Drittunger!

Legg den politisk korrektheten til side et øyeblikk, og vær helt ærlig (iallefall ovenfor deg selv); Finnes det noe mer irriterende enn unger ute av kontroll? 

Unger som sitter bak deg på flyet og sparker i stolsetet i samfulle 7 timer i strekk, unger som hyler, unger i leiligheten over som kjører tråbil på parketten kl. 07:00 i helgene eller løper hylende rundt utenfor soveromsvinduet ditt i et tilsvarende tidsrom, unger som renner inn i deg med minihandlevognene sine i butikken, eller som du med et nødskrik klarer å forhindre tar tak rundt halsen på hunden din bakfra med de respektive foresatte som tafatte tilskuere.. 

 

Topp 5 mest irriterende mennesketyper!

 

..- Og skylden for at de respektive representanter for den oppvoksende slekt er så til de grader uspiselige at du fantaserer frem scenarioer der du er gitt anledningen til å røske tak i krapylet for en porsjon god, gammeldags barneoppdragelse, ligger hos ubrukelige foreldre. Det være seg om de ikke later til å se avkommet utenfra, at de ikke ser feil med krapylet og lar de få- og gjøre hva de måtte behage, at de rett og slett er late, eller at de selv er blottet for takt, tone og manerer, og derav er like forbannet til sjenanse selv.

Enkelte… – Nei, ikke bare enkelte.. – Ganske så mange av de som har tatt valget om å reproduseres skulle helt enkelt latt det være. Hvor politisk ukorrekt det enn måtte være å si høyt, har jeg flere enn en gang tatt meg i å forbanne naturen for ikke å ha vært hakket mer selektiv i hht hvem som var avlsdyktige, for å si det sånn.. Men når det åpenbart var for mye forlangt (hvordan i heiteste menneskeheten har klart å komme hit, står i sådanne stunder for meg som et mysterium), burde i det minste menneskeheten selv ha såpass med selvoppholdelsesdrift at vi ikke tabubela alt som lukter av kritikk rettet mot den minst sosialt tilpassede gruppen i samfunnet. – For ikke snakke om jobben som gjøres av de som står ansvarlig for den manglende sosialiseringen deres!

 

 

Om ungene er nydelige, høflige småtroll eller ufordragelige beist står og faller på de voksne bak.. – For det er tross alt fullstendig frivillig å få barn her til lands, -iallefall for oss jenter. Unger skal ikke produseres som statussymbol, pyntegjenstander eller noe ‘alle andre’ har. De er faktisk et livslangt ansvar, hvilket innebærer at anskaffelse av barn krever at en tenker seg forbannet godt om på forhånd. For når de er ute, -ja da er du kjørt!..

12 kommentarer
    1. Joda kan bli irritert på unger..kommer ann på setting..og min dagsform..hehe..Men i barnehagen jobba jeg mest med di som var utagernde og litt “vanskelige”og hadde et ekstra hjerte for dem.. Så klart voksne må sette grenser.. det er jo det beste for alle parter det… Fin sommer videre til deg <3

    2. Helt klart foreldrene som har mye av ansvaret for hvordan ungene blir. Ikke ALT, de lever ikke i et vakuum med dem, men de har MYE å si. Jeg kan irritere meg over unger…eller egentlig foreldrene… i mange sammenhenger 😛

    3. Jeg hadde lyst til å kaldkve…. ei mor på kjøpesenteret i går ettermiddag. Ungen skrek som om den var stukket med kniv, du hørte den gjennom hele kjøpesenteret – og det vedvarte. Jeg gikk i retning av skrikene for å se om det var noen som hadde skadet seg eller hva skrikinga kom fra. Den var virkelig hjerteskjærende høy og intens.
      Barnet rundt en fem, seks år lå på gulvet og skrek og sparket med beina mens moren satt rolig på en krakk og pratet med en annen person. At det var moren vet jeg fordi hun sa det når jeg satte meg ned hos barnet og spurte hvorfor det skrek. Jeg hadde ikke noe med å snakke til hennes barn.
      Mulig ikke, men hun gjorde det ikke. Barnet svarte ikke. Holdt opp å skrike og flyttet seg nærmere moren med et litt skremt blikk. Jeg gikk videre, og skrikinga startet på nytt. Vel, jeg forlot kjøpesenteret. Orket ikke støyen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg