Gi meg i dag min daglige dose dritt..

Ingen ekspertise, professortitler og latinske universitersgrader i denne verden vil kunne rokke ved min overbevisning om at 2+2=4. På samme vis, vil ingen kunne få meg til å gå med på at det å unngå å bli eksponert for den daglige dose av virus, bakterier og hva som ellers måtte forekomme av smittestoffer og dritt er av det gode ut i fra dagens forhold..

 

Når ble tyveriavslørt en sykdom?? 

 

Sommerens store agurksak, er unektelig ‘håndtrykksgate’ -skandalen som slo ned som en bombe over det ganske land i forbindelse med vitnemålsutdelingen for en drøy måned siden. Nå vil jeg vel si vi har repetert oss selv i form av argumenter som var gjentatt til det kjedsommelige flerfoldige år før håndtrykksboikotten av den respektive rektoren fant sted at saken neppe kan strekkes stort lenger. Det er faktisk grenser for hvor lenge en sak bestående av den ene sidens velkjente hyl om å respektere all verdens kultur og ukultur, vs den andre sidens kontrabrøl om at håndtrykk etc på tvers av kjønn er en betingelse for å kunne oppholde seg i Norge kan holde seg aktuell!

Men når siste dråpe er skviset ut av selve issuet ved en sak, trigger imidlertid den totale mangelen på erstattere kreativiteten, slik at nye mer eller mindre meningsløse debatter igangsettes med utgangspunkt i den respektive ‘agurken’. En herremann ved navn Audun Helge Nerland, som angivelig kan smykke seg med den velklingende yrkestittelen Professor eremitus i mikrobiologi og immunologi, har gjort nettopp dette i sin kronikk som er å lese på NRKs nettside. Det har seg nemlig slik at den godeste professor eremitus’en gir sin uforbeholdne støtte til en sådan håndtrykksboikott som ble utvist av de respektive opsternasige representanter for de norske muslimers fremtid. Agendaen for å ønske håndtrykket til livs, er imidlertid en ganske annen; For eremitus-professor Nerlands del, handler det nemlig om å bekjempe smittespredning. – Og med ‘smittesspredning’ i denne konteksten, snakker vi overføring av det som måtte være av virus, bakterier, sopp og protozoer i sin helhet. – Om så disse er sykdomsfremkallende eller ei. Håndtrykket er dermed bare et eksempel på den menneskelige direktekontakten som bedrives i tide og utide som en del av hverdagskulturen i vår del av verden.

 

I de områder hvor forkjølelsesvirus tilhører skjeldenhetene, dør de som fluer når de først rammes, da virus av denne typen er fullstendig ukjent for immunforsvaret deres.

 

“Hadde vi sluttet å håndhilse, kunne vi glemt hele konflikten. Og ikke minst: unngått spredning av smittsomme sykdommer”, lyder innledningen på denne særs veltitulerte ekspertens tirade om hva som bør gjøres for å få satt en stopper for det meste av overføring av mikroorganismer mellom mennesker.  – Hvorav jeg ikke et øyeblikk betviler korrektheten i hvert eneste ord som ytres. I tillegg til å ha tilstrebet seg den latinske professorbetegnelsens ekspertise innen dette med smitteoverføring, så er det jo ren, skjær logikk at den respektive utvekslingen av uhumskheter minimeres ved å kutte alt av hudkontakt med personer utenfor ens nærmeste krets, i tillegg til å benytte munnbind i enhver forsamling hvor det forekommer en viss tetthet mellom de tilstedeværende individer.

For en gangs skyld (må en vel bare kunne si i mitt tilfelle), er det altså ikke sannferdigheten i det som fremlegges som er issuet, men snarere hvorvidt en sådan borderline smittestans er av det gode. – Det er nemlig her det strander for mitt vedkommende. Som nevnt innledningsvis, vil ikke all verdens professor eremitus-klingende ekspertise kunne rokke ved den korrektheten i at 2+2=4 som fremkommer daglig for ens egne øyne. Følgelig har jeg også sett mer enn nok for å stå like forbannet standfast ved intet mindre enn å kreve min rett til å eksponeres for min daglige dose av dritt.

Med tilhørighet blant de aller, aller siste som fikk vokse opp i et miljø med en naturlig luft- og bakterieflora, er jeg også blant de aller, aller siste som fikk vokse opp i en virkelighet der kroniske sykdommer- og allergier generelt- og hos barn spesielt, tilhørte unntakene. Astma, f.eks. var i min grunnskoleverden en sykdom som gjorde at moren til X fra tid til annen kunne bli sånn ordentlig tett i halsen uten å være forkjølet, hvilket av en eller annen grunn gjorde at de ikke kunne ha noen dyr. Første gang jeg ble fortalt at en hadde fått påvist husstøvallergi, lo jeg de respektløst opp i ansiktet, for jeg var nemlig blitt fortalt at støvet var en del av luften. og støvtørking og støvsuging kun var for å ta bort det som hadde lagt seg på ting. – Hvor dum trodde vedkommende jeg var, liksom!? Det gikk jo ikke an å være allergisk mot luft når man måtte puste for å leve!

I dag, derimot, kjenner jeg kun til 3 barn som er født etter 1990, hvor desinfiseringen- og støvelimineringen var komplettert og derav mer eller mindre fullkommen, hvor foreldrene bevisst har gått inn for å trosse denne oppkomne norm. – 3 barn, er altså det jeg kjenner til som har fått vokse opp i et miljø der de er blitt eksponert for en tett opptil tilsvarende dose jordisk ‘dritt’ som generasjonene før de. – Og dette er også de 3 eneste barna som er vokst opp i den respektive ‘tiden etter’ der det hverken er en eneste kronisk sykdom allergi å spore, i tillegg til at de er de eneste 3 oppvoksne som er født etter 1990 som har kunnet gjenta mine meritter i hht å kunne gå hele skoleår uten en eneste fraværsdag.

 

Pandemien har ført til at klistremerket ‘no-hands’ selger som varmt hvetebrød i influensaperioden..

 

Samtlige av de andre jeg kjenner til som ankom planeten etter 1990, er enten så astma- og allergiinnsausede at de knapt er i stand til å puste mellom april og oktober, og/eller de lider av migrener til langt over hodet, melk og brød medfører at de blir liggende i fosterstilling med uutholdelige magesmerter, for ikke snakke om at det knapt går en måned uten at de iallefall har hatt en anelse feber!

Tilfeldig??

Ikke faen. For om dette ikke var mer enn overbevisende nok i hht at immunforsvaret er avhengig av og regelmessig utsettes for en viss dose dritt for å kunne fungere optimalt, så ble iallefall den siste spikeren dunket ned i den metaforiske kisten en gang for alle i det FHI foretar sin tverrvending i det de innser at de siste gjennomførbare re-innsettelser av tiltak er en realitet. Da ble det nemlig brått meldt om faren som ville gi seg ut på ferde i forbindelse med de kommende sesongbaserte forkjølelse og influensaepidemier grunnet den reduksjon av immunforsvaret som avstedkom drøye to år med minimal eksponering, må vite..

Ja, det vil dukke opp nye pandemier i fremtiden. Pandemier vi ikke vet når vil ramme, eller alvorlighetsgraden av. Men om så det skulle være en svartedauden på steroider som er i vente, så velger jeg glatt en økt risiko for at denne teoretiske muligheten skal bli min død, enn å tilbringe en uforholdsmessig stor chunk av livet sengeliggende i feber grunnet et herpet immunforsvar. Jeg foretrekker nemlig et liv som oppegående fremfor å ofre halvparten av den tid jeg måtte ha igjen til en ellers glatt unngått febersykdom for å minimere sjansen for å rammes av et særs lite sannsynlig dødsvirus! For å stanse all smitte er nemlig ugjennomførbart. Så om en får blokkert typ 99% av mikroorganismer, vil dette ramme immunforsvaret slik at den resterende prosenten får fritt leide hva forårsaket legemlig faenskap angår. Gi meg i dag min daglige dose dritt, sier nå jeg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg