En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Slettes ikke verst!..

Tre plasser opp fra gårsdagens 20 plass (hvlket er reflektert rundt i DETTE innlegget) til en 17 plass i dag, så det får jeg være fornøyd med.. – Ikke sånn der ‘JOHOOO!!’ -type fornøyd, for det krever ytterligere et par plasser opp, for å si det sånn. Dessuten var besøkstallet helt OK i forhold til en dag med full aktivitet, men det er dét, liksom. – Men for all del, en 17 plass er så visst ‘innafor’, så jeg er så absolutt på gladsiden!

 

Utsnitt av dagens toppliste på blogg.no. 

 

Men på en annen side, så kan det allikevel være en viss grunn til bekymring, selv om det ikke dreier seg om hvorvidt bloggen er i ferd med å gå lukt til helvete som typisk er på dager hvor jeg plasserer dårlig..

Saken er nemlig den at jeg atter igjen har postet i Kvinneguiden! [- Yes, I know..] – Altså dette galehuset av et nettsted hvor jeg i sin tid opprettet en brukerkonto i den hensikt å kunne gjøre kåringer av de aller galeste trådene der inne, og hvor mine poster kun var i form av å delta i tall- og ordlekene. For et par dager siden, så sendte jeg nemlig av gårde min andre post inneholdende en meningsytring i løpet av urovekkende kort tid (reaksjoner i forbindelse med den foregående er å finne HER). – Og sånt tilsier jo intet mindre enn full krise..

Årsaken til at jeg bringer dette på bane i denne spalten er imidlertid at disse tordentalene som er avlagt på dette nettstedenes ‘gjøkerede’, er relatert til mine medbloggere. For måten de hetser enkeltmennesker på i disse trådene, er virkelig ikke greit by a long shot! – Og spesielt når det dreier seg om folk jeg anser for å være blant mine venner, så føler jeg at jeg blir nødt til å avgi en forsvarstale. Samtidig er det jo en kjensgjerning at ‘you can’t argue with stupid’, så det er jo fullstendig fåfengt i hht å kunne ha en mulig innvirkning på de som burde ta det til seg! For de som liker det, er folk som uansett er like frastøtt som meg selv over det som skrives, så..

Men ikke desto mindre så vil jeg nok mest sannsynlig droppe innom med en tordentale nå og da i de trådene hvor dritten kastes etter folk jeg kjenner , for i det minste å kunne utgjøre en aldri så liten motvekt!.. Og det er når jeg lar dette få synke inn, det til fulle går opp for meg hvor hakke galt det som utspiller seg her faktisk er; For når JEG, av alle mennesker, så til de grader står frem som en fornuftens stemme, da er det galt fatt! – Og da mener jeg VIRKELIG galt fatt!!

19 kommentarer
    1. Tror jeg har vært innom kvinneguiden en gang i mitt liv. Tydeligvis så er det ingen hyggelig plass å være, spesielt når kjentfolk blir snakka stygt om.

      Nr 17 er jo en bra plassering, jeg er 20 plasser lenger ned enn deg 🙂

      Håper du har en fin dag

    2. Jeg så ditt innlegg inne på tråden min, men de har sånn “silent treatment” mot meg for tiden, så tror ikke du har fått særlig respons, ha ha.

      1. Det har blitt meg fortalt at det har kommet en dose med ‘oppgulp’, men siden jeg vet hvilket nivå de vil ligge på, gidder jeg ikke engang lese de. One can’t argue with stupid! *haha*
        Men ikke desto mindre, syntes jeg heller ikke de skal få fritt leide til å drive på slik de gjør, så derfor syntes jeg det er på sin plass med en aldri så liten tordentale dann og vann, for i det minste å sørge for en liten motvekt til den dritten de strør om seg med.. 😉

        1. Bortsett fra helt i begynnelsen da det kom insinueringer om at jeg hadde tatt livet at ungene mine for klikk, (og kanskje et par episoder etterpå), så har jeg aldri tatt akkurat dem særlig seriøst. Jeg syns trakasseringen som fikk foregå her inne på plattformen uten en eneste motstemme i langt over et år var langt mer belastende.

          1. Hæ!?? Å si at noen har drept sine egne unger er farn så drøyt!!
            – Det var etter Mette Ask sluttet at jeg innså at mer burde vært gjort for å demme opp for dritten, for å si det sånn.. Dessverre får en ikke gått tilbake for å rette opp i de feil som er begått. Det eneste man får gjort i så måte, er å beklage. Men en kan i det minste lære av det, slik at en iallfall ikke gjentar det 😉

            1. Hun sa ikke direkte at jeg hadde drept ungene mine, men mine døde barn «minnet henne om den saken om hun som hadde mistet fire i krybbedød, og senere ble dømt for å ta livet av dem selv…». Du fatter tegninga. Absolutt ingen der inne reagerte, snarere tvert i mot. Kommentaren fikk stå i over et døgn før den ble moderert bort. Ingen reagerte.

              1. Det er poteto – potata spør du meg! Her bruker de altså en persons mest traumatiske opplevelser by far der de åpenbart opp til spekulasjoner og rykter om de mest horrible ting som brått kunne endt opp med å ødelegge liv! Det er faktisk skremmende å tenke på at de som står bak sånt som dette går rundt iblant oss, og kan være absolutt hvem som helst! Det kan like forbannet være den søte gamle dama som mater endene i parken som tenåringen som farer forbi en på sparkesykkel som forretningsmannen på Aker brygge, for å si det sånn..

    3. Haha, du stakk hånda i et helsikes vepsebol inne på kvinneguiden da du skrev 😅
      De kaller dritten sin for «konstruktiv kritikk» men egentlig har jeg litt vondt av de. Der sitter de, dag ut og inn, finleser blogger for så å finne noe de kan kritisere. Så får de mange likes, og kan klø hverandre på ryggen.

      1. *hehe* Jeg var jo klar over at det ville bli et viss tilløp til bråk ved å gå ut på den måten i en av de trådene der, liksom jeg ikke forventet noe utpreget saklighet i besvarelsene, for å si det sånn! Men jeg hadde faktisk ikke sett for meg at det kunne bli så til de grader idiotisk. 😀 Jeg er så heldig at jeg aldri har latt meg affisere av ting som blir sagt på nett, så for meg har det ikke noen annen effekt enn at jeg får en heftig latter, for det ER jo komisk! 😛 Men samtidig er jeg klar over at dette er MIN sterke side, og at de fleste faktisk blir såret/påvirket negativt av å få sånne meldinger rettet mot seg. Så når det på toppen av alt dreier seg om folk jeg kjenner, så følte jeg rett og slett på et ansvar om å steppe in, for med det i det minste å kunne utgjøre en liten motvekt til all galskapen 😉

    4. Det var mye engasjement for en side du ikke bryr deg om.

      Men du oppnådde å få et klikk av meg, det skal du ha. Men det blir nok med dette ene, ingenting av det du skriver fenger meg.

      Og til den kjære kokken, om det hjelper på egoet å kalle null interesse i tråden din for silent treatment er det bra. Å bli ignorert og glemt er nok en straff verre enn døden. Men man får på ett punkt nok av å lese om sykdom, død og selvskryt.

      1. Da har jeg jo iallfall oppnådd noe, -ikke verst bare det! 😉
        Men når det er sagt, så er ikke den posten grunnet i ambisjoner for bloggen, men snarere et (om enn aldri så lite) håp om i det minste å kunne nå frem til en eneste deltagende i den galskapen som viste seg å foregå i denne tråden..
        Jeg tør dessuten å påstå at jeg er den mest kvalifiserte mht å uttale seg i den respektive tråden. For etter alt å dømme, er jeg er den ENESTE som har uttalt meg i den tråden som faktisk KJENNER personen det er snakk om, hvilket gjør det overveiende sannsynlig at min opplevelse av vedkommende er langt mer trolig å stemme overens med de faktiske forhold enn den guffa som ikke er annet enn oppkok i hodene på en gjeng patetiske individer som kun er ute etter å finne de verst tenkelige tolkninger for alt som blir sagt i den hensikt å kunne trashe vedkommende mest mulig.
        Hvorvidt den enkelte er klar over at det foreligger en reell risiko for at det dere bedriver kan ødelegge folk (med alt dette innebærer) eller om de ikke ser hva de faktisk er med på har jeg selvsagt intet grunnlag for å si noe om. Men like fullt kan det dere bedriver få fatale konsekvenser..
        Her er nemlig folk totalt forskjellig! For mitt vedkommende, så er det få ting i bloggerøyemed som frembringer flere- og hardere latteranfall enn en skikkelig ‘crap-load’ i en forumtråd eller et kommentarfelt! Dette fordi jeg aldri har latt meg affisere av ting som sies under ett eller annet intetsigende nick på nett, i det jeg kun betrakter det som en tirade av ord som avstedkommer fra en eller annen hvis mening og oppfatning jeg driter langflatt i. Men for de fleste så er det imidlertid ikke så enkelt! Dette er området hvor jeg har min typ uovervinnelighet, mens de fleste andre faktisk påvirkes negativt, hvilket jeg på det sterkeste vil anbefale (til tross for at dette etter alt å dømme er fullstendig fåfengt) å ta på alvor dersom du vil unngå å måtte face den dagen det viser seg at det som er blitt slengt av dritt i en tråd av typen det her er snakk om har fått alvorlige konsekvenser..

        1. Det er en kommersiell aktør som blir diskutert. Alt som blir nevnt er ting som er tatt opp på en offentlig blogg og lagt ut for klikk og cash.

          Og et tips til deg som faktisk har en blogg, riktig tegnsetting i tekst er faktisk essensielt for å kunne håpe på å bli tatt seriøst. Du har vanvittig lange setninger.

          1. I mine øyne er vitterlig ikke sånt som å legge ut klare føringer i retning av at vedkommende kan ha drept sine egne unger det å diskutere ‘ting som er tatt opp på en offentlig blogg’. – Selv ikke denne, hvor det er utvist en større åpenhet rundt dette enn hva andre ville følt seg komfortable med! Folk har ofte helt ulike måter å jobbe seg igjennom traumer på, så selv om noe syntes ubegripelig for deg, så er det like fullt noe en må innse føles riktig for andre. Å fyre opp under det verste noen kan oppleve, er intet mindre enn ondskapsfullt!

            1. Det er jo bare tull. Selvsagt har ingen skrevet noe slikt. Men det er en fin historie å fortelle for å få sympati. Og at han melker tragediene sine for hva de er verd, er det ingen som kan nekte for.

              1. Det er nok dessverre noen som har gjort akkurat det. Den aktuelle posten skal så ha fått bli stående i ca et døgn før den ble fjernet av en moderator..
                Her skal det sies at jeg aldri så denne, men jeg har sett andre som har beveget seg inn på samme spor, så jeg tviler ikke et sekund på at det er sant..
                Men greit nok.. Vi har helt ulikt syn på denne mannen, og det ikke å like noen, er jo en fair sak. Du skal ha for at du står for det fullt ut. Det står det respekt av, for det er det jo så visst ikke alle som gjør! 😉
                Helt konkret, er det som skurrer hos meg at du/dere går for langt når det kommer til å spekulere i hvilke motiv vedkommende har for dette og hint..
                For når alt kommer til alt, så er det jo KUN den respektive personen som VET hva som motiverer vedkommendes handlinger! Så når en haug av folk som ikke kjenner fyren påberoper seg å nærmest VITE hva som foregår inne i hodet hans, bikker det over til det usaklige.
                Greia er at det er så mange involvert, og nær sagt ALLE er av samme mening. Følgen av sånt, er at man ubevisst trigger hverandre, i tillegg til at mengden fører til at det som skrives gir et ekstra voldsomt inntrykk. Det er garantert flere av de postene jeg reagerte på i den settingen som hadde fått passere dersom de var blitt lagt frem alene eller i en mer balansert setting!
                Samlet sett, så gjør disse faktorene at tråden ikke lenger kan sies å bestå av kritiske røster, men er blitt ren skjær mobbing.
                I mine øyne, så bør en tenke over om- og eventuelt hva en ser for seg menneskelig mulig å oppnå med å bidra i en slik tråd…
                For det lar seg nemlig enkelt gjøre å se for seg muligheten for at slike tråder avstedkommer på verst tenkelige vis; At en av de som slaktes i en av disse navngitte trådene går hen og tar sitt eget liv..
                Ja, det lyder sikkert overmåte dramatisk, men det er faktisk forbannet mange som enten begår selvmord eller selvmordforsøk hvert eneste år. Og en ytterligere økning er ventet å bli i kjølvannet av C19.
                Om sannsynligheten for noe sånt i seg selv er relativt liten, så er den like fullt reell! – Og OM så nestemann ut med en slik tråd skulle være den ene personen av 100 (eller hva det måtte være), med den følge at du vil måtte leve med det å ha bidratt til at noen ikke orket leve lenger.. Er det verdt risikoen, liksom!?
                For en ting er iallfall sikkert;
                “EVERY person is fighting some battle you know NOTHING about!..” <3

        2. Jaja,jeg ble sendt inn hit fra ei lenke på den møkkatråden, så da fikk du en ny leser i meg 😅Etter å ha lest den tråden så mistenker jeg at flere av de som lirer av seg møkk der inne,er av de som var mobbere på skolen, ikke ble så godt likt i vennegjengen men måtte hevde seg ved å tråkke på andre.For ingen BLIR plutselig så stygge som det der,det der er noe de har i sjelen sin, den er mørk.Og plutselig fant de likesinnede der inne. De vrir og vrenger på ting han skriver,mye av det er helt sykt.Hun ene kunne til og med fortelle hvordan blogginnlegget hans kom til å bli etter at han hadde vært i Oslo, det var 2 alternativer der.Dette innlegget fikk hun klapp på skulderen for, jeg derimot venter fremdeles på dette blogginnlegget fra han 😂 Det de heller ikke forstår der inne er at han har sine trofaste lesere dag etter dag.Det er ikke sånn at vi først går inn der og leser for å se om de kommenterer om han, for så å lese hans blogg om de HAR møkka rundt.Vi leser hans blogg HVER dag fordi vi ser og forstår hvilken fin fyr han er.SÅ hender det at vi kikker inn der for å se hva som beveger seg i møkkakjelleren.Og synes det er veldig fint hver gang de er opptatt med noe annet.Asbjørn mister ikke lesere av den grunn. En annen ting som er nevnt der inne er hvordan han ikke har kontakt med sine andre barn omtrent, som om DE kjenner til sannheten om hans familiesituasjon. Denne helgen har han besøkt ene sønnen sin som bor lenger unna, og hadde et nydelig blogginnlegg om det. “In your face” har jeg lyst til å si til de der inne, men gidder ikke å røre i gryta. Men én ting gjentar seg der inne, har de tatt feil i noe så sklir de stille forbi det og nevner det aldri med et ord. Aldri! Og det er noe vi i vennekretsen her har stilt oss undrende til mange ganger, hvor påståelige de er og hvor mye de vet om en de ikke kjenner. (Not)

          1. Takker så mye for flotters innspill! 😀 Jeg kunne ikke vært mer enig i det du sier, for det som foregår i disse trådene her, er virkelig IKKE greit! – For ikke snakke om hvor mange det er av de som drar’n helt ut, for å si det sånn; De som sier ting så hinsides hva som ansees for sivilisert at jeg ikke evner å se hvordan det er mulig å ha en så ekstrem side, og samtidig inneha evnen til å opptre helt normalt i livet for øvrig!
            Dessuten blir jeg nysgjerrig på hvordan de kan ha blitt oppdratt! For selv om jeg er aldri så voksen, selvhjulpen, osv, så er det ett eller annet som ‘kicker’ inn i det jeg er i ferd med å si eller gjøre noe som går på tvers av måten jeg er oppdratt på. Og trosser jeg dette, får jeg en tilsvarende skyldfølelse, og dårlig samvittighet over å ha gjort noe som ville skuffet foreldrene mine dersom de fikk vite det som da jeg var barn.. – Og dette er faktisk noe jeg tenker på som normalt! Så da blir liksom det disse nettrollene klarer å lire av seg enda mer absurd *haha*.
            Så det er utvilsomt rett det du sier om at det er nødt til å være ett eller annet mørkt som de sliter med i forhold til seg selv. Det er jo det eneste som kan forklare hvordan det er mulig å oppføre seg slik de gjør.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg