GRYXEN-AWARDS 2023!!!

Novembermørket har senket seg over de tusen hjem.

Det er grått, det er trist, og i det hele tatt en elendighet som knapt er til å holde ut. 

Det er imidlertid ET lyspunkt der fremme som veier opp for den miserien som utspeiler seg utenfor døren; 

2023! 

Årets ÆresGryxen, 2022 ♠ Årets ÆresGryxen, 2021

 

Nå har det jo kommet inn en del i løpet av det siste året som kanskje ikke har rukket å få med seg hva dette går ut på, så:

Et utvalg av fjorårets utmerkelser

Gryxen-awards er en bloggerutmerkelse som ble opprettet i 2021 som en ren og skjær protestpris som følge av at grunnlegger- og adm.dir i Gryxen-bevegelsen, Gry Henriksen (-hvilken altså er identisk med ‘yours truly’) gikk fra å ha et småskjevt blikk til en ren hatsk innstilling til landets, til da, eneste (angivelige) bloggerpris; Vixen. Årsakene var (- liksom de fremdeles er) så mange at de ikke lar seg gjøre å redegjøre for her, men det hele koker ned til at de droppet sin opprinnelige målgruppe da genren ikke lenger var dominert av overfladiske rosabloggere, for så å toppe det hele med en inkonsekvens og en fullstendig skrudd moral. 

Men det har jo ingenting for seg å bare uttrykke sin misnøye over ting som ikke fungerer som det skal her i verden. Ei heller kan en forvente at andre skal ta seg av verdens feil og mangler, så når vi ikke hadde noen bloggerpris, ja, da var det eneste jeg kunne gjøre for å forbedre situasjonen å lage en selv. 

Greit nok at Vixen fremdeles må sies å ha en komfortabel ledelse hva størrelse angår, men (til vår skadefro fornøyelse) skulle det ikke store anstrengelsen til for at Gryxen -prisene ble ditto mye finere.  

2023

..vil gå av stablen på følgende måte:

Som annonsert i kjølvannet av fjorårets utdeling, vil det bli foretatt visse endringer i hht årets utdeling;
1) Kåringene vil bli avgjort på demokratisk grunnlag, i motsetning til den rene juryutvelgelsen som har rådet de foregående år. (Her er det m.a.o bare å følge med for oppstart av nomineringer og avstemminger!)
2) Det vil bli færre priser, for så at den enkelte pris vil henge høyere.

Nominasjonsprosessen for de respektive kategorier vil starte i morgen den dag! Dernest vil det bli utdelt en pris annenhver dag fra 1 til 24 desember. Dernest vil det avholdes en avstemming for de respektive kandidater innen den oppkomne kategori i tidsrommet mellom utdelingene.
Det eneste unntaket i så måte, er årets æresgryxen som utgis på selveste julaften, hvorav det vil være juryen (-altså den gode, gamle, i så måte) som foretar utvelgelsen.

Og selve prisen?? 

De vil (som i de foregående utdelinger) bli custom made til den enkelte kategori ut i fra følgende prototype:

 

19 kommentarer
    1. Eeeh, jeg har ikke hørt fra deg – men leser dette som fritak fra jurytjeneste?

      For da skal jeg i tilfelle boltre meg med nominasjoner, må vite 😃😉

      1. Sorry, jeg har stresset rundt så til de grader i det siste at rett og slett glemt bort hele driten. (Den mailen gikk vel fløyetn i det bossen brått var på tråden med en eller annen endring på gavekortet, om jeg ikke tar feil.. *hehe*)
        – Selv om det blir avstemming, er det fortsatt nødt til å være en typ jury som modererer det hele, samt kårer æresgryxen. (Juryen kan selvsagt også stemme.. *hehe*) – Og det er her du da kommer inn om du fremdeles har lyst??..
        Med både julemeny, gavekort og det som måtte være av julegrafikk til jobben ferdigstilt, så skal jeg nå i det minste ha mandag- og tirsdagshelgen min som vanlig, så jeg satser friskt på å få sent den info-mailen i morgen 😛 🙂

    2. Dette kommer til å bli utrolig spennende! Og med nominasjoner og avstemming i tillegg kan jeg seg for meg at dette kommer til å ta helt av! Har du informert aktuelle media? 😀

      1. Hadde det vært antydning til driftighet hos eieren av denne plattformen, ville de jo lagt inn en aldri så liten fotnote hist og her i noen av sine talløse publikasjoner.. Men når så ikke er tilfelle, får en gå for at det er folk som deler 😉

    3. Det var da voldsomt så mange som skal klage på november. Jeg synes slett ikke at november er hverken grå elller trist. Det fineste lyset på himmelen, ja dèt har vi nettopp i november. Rosa, lilla, oransje og alle mulige nyanser av blå, leker seg på himmelen både før og etter solen går opp/ ned. Snøen kommer ofte også i november, og det er så mye lettere å glede seg over snø nå, enn f.eks i mars når man begynner å bli litt lei vinter og gleder seg på vår.
      Men uansett, Gryxen-awards blir spennende. 😊

      1. For min del har dette heller lunkne forholdet til november å gjøre med at det mentale kommer litt i ulage pga manglende dagslys. Siden jeg ikke har noen 9-4 jobb, men snarere en 15-22 / 17-24 -jobb så blir det ikke at jeg får noen ekstra formiddagstime med dagslys, men blir fratatt en ettermiddagstime 🙂

    4. Gleder meg stort til å følge med. Fikk ikke med meg starten på forrige års Gryxen Awards, for starta opp igjen med blogginga mi den 1. desember. Artig konsept du har starta👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg