ETT-ÅRSDAGEN på NYTTÅRSDAGEN!

Reklame | Adviral

Da var jule- & nyttårsfeiring vel overstått, og jeg er dermed tilbake i bloggverden på denne aller første dagen i det herrens år 2019. – Denne dagen er imidlertid ikke bare starten på det totusen-og-tyvende året e.kr; Den er nemmelig også starten på mitt andre år som blogger!  

 

Første header-bilde

 

Det snakkes bestandig om hvor fort tiden går, men av en eller annen grunn, svært lite om de hendelsene som det føles som ligger myhttps://gryende.blogg.no/1536874527_norge_er_ikke_en_araberstat.htmle lenger tilbake i tid enn de faktisk gjør, slik som tilfellet er for meg i forhold til bloggingen. Min fartstid som blogger føles nemmelig å være vesentlig lenger enn dette ene året, en følelse som nok har en del å gjøre med at det har vært krydret med tidvis store begivenheter såvel som omveltninger, både på godt og vondt. Jeg tenkte dermed at ingen markering av denne Gryendes ettårsdagen kunne vært mer passende enn en oversikt over nettopp disse Gryende Tiders største begivenheter, milepeler & omveltninger:..

Største øyeblikk: Seieren i blogg.no’s sommerkonkurranse [Bloggsommerkonk 2018] med innlegget ‘SOMMERKOPPEN’. Dette innebar et enormt løft for bloggen. – Ikke bare besto premien av en mengde blogg/bilde-shouts, men den største ‘boosten’ var utvilsomt følgen av å være ‘tatovert’ på toppen av ‘Blogg.no’ i et par måneder. (Innlegget ble imidlertid utgitt i story-format, hvilket desverre ikke eksisterer på den nåværende plattformen Bloggsoft, og dermed ikke lenger er å oppdrive).

Mest lest:   Her er det praktisk talt dødt løp mellom den nevnte ‘Sommerkoppen’ og ‘NORGE ER IKKE EN ARABERSTAT!’ 

Første topplisteplassering:  ..Kom etter et halvt år med innlegget ‘TOBAKKSTULL’

Beste topplisteplassering: Da topplisten er basert på antall klikk (besøkende) det foregående døgnet, troner innlegget som topper den samlede besøksstatistikken sammen med vinnerinnlegget fra blogg-konkurransen alene på topp i hht bestenotering på topplisten; ‘NORGE ER IKKE EN ARABERSTAT!’  Hadde telleren for topplisten skiftet fra det ene døgnet til det andre på samme tidspunkt som statistikken på kontrollpanelet [hvilket iallefall tidligereskjedde først et par timer inn i det nye døgnet], ville den plassert seg godt innenfor de topp 50, men da listen ble satt etter klikk frem til kl. 00;00 måtte jeg ta til takke med delt 51 plass.

 

df-foto

 

Største nedtur:   Følgene av overgangen fra Blogg.no’s opprinnelige brukerplattform Bloggsoft til  Word-Press. En ting er tapet av en rekke funksjoner/tjenester i tillegg til mitt anstrengte forhold til et statistikk-opplegg jeg enda ikke er i stand til å finne ut av. Det er ingenting i forhold til at den månedslange prosessen kort fortalt satt en bråstopp i det bloggens fremgang virkelig hadde fått fart på seg.. -Noe som topper seg ved at det såvidt meg bekjent heller ikke finnes noe verktøy/hjelpemidler for å bøte på skaden pr. i dag.  Nye innlegg er ikke lenger automatisk presentert på hjemmesiden, og ei heller finnes det lenger noe som heter bloggshout for promotering av innlegg..  Forhåpentligvis vil ‘levekårene’  hos Blogg.no vende tilbake til gamle høyder, for ellers ser nok også jeg meg desverre nødt til å følge de som allerede har flyttet bloggen til en annen utgiver..

Og med dette ønsker jeg å takke alle dere som har fulgt bloggen i året som er gått,  for ikke snakke om at jeg ønsker dere alle et riktig GODT NYTT ÅR!   

~  ~     ~   ~ ~   ~     ~  ~

 

4 kommentarer
    1. Godt nytt år. Kult å lese om året ditt. Du hadde virkelug svung over bloggen din.

      Jeg tror det å legge ned blogg.no var en dårlig avgjørelse. Kan ikke se hvordan det nye har blitt bedrr på boen måte.

      Nå må du knekke SEO koden og få lesere fra Google.

      Klem

      1. Takk, det samme <3
        Ja, jeg tenkte faktisk på at det nok ikke er noen vei utenom å ta seg sammen, og se å få satt seg inn i de greine der her om dagen (haha)

    2. Godt nytt år og gratulerer med overflytning av bloggen! Hvilken bloggportal kunne du tenke deg å flytte til, og i hvilke fora annonserer du bloggen på Facebook?

      1. Takk, det samme! <3

        Jeg har ingen spesifikk portal i tankene for et ev. bytte, men hva jeg skal se etter om det er dette det ender opp med, for å sin det sånn.. Først & fremst, syntes jeg det er viktig at portalen/plattformen promoterer det som legges ut av brukerne, først & fremst for at offentligheten blir gjort til kjenne med at bloggen faktisk eksisterer, og dernest for å offentliggjøre nye innlegg. Dette var grunnen til at blogg.no ble valgt fremfor Nouw.com og alle de andre portalene jeg fant frem til ved oppstart i fjord, og endringen ihht dette er nå årsaken til at det så absolutt kan bli aktuelt med et bytte nå..
        Slik det fortoner seg 'as we speak', er Facebook (grupper) det primære fora for promotering av de blogginnleggene som ikke annonseres på blogg.no's hjemmeside

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg