller uenig i de saker vedkommende har tatt til orde for. For det første, opplever jeg dette med selv å ta del i denne eventen, stiller ekstra krav til en sådan objektivitet i hht å nominere i ‘egen’ kategori. Dessuten føles en sådan objektivitet rett og slett nødvendig for opprettholdelsen av egen integritet. For når en har gått såpass hardt ut m.h.t dette med å ta ‘monopol på sannheten, liksom dette med at ytringsfriheten betinger at det gis rom for at samtlige meninger skal få komme til uttrykk, og ikke minst bli respektert, selv om de går stikk i strid med hva en selv står for. Jeg har jo vitterlig vært den som har frontet meninger som har gått stikk i strid med den allmenne oppfatnig. – Og i korona-anliggende, var jeg jo blant de som tok denne kjerringa mot strømmen, -alene mot verden -argumentasjonen til et helt nytt nivå. Og det som provoserte desidert nest i den forbindelse, var at folk var fullstendig uimottakelig for andre inout enn de som ble gott av de de anså som kyndige, i så måte, – i tillegg til den rådende mangelen på folk som stilte spm og foretok egne vurderinger. Å stå i den stormen, hadde vitterlig sin pris. En pris bestående av at jeg ble straffet, – i ordets fulle betydning, for det på den ene siden å gå ut offentlig som motstander av den koronapolitikken som ble praktisert i Norge og de fleste andre land, og for det andre å gå ut med årsaken til at jeg ikke ville la meg vaksinere.
          På tilsvarende vis, kan det vitterlig få følger å argumentere til fordel for det fritt å kunne pyre opp eksemplarer av muslimenes hellige blekke, for å argumentere imot muslimsk innvandring, og den slags. Når jeg forlanger respekt for mine syn, krever det at jeg utviser en tilsvarende respekt ovenfor de hvis meninger er stikk i strid med mine egne. En må m.a.o se på hvordan personen evner å fremme sitt syn, og legge til sode eget ståsted i anliggendet. Det blir på samme måte som jeg mener Dagfinn Høybråten er det beste jeg har sett av en politiker noensinne, samtidig som ALT han sto for, og fikkvtrumfet igjennom provoserte meg til vannvidd. Men han kjempet ikke min sak, men den til hans velgere. Og når som leder i dette knøttlille drittpartiet får karet til deg de posisjonene- og får gjennomslag left, right & center, ser jeg jo at han som politiker er one of a kind. Derfor bestreber jeg meg altså på å utelukkende nominere på bakgrunn av hvorvidt de utformer meninger på selvstendig grunnlag, og ikke minst om de har ‘baller nok til å bryte med de politisk korrekte rammer, hvilket tidvis innebærer å gå imot det store flertallet, med alt hva dette innebærer. Og sist, men ikke minst, er argumentasjonen nødt til å være saklig, og fri for hersketeknikker, merkelapper og name-calling av meningsmotstandere. 😊

          1. Du vet ikke hvem det refereres til? Neivel, du addet to stykker, da er det ikke så forferdelig vanskelig å gjøre mattestykket, eller 🐰 og en annen ting når det kommer til nominering av anonyme blogger som årets meningsytrere. Slik jeg ser det så er meningsytrere de som står for hva dem sier, og det gjør man vitterlig ikke når man faktisk er anonym. Den ene bloggen er registrert i falskt navn, navnet til en advokat i Oslo. Og det kan jeg si med en gang at en blogger som omtaler andre bloggere som nazister, rasister osv left, right and senter, og i tillegg til å legge ut detaljert innlegg om hvordan en medblogger kommer til å bli drept, det er vitterlig ikke en advokat som gjør denslags, det ville jo å være et karrieremessig selvmord🐰

    5. Skal det stemmes på et tidspunkt? Eller skal man bare nominere? 😀 Skjønner ikke dette. Ser at folk har fått streker og sånt.. 🙂 Betyr det stemmer?

      1. – Om vi tar stemmingen først, så blir kategoriene lagt ut, -en og en for avstemming min et døgn før så disse telles opp, og vi forhåpentligvis har en vinner. I utgangspunktet starter samtkige av de nominerte da på 0.
        – Dernest har vi altså de strekene.. De står for antall nominasjoner bloggeren har fått innen den respektive kategori. I praksis vil de først komme til sin rett dersom det skulle ende opp med at to (eller flere) ender opp med samme antall stemmer. Da vil altså vinneren kunne kåres ut i fra antall nominasjoner. Mest sannsynlig, vil de altså ikke ha noen praktisk betydning. I bunn og grunn, har jeg innkludert de i listen fordi jeg syntes det var greit å ha med som en typ indikator for å vise at alle er blitt sett 🙂

        1. Ok, da skjønner jeg mer 🙂 Er du klar for en Frodith på rød løper utafor restauranten din, HVIS jeg vinner en kategori? 😀 Tror ikke jeg vinner noe i år, er for slapp med bloggingen. Folk glemmer hvem man er… Men mulig jeg må speede opp bloggingen litt, sånn at jeg har en mulig sjanse for en rød løper – trasking i Askim 😀

    6. Synes både Utifriluft og Mettejosteinsdatter tar utrolig bra bilder, så nominerer begge til det 🙂 Gryende og Bunny som meningsytrere. Må tenke litt mer. Og så skal jeg jo stemme når den tid kommer 🙂

    7. Takk for nominasjon. Her er det vanskelig å velge ettersom alle har sin måte og sjarm.
      Jeg får bare si: Lykke til alle sammen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg