Gjenåpning med en twist..

Lørdag 25.09.2021, kl. 16:00 skulle altså vise seg å bli det magiske tidspunktet; Fra dette øyeblikket, så var det trusselbildet som er blitt malt opp for, med braksuksess, å skulle skremme livskiten av folk som ved et trylleslag redusert til det som foreligger ved en gjennomsnitts influensaepidemi. Hva gjenåpingstidspunktet angår, har min gode, gale venn og ‘blogger-bunny in crime’ tatt så til de grader tak i i dette innlegget, så da gidder ikke jeg å bruke tid og energi på det som allerede er sagt. For som vanlig i COVID-øyemed, er det nemlig nok av issues å ta tak i!.. 

 

 

Først og fremst kommer jeg ikke utenom å presisere det åpenbare: Denne galskapen ble iallfall ikke endt et sekund for tidlig!! Det er jo ingen hemmelighet at det har vært selvmotsigelser, paradoks og logiske brister på størrelse med Grand Canyon som har vært kilde til min uro og redsel i dette halvannet året galskapen har pågått, og ikke viruset! Likeså opprørt har jeg vært over hvordan de har rangert det å hindre smittespredning så til de grader høyere enn de skadevirkninger og tapte liv som har skjedd, og i aller høyeste grad fremdeles skjer som følge av smittevernstiltakene (inkl. vaksineprogrammet).

Men dette har vi vært igjennom før (bla.a i dette innlegget), – liksom vi etter alt å dømme vil komme tilbake til disse faktorene igjen; For jeg sitter nemlig med en uggen fornemmelse av at dette ikke er over, men snarere satt på ‘pause’..

Konkret, så har denne fornemmelsen hovedsakelig sitt utspring i følgende:

1)  Hvordan C19 i følge rapportene har utvist en ‘mind-blowing’ evne til strategisk krigføring som i følge et virus’ biologi skal være klin hakke umulig! – Et fenomen som er grundig redegjort for i innleggene Slik vil du manipuleres videre og The virus of Oz.

2)  En følge av de nevnte umulige forekomster hva dette viruset angår, så viser det seg brått at de ungene som frem til nå har vært erklært upåvirkelige av viruset (i det det tilsynelatende har operert med en aldersgrense på et sted mellom 16 og 18 år) er begynt å smitte- og bli smittet left, right & center. – Og i tillegg så har viruset ilagt en reell mulighet for varig invaliditet i etterkant av infeksjonen! – Hvilket er et emne som er behandlet i dette innlegget.

3)  Folket er fremdeles ikke løsnet fra fryktens grep i det de jo på den ene siden uttrykker det åpenbare; At C19 ikke lenger utgjør en større risiko enn en hvilken som helst influensa. Men like fullt pålegger de folk karantene under de samme betingelser og forutsetninger som før!

– La dette få synke inn noen sekunder før du fortsetter.. –

 

 

Altså.. På den ene siden, rapporteres flokkimmuniteten nå å ha nådd dithen hvor COVID-19 er sidestilt med et helt ordinært influensavirus, mens de på den andre siden fremdeles holder på karantenepåbudet!

Mitt spørsmål blir jo da hvorfor i helvete de pålegger folk karantene for å være en potensiell smittekilde for et (nå rangert tilsvarende) tredagers-virus!??

Som så utallige antall ganger tidligere i løpet av denne perioden, så tenker jeg vat jeg må da vitterlig være langt i fra den eneste som ser den logiske totalkollapsen som følger dette her!?

For de som kan bli alvorlig syke av C19 nå, er de som løper en tilsvarende risiko, og som må vernes deretter, ved en ordinær influensainfeksjon. – Hvilket vitterlig IKKE innebærer karantenepålegg for potensielle smittebærere!

HVA som kan antas å skje videre, har jeg imidlertid ingen anelse om, -alt jeg kan si, er at NOE vil skje! – Så her er det altså bare å følge med i neste episode av dette galskapens kapittel!..

 

4 kommentarer
    1. Det er mye av dette med C19 som ikke er til å bli klok på og jeg tror heller ikke dette er over. For det kan det jo ikke plutselig være tenker jeg. Det er nok mørketall rundt overalt.

      1. Jeg har jo i grunnen aldri bekymret meg nevneverdig over koronaen som sådan, men har derimot hatt- og har fullstendig noia når det kommer til disse inkonsekvensene og paradoksene..
        Spesielt fra de begynte denne kampanjen der alt som fremkom av spørsmål i hht hvorvidt det kan ligge noe mer bak dette og hint, og/eller hvorvidt det ble/blir tilbakeholdt informasjon skulle fordummes som konspirasjonsteorier. For i mine øyne, så gir sånt inntrykk av en potensiell metode for effektivt å kunne ‘kneble’ folk i det de da enten ikke våger seg frempå av redsel for å latterliggjøres, de ‘sables ned’ Charter-Svein -style, eller så tas de ikke på alvor, og da ble jeg regelrett paranoid 😉 😛

        1. Ja man kan fort bli det av alt det der. Nå har jeg kommet til et punkt der jeg ikke tenker så mye lenger på dette, man kan jo bli gal av teorier herfra og til evigheten 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg