En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er altså å gi et usensurert innblikk i en bloggers borderline narsissistiske  mind-set på sitt mest navlebeskuende.. 

 

Neimen, hva er det jeg ikke ser!?..

 

Atter ei uke er inne i sin sluttfase, hvilket betyr fridager for folk flest, arbeidsdager for de av oss som lever i ‘The upside-down world’, og ikke minst at det er dags for å bekjenne ukens blogging!

 

Utsnitt fra dagens toppliste hos blogg.no

 

Ut i fra tematikken som ble bragt på bane i forrige ukes bekjennelser, og hva som følger kun et par-tre dager i etterkant, så fikk jeg den første indikasjonen på at det kan ligge mer makt i den bekjente blogging enn hva en i utgangspunktet skulle tro (hvilket vil si null, nix & nada). For det skulle nemlig vise seg at en av de bloggene som ble bragt på bane i forbindelse med at det er så alt for mange perler av noen blogger som folk dessverre ikke kjenner til, spenster rakt opp på en 16 plass i kjølvannet av dette innlegget!

Nå var dette i utgangspunktet en kuriositet som fikk meg til å flire litt i det skjegget jeg ikke har, da Solliv vitterlig har jobbet og slitt seg opp og frem fullstendig på egen hånd! Men så ser jeg det som VIRKELIG får meg til å begynne å lure her; For jeg vil vel tro de fleste av dere har fått med dere den prosessen hvor jeg har gått fra fasinasjon til frustrasjon over den avgåtte ‘rosabloggeren’ Stinas vannvittige stayer-evne i listetoppen hos blogg.no.. – En stayer-evne som også skulle vise seg å gjelde for en ‘Lavkarbo-Hanne’, som inntil nylig faktisk har gått meg hus forbi. – Et stemningsskifte som for mitt vedkommende ble utkommet av at vi blir vitne til en fordobling av besøkstallene fra den ene dagen til den andre i det hun endelig faller nedenfor topp 20 -streken, -uten at det er blogget et ord! Ergo, så overgår hun hva jeg evner å se kan være mulig på redelig vis.. – Og parallellt med at jeg gledes på vegne av nevnte Solliv, så blir det meg bevisst at det ikke lenger finnes noen Stina på ‘story-plass’. Følgelig, blir jo jeg, som seg hør og bør, nysgjerrig på hvor langt ned på 20-tallet hun kan ha falt, -men fortsatt ingen Stina! I det hun ikke en gang er å spore blant de topp 40, så går jeg ut i fra at jeg har oversett henne, og går tilbake til sidetoppen igjen for så å foreta en mer fokusert søken; Men dama er og blir forduftet som dugg for solen, -hvilket også skal vise seg å være tilfellet for ‘Lavkarbo-Hanne’.

 

 

Jeg mener.. Med to issues hvor mine insinuasjoner går troll i ord på dette viset, så kan en jo ikke annet enn å begynne å lure på hvorvidt det faktisk kan ligge en ukjent makt i det bekjennede ord!!

Følgelig, så går jo tanken direkte til muligheten for at jeg faktisk kan bekjenne meg til bloggtoppens øverste tinde, som den avtroppende konge-kokkens tronfølger! Det hadde vært noe, rekker jeg å tenke, før stormannsgalskapen som slett ikke uventet følger oppdagelsen av egen guddommelige allmektighet eksploderer i et indre inferno, der min iboende demon i løpet av sekunder tar fullstendig av i det følgene av allmektighet, om så bare i ‘blogg-verden’, går opp for meg; Altså, muligheten for å kunne styre alt som skjer, for så at fornuften ankommer med syvmilsteg hakk i hel, og kicker inn, og jeg snarere blir skremt!

For om så var, at dette, i virkelighetens verden, far fetched tankespinnet hadde kunnet vært en realitet, så tror jeg neppe noen, meg selv inkludert, ville vært tjent med at en mer eller mindre uinnskrenket makt ville blitt benyttet for egen vinning på et sådant selvisk vis.. Det er faktisk en vesensforskjell på å bruke ens makt på å fremme saker/goder som gagner fellesskapet, og det å benytte den til saker/goder som kun gagner en selv!

Selvsagt ville det ha vært hinsides stas å spenste opp som kongerikets nye blogg-dronning, men det bør nok eventuelt foregå på ‘gamle måten’ om en skal unngå å pådra seg selveste Karmas uforsonende vrede!

9 kommentarer
    1. Blogg sverget til meg at hvis hun ikke postet noe nytt innlegg innenfor tre måneder så skulle ikke hun være inne på lista. Jeg påminnet om uttalelsen og dermed forsvant hun. Du er jo en av de som har vært utsatt for den 21 plassen, og det er temmelig irriterende når, som du, har forsøkt å jobbe deg opp. Det var viktig å påpeke til blogg, det faktum at de lar inaktive blogger fremmes på listen, når det er andre årsaker enn blogging som holder en oppe – det er bare ufint mot oss aktive bloggere. Jeg ser heller Solliv hver dag på topp 20, for hun fortjener det, og nå er mulighetene økt med to tre plasser. Jeg har presset på til blogg og påpekt om både Stina, lavkarbo og Strikkepiken. I tillegg har jeg screenshottet de gamle spøkelsene SophieElise og co.. så nå skal det bli bedre og mer rettferdige tider. Si takk til Bunny da 😜

      1. Så jaggu skulle det altså være ens nærmeste som røsker en ned fra den allmektighetens høye tinde som følger muligheten av ¨å kunne være Vårherres enbårne datter også her i bloggverdenen!..
        Grunnet den uforskammede sterke bevisføringen i retning av at jeg allikevel ikke er Kristus’ ukjente søster som følger de gitte opplysninger, så ber jeg om forståelse for at eventuelle takksigelser ikke vil kunne avstedkomme før jeg er ferdig med den bombardering av deg med de mest ufyselige remedier (sild, surnet melk, lungemos, -you name it) som foregår inne i hodet mitt i skrivende stund.. 😀 😛 😛 😀

    2. Takk og herlig!
      Enig med Bunny, blogger som ikke er aktive bør ikke ta opp plassen for oss andre som blogger hver enste dag!
      Det bør blogg.no ha kontroll på!

      1. Tror nok det vil tjene Blogg.no i det lange løp også. For selv om det å fjerne blogger som Stinas innebærer å tape en del besøkende der og da, så vil nok flere komme til etterhvert som det blir kjent at man ikke må lete for å finne aktive blogger 😉

      1. Jeg også, i grunn *haha*. 🤭 Men på den annen side, så leser jeg jo overhodet ikke matblogger, så.. (Når jeg skal ha noe godt å spise, er oppskriften helt enkelt å ringe ned på jobben, og to kokker med til sammen 100 års erfaring har måltidet klart på 10 min) 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg