En Bloggers Betroelser..

Som følge av det bortfallet av en fast spalte som følger i kjølvannet av den annonserte sesongavslutning av ‘Hvis jeg var deg’ (hvilket involverer en gylden mulighet du kan lese deg opp på HER), tenkte jeg å lodde stemningen for å få et innblikk i hvordan livet fortoner seg inne i den ‘blogger-boblen’  som vi bloggere er kapslet inni når vi befinner oss i dette noe spesielle blogger-universet.. 

Tanken bak, er at de av dere som er mine medbloggere har noe å flire gjenkjennende av, alternativt fremskaffer lettelsens sukk over i det minste ikke å være SÅ gal, mens de av dere tilhørende befolkningen for øvrig kan la dere underholde av hvordan hverdagen fortoner seg i bloggernes gale verden..  

 

 

FAEN!!!

Helgen som fikk en elendig start i det gårsdagen skulle bli en av de dagene da absolutt alt går til helvete, gir så visst ikke noen indikasjoner om lysere tider i det jeg finner bloggen nede på en 22 eller 23 plass med et ditto elendig antall sidevisninger!

Om jeg er aldri så godt kjent med egen krisemaksimering, så er jeg tilsvarende inneforstått med at denne ikke lar seg temme, med det utkommet at jeg gjør det eneste jeg kan gjøre i en sådan stund; Rømme åstedet (les; klikke inn på YouTube) for med det å kunne gjenvinne såpass med sans og samling at jeg vil kunne returnere i en relativt rasjonell tilstand. Og dersom du skulle lure på hva som ligger i begrepet ‘rasjonell’ i denne sammenhengen, så er det å kunne klore seg fast i den erfaring og visshet som tilsier at dette ikke er synonymt med at det jeg nå bivåner, er øyeblikket da alt rakner og bloggen brått befinner seg i dritt fall mot avgrunnen (og det som verre er).

 

 

Dette er nemlig en side som gav seg til kjenne i løpet av min tid som selvstendig næringsdrivende (hud- og kroppsterapaut), hvorpå den også skulle være blant de faktorene som gjorde at jeg bestemte meg for å selge etter en ti års tid. For i det denne krisemaksimeringen hadde fått herje fritt i et helt tiår ttil ende, med alt det innebærer av å dra på jobb uansett sykdom, og den lille ferien jeg anså meg forunt besto av et eneste langt ‘hodekjør’ fylt av dommedagsscenarier av verste sort fra begynnelse til slutt, så var jeg rett og slett utslitt av hele greia..’

Heldigvis er det i det minste en light-versjon som kommer til uttrykk i bloggsammenheng  Derfor lettes iallfall noe av trykket at jeg kommer på at jeg tross alt kun utkom med et nytt innlegg i løpet av denne satans fredagen (hvis besøkstall ligger til grunn for den respektive listen). Utover dette, var det jo kun en re-post angående den utlovede mulighet for hevn for mine sprell på mine medbloggeres bekostning i ‘Hvis jeg var deg’ -konseptet..

Men ikke desto mindre så er jeg såpass grinete at jeg avstår fra å foreta flere besøk på hjemmesiden med hva dette innebærer av påminnelse om elendigheten, enn nødvendig. Bedre er jeg dessverre ikke, for uansett hvor beskjemmet det er å erkjenne, så er sannheten like forbannet den at jeg faktisk er så forbannet smålig og navlebeskuende som jeg nå etter alt å dømme vil vise meg skamløs nok til å kringkaste ut i internettets uendelige univers. I så måte, så er det jo nærliggende å stille spørsmål om hvorvidt jeg er vel bevart, hvilket jeg anser det for trygt å besvare med et ‘nei’, i det jeg har kommet dithen hvor det ikke lenger er noen spørsmål hvorvidt jeg ikke er riktig naglet, men snarere i hvilken grad den velkjente metaforiske skruen er løs.. Her følger også den manglende evne jeg har vist meg å ha til å se tingenes tilstand i lys av det faktum at vi ikke skal lenger tilbake enn til årsskiftet for at dagens listeplassering og opptalte sidevisninger var for utopiske å regne..

 

(foto: dav vivid)

 

I denne borderline narsissistiske boblen som denne tilstandsrapporten har sitt utspring, så befinner nemlig inngangen til dette inneværende året seg uendelig langt tilbake i tid.. For i denne galskapens midte er det nemlig heller ikke nevneverdig rom for å kunne hvile på sine laubær, i det ethvert nytt steg fremover avstedkommer med en tilsvarende standarøkning m.h.t hvor listen legges for en aksept av egen innsats som helt OK.

Hva som så kreves for å være fornøyd?  – Da snakker vi tangering av personbeste, det være seg i form av antall sidevisninger eller listeplassering..

 

15 kommentarer
    1. Uff, litt slitsomt når man må jobbe så fælt med den listen 😂Jeg er jo ute av den hele uka for tida, pga jeg ikke blogger, så er rimelig lykkelig bare jeg vises igjen i helgene 😊 Innafor topp 40 i dag, med 3 innlegg i går, det er litt det JEG kan forvente 😜 Forskjell på folk..ha-ha .. Morsomt med nytt konsept da 😊

      1. Bare så det er sagt; Dette her er tenkt å være dratt ut til en overdrivelse; Som en slags parodi på oss selv, so to speak.
        For det ER jo sant at vi har en greie med å sjekke den listen, og iallfall for min del, så legges listen høyere i takt med at jeg har jobbet meg oppover. Det er bare dratt helt ut i fremstillingen for å få frem hvilket komisk folkeferd vi er.. 😀
        Hva mine plasseringer/fremgang angår, så må en huske på at jeg har fått et par ‘boostere’ som har skutt meg opp til et sjikt det etter alt å dømme ville tatt år og dag å nå dersom jeg hadde måttet dra meg opp og frem på egen hånd.. 😉

    2. Jeg tror jeg må glemme den listen fremover, for det skal nok ikke mange dagene til før den er langt unna. Det føles ihvertfall slik nå som jeg ikke får delt link 🤷‍♀️ Gjenstår å se, men jeg får kanskje kjøre på med der enn 1 innlegg pr dag.

      Ha en god søndag

      1. Når jeg plasserer blant topp 20, så er det som regel tre innlegg som ligger bak. – To KAN holde med max uttelling, men med ett er jeg sjanseløs.. Ei heller skal det mer enn et par dager uten blogging til for at jeg raser rett ut av hele greia *hehe*

          1. Du leverer iallfall godt nok, så det er etter alt å dømme kun snakk om å få skviset inn et ekstra innlegg eller to pr. dag..
            Her er jeg også nødt til å presisere at det dermed ikke er påkrevd at det dreier seg om tekstbaserte innlegg som er tidkrevende å forberede. For å bruke meg selv som eksempel, så består en full bloggdag av et fast konsept, etterfulgt av et (mer eller mindre) tidkrevende ‘hovedinnlegg’ bestående av en meningsytring, tipsliste, e.l, for så å runde av med et kjapt mini-innlegg i form av et lite bildedryss, ‘quotes til kvelds, e.l.
            Altså er det langt i fra så tidkrevende med 3 innlegg på en dag kontra dette ene som man tror! 😉

            1. Takk Gry ❤ Det skal jeg alltids få til. Jeg liker litt tidskrevende innlegg innimellom og har veldig lyst til å få ut så mye mer, men det finnes noe(n) som hindrer meg i å gjøre det. Så derfor blir det som det blir enn så lenge. Kanskje jeg skulle funnet et fast konsept å snakke om innimellom. Mye kan bedres på, men trives med å skrive hverdagsinnlegg også.

              1. Jeg vil tro som kreves for et betydelig ‘boost’, er om du f.eks bare setter i gang et konsept bestående av noe sånt som f.eks et fast antall mellom 1-5 utvalgte mobilbilder fra dagen som er gått! (Kan kalles noe sånt som typ; 3 fra dagen, (dagens) Fem Favoritter, etc.
                Innleggene i en slik spalte vil ta deg typ 5 minutter fra start til mål, samtidig som det er en greie som både faller i smak generelt, liksom det passer inn i konseptet ditt 😉

    3. Overdrivelser eller ei, litt opp og litt ned, i dagens bloggverden så har du gode tall, nå på et nivå at inni disse tallene så begynner det å bli noen faste lesere, folk som ser og hører deg. Det synes jeg er fint da. Og det jeg liker veldig godt nå er at du har jobbet deg opp selv. Det ligger mer stolthet i det enn 15 minutter i rampelyset på grunn av god omtale fra toppen, selv om omtalen er alltid hyggelig og velkommen. Aldri har noen på toppen skrytt av meg, buhuu.. faktisk motsatt 😂 men du er en av de beste Gry, lista er bare juks!

      1. Takker så mye <333
        For all del.. Jeg er jo i aller høyeste grad fornøyd med den fremgangen bloggen har hatt dette året når jeg fjerner skylappene og ser helhetsbildet! Men samtidig så øker jo unektelig ambisjonene i takt med fremgangen, så med de nevnte skylapper på, så er det jo kun den siste tiden som teller! – Og å se det navlebeskuende mind-settet til denne 'skylapp-versjonen' av 'selv' i form av at det blir satt ord på, er jo temmelig komisk *haha* 😀
        – Og ikke vær lei deg, -jeg liker deg jo i det minste jeg! 😀 Og dessuten så er jo all PR god PR!.. 😉

        1. Det er noe med at hvis du hadde tronet toppen så hadde jeg vært nummer to. Din lojalitet er jo bare grenseløs, det er vel ingen bloggere som har kommentert så mye som du i min, ingen som har fulgt meg så lenge (helt utrolig at du holder ut, haha..) og det er ingen annen blogger som har gitt meg så mange positive skussmål så mange ganger.

          1. Det skulle vel i grunnen bare mangle.. Du er jo unektelig min nr. en her inne på blogg, liksom du er en kjær venn uavhengig av blogg! Jeg mener.. Det er jo et temmelig begrenset antall mennesker hvor det på noe som helst vis passer seg å komme brasende inn døren ved 1/2 11 – 11-tiden, slenge seg ned i sofaen, og konsekvent titteluere vedkommendes samboer med tilnavnet ‘Snuppen’ uten at noen så mye som letter på et øyenlokk *hahaha* 😀 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg