En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

Every duck..

 

En plass ned fra gårsdagens 13 plass, uten at det har noen betydning. Besøkstallene er gode, og jeg er m.a.o ‘happy as a horse’.

 

Utsnitt av topp 100 -listen hos Blogg.no 

 

En av grunnene til at jeg startet dette konseptet her, er at jeg rett og slett ikke tillater meg selv noe misnøye når jeg er blant topp 20. Ideelt sett, så skulle en jo kunne dratt dette rundt et år tilbake i tid, da det er dette perspektivet som er av virkelig betydning. Men siden tidsreiser ikke lar seg gjøre sånn i en håndvending, så fikk jeg i det minste satt en standard å gå tilbake til ved oppstarten i september!

Greia er nemlig at for bare et år siden, så var jeg nær sagt så demotivert som en kan få blitt, og jeg var praktisk talt i ferd med å oppgi hele bloggingen. I fjor gjorde jeg kun to(!) innlegg i hele desember måned, og januar var ikke så himla mye bedre med åtte. Hadde det ikke vært for at det for alvor begynte å balle på seg med uregelmessigheter i C19 -anliggende, er jeg stygt redd bloggeren Gry ville vært passé i dag..

Under ser dere et utsnitt over månedene de siste tre årene.

Nå skal det sies at det både tok lang tid før jeg fikk denne Analytics-greia opp å gå, samt at den har hatt perioder der den bare har flatet ut, så vel som bare forsvunnet fra kontrollpanelet i kortere eller lengre perioder. Men det fremgår allikevel at jeg, etter nærmere tre år som blogger, følte jeg praktisk talt sto på stedet hvil. Dette er en bransje der det var utrolig vrient å ‘bli sett’ generelt, og for en aktualitetsblogger som meg spesielt.

Så når en ser på denne grafen, så er det jo åpenbart at det sjiktet jeg befinner meg i dag, kun et skarve år etter fjorårets ‘all time low’, er hinsides forbi hva jeg kunne ha forestilt meg i min villeste fantasi for bare ni-ti måneder siden.. – Dette blir iallfall ikke noe mindre kontrastfullt i det denne måneden allerede er min nest beste noensinne, og den beste jeg har gjort på egen hånd, for å si det slik. Toppen, hvilken ble nådd i juli, skyldes nemlig i vesentlig grad at dette var måneden jeg fikk den ‘boosten’ som skjøt meg rakt opp til dagens sjikt, liksom den oppskytingen som utgjorde første etappe på veien i april også kommer tydelig frem på denne grafen.

 

3 plassen som er datert til den 25 juli i år, er min beste plassering noen sinne.

 

Med andre ord, ville jeg aldri vært der hvor jeg er i dag uten den hjelpen jeg har fått fra ‘Kokken’  & ‘Kaninen’.

Årsaken til at jeg tar opp dette atter en gang, er at jeg vet det er flere fremdragende bloggere som tidvis sliter med motivasjonen av samme grunn og på samme vis som jeg selv gjorde, og som nærmest ble min bane. I den forbindelse, ønsker jeg ¨å vise at ‘every duck has its day’. Det kan riktig nok bli både vinter og vår en rekke ganger før den inntreffer, men en må bare ikke gi opp, for ‘the day will come for every bloody duck out there. – Trust me!..’

 

 

 

9 kommentarer
    1. Det er sikkert sånn for mange av oss. 🙂
      Jeg har blogget i mange år, først her på blogg.no, men så på WordPress og Nouw fordi jeg var så “lita” at jeg regnet med å bli ryddet bort i oppryddingen på Blogg.no
      Men nå fikk jeg komme tilbake, og det er artigere å blogge her igjen. Mister litt piffen innimellom, men så kommer inspirasjonen sånn plutselig igjen, og det blir morsomt.
      Flott at du ble løftet opp, men nå klarer du løftinga selv ser jeg. 👏😀

      1. Det vanskelige med å starte fra scratch, er å bli ‘sett’. Det florerer jo av vanvittig gode utgivelser her inne som ville blitt fulgt av tusener dersom det bare hadde funnes et vis å få annonsert at en eksisterer, for å si det sånn!
        Og nå som hele genren har forandret seg så til de grader, så er dette absolutt noe som burde blitt gjort kjent for mannen i gata, i det bloggen nå faktisk har noe for alle, og ikke bare jenter mellom 16-24 😉

      1. Det rare er hvor fort en liksom ‘glemmer’ hvor lang veien har vært i det en når frem til målet!
        – Ja, målet er jo ikke nådd da en stadig søker flere lesere, men en venner seg altså så faderlig fort til den nye standarden så fort en får et løft at det er helt absurd 😛

    2. Jeg kjenner jeg er litt glad for at jeg ikke har installert Analytics. JEG ble veldig stresset av den, når jeg hadde den på gamle blogg.no. Ble for opptatt av å se på den, hvordan jeg lå an SÅ langt på dagen, hva som skulle til for å få høyere tall i løpet av dagen osv. Nå blogger jeg, så ser jeg hva som skjer dagen etter, når jeg enten er innafor med bilde blant topp 40 (ja..på pc-en), eller så er jeg lenger ned… Og jeg ser det kun EN gang den dagen, og ikke mer å lure på 😀 Men jeg har ikke problemer med å skjønne at det er gøy også, for folk flest 🙂 Og du fortjener å være der oppe, du har jobbet systematisk og fint for å komme deg dit. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg