For bare 1 år siden..

..var en topp 20 -plassering for utopi å regne. – Da var dette fremdeles å betrakte som det fjerne målet som lå uendelig langt frem i tid, noe som bla.a kommer til uttrykk her og her. Dersom noen, for bare dette ene året siden, hadde fortalt meg at jeg i dag skulle klikke inn på blogg.no’s hjemmeside, hvorpå dagens 18 plass skulle responderes med et ‘mmjaa, greit nok’, ville jeg ansett vedkommende for å være gal.. 

 

 

Altså ville dagens ‘selv’ vært for en soleklar ‘topp-blogger’ å regne i følge fjorårets utgave. Men siden denne høst 2020 -utgaven av ‘yours truly’ var tilnærmet like godt kjent med sine luner som dagens, så ville nok et slikt innsyn i fremtiden snarere avstedkommet med en oppgitthet over den manglende evne til å kunne gledes over egne triumfer over en lengre tid enn et øyeblikk enn overraskelse.

Og på en måte, så anser jeg det for å være en god egenskap, dette stadig å skulle strekke seg mot nye høyder snarere enn å hvile på sine laubær. Men på den annen side, så ville jeg jo unektelig satt pris på å kunne gledes litt over egen innsats utover den umiddelbare glede som avstedkommer et personbeste hva listeplassering og antall sidevisninger angår!

Likeså kan jeg ikke la være å undres hva som objektivt er å betrakte som en ‘topp-blogger’, i det mine egne, subjektive betraktninger åpenbart ikke er til å stole på, i det denne grensen jo er blitt pushet til stadig nye høyder i takt med egen fremgang..

Hva er å betrakte som en topp-blogger i deres øyne?

 

 

13 kommentarer
    1. Den som aktivt blogger og produserer gode innlegg er i mine øyne en toppblogger. Den lista er det litt for mye oppheng i blant oss. Hvis SophieElise bare nevner bloggen sin på Instagram så havner hun på topp20 dagen derpå, hvis kokken ikke blogger på flere dager kan han legge ut et bilde og øke antall lesere med 15000 bare med det. Men er det topp-blogging? I think not. Hadde den lista vist hvem de mest verdige topp-bloggerne er så hadde Mamma på hjul tronet som nummer 1 24/7 i 3 år nå. My opinion… 😜

      De plasseringene du for tiden får har du jobba for, skulle gjerne sett deg lengre opp, men med dagen oppslutning rundt blogg så.. uansett, gratulerer 😘

      1. Absolutt enig i at Mamma på hjul har det viktigste budskapet, og sånn sett burde toppe listen. Men den viktigste er ikke synonymt med å være den eneste verdige i mine øyne, så jeg syntes derfor ikke det er feil, eller ufortjent, når andre (les;kokken) topper den. Likeså er det flere som må ansees for å være like gode blogger, selv om de ikke er bygget opp rundt tilsvarende viktige budskap, for å si det sånn. 😉
        Slik jeg ser det, medfører de mange ulike genrene at det blir like mange måter å være god på, for å si det sånn.
        Men når det er sagt, så føler jeg jo en viss urettferdighet når folk som ikke har blogget på dagevis er høyt oppe.
        Ei heller er listeplasseringer og antall sidevisninger noe som gjenspeiler kvaliteten i en blogg i mine øyne, da jeg også er blant de som finner mine blogger uavhengig av rangering. 🙂

        1. En ting er budskapet til Mamma på hjul. Men her snakker vi også en vanvittig god formidlingsevne og fortellerstil som gjør at en får innlevelse og innsyn. Oppå dette så blogger hun aktivt. Å legge ut et provoserende bilde er ikke aktiv blogging. Å legge ut flere innlegg etter hverandre med samme innhold eller en plante er ikke god blogging. Og 121 innlegg i løpet av et år med innlysende clickbait-bilder og/eller overskrifter, det synes jeg er tap av integritet og ikke en toppblogger verdig. Så mitt svar hva en toppblogger er: innhold, verdighet, formidlingsevne og at en jobber for det, altså er aktiv 😊

    2. LItt enig med Bunny her 🙂 Eller Trash eller begge to 😀 Akkurat ordet Topp-blogger tenker jeg på det som ligger “øverst” på en liste. Altså de 2-3 øverste plassene kanskje.. Men hva som er TOPP blogging er noe annet. Der finner jeg mange rundt 80-90 for den saks skyld 🙂

    3. Veldig enig i denne setningen som BT sier. “Den som aktivt blogger og produserer gode innlegg er i mine øyne en toppblogger.” Du fortjener din plass og det er sikkert kjempegøy å komme så høyt opp, men jeg hadde ansett deg som en toppblogger om du hadde vært på plass 50-100 også. Nettopp fordi du er flink uansett ❤

    4. Du er flink 😀stå på videre. Alle plassene fra 1 til 20 er topp synes jeg. Men det handler mye om markedsføring. Være tett på markedet. Finne gruppen som leser akkurat “deg”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg