GRYXEN-AWARDS 2021 – årets trendsetter

GRYXEN-AWARDS er helt enkelt min personlige vendetta mot det som i utgangspunktet var en pris for oss bloggere, men som under årets utdeling tok det siste steget i hht å bli ‘anything but’. Begrepet ‘Gryxen-awards’ var i utgangspunktet kun et jeg kom på i farten i det jeg skulle avslutte den tiraden som avstedkom etter den urett jeg mener ble begått ovenfor et knippe bloggere her på blogg.no. Dette skulle så vise seg å få ‘bein å gå på’, og for å gjøre en lang historie kort; Her er vi altså; GRYXEN-AWARDS 2021 er nå blitt en realitet!
Utdelingen vil foregå i form av at en vinner utropes daglig fra 1 t.o.m 24 desember.

 

 

Årets Trendsetter! 

Prisen som skal deles ut i dag, ville garantert hatt ‘influencer’ -begrepet i tittelen hos de prisutdelere som hovedsakelig sikter seg inn på de nettoperatører som har barn og ungdom som sin primære målgruppe (les; Vixen).

GRYXEN-prisen er imidlertid hva som i konkurranse og idrettssammenheng ville falt inn under definisjonen et ‘seniormesterskap’, i form av policyen om at det er det beste produktet innen den enkelte kategori som får utmerkelsen, uavhengig av alder (etc). Og i og med at dette ikke er noe juniormesterskap, men en konkurranse for voksne eliteutøvere innen blogg-sporten, så ser vi oss nødt til å legge an en noe mer sofistikert linje enn hva vi ellers har sett for tilsvarende utmerkelser her til lands. Når vi i tillegg tar prisens natur, hvor en vinner er avkrevd en profesjonell skribents språkføring, med i betraktningen, så er vi nødt til å følge opp dette i forbindelse med tilstelningene.

Helt konkret, er bortfallet av begrepet grunnet i at det åpenbare, i form av at det ligger i sakens natur at en GRYXEN-utmerkelse er gitt nettopp på grunn av vedkommendes excellence innen sitt felt, slik at det å inkludere ordet i tittelueringene ville vært tilsvarende det å inkludere ‘virtuelle’ i GRYXEN [VIRTUAL]-AWARDS, da dette er åpenbart ut i fra konseptets natur.

Og dagens vinner er nettopp et av de menneskene hvis bilde av ‘classy’ er det intelligente, og har gjennom en erfaring som strekker seg lengre enn de fleste bloggere av i dag utviklet en sjelden evne til å kombinere korrekthet med dialekt.

Vinneren av årets trendsetter kunne hevdet seg i nær sagt samtlige kategorier som er relatert til kreativitet, DIY og håndarbeid. Hva denne dama angår, så har det aldri vært spørsmål om hvorvidt hun skulle få en GRYXEN-utmerkelse, men hvilken. Juryen (les; meg) landet til slutt på denne simpelthen på grunn av at hun egenhendig har igangsatt en trend som formelig har spredt seg som en farsott.. – Eller pandemi, er vel et begrep samtlige er innforstått med rekkevidden av i disse dager, og er nå, etter hva jeg har kunnet spore opp, i ferd med å spres videre utover det ganske land.

Og vinneren av prisen for årets trendsetter er:…

VIBBEDILLE!

 

 

 

Begrunnelse:  

Vibbedille er intet mindre enn den bloggen som har aller lengst fartstid her på blogg.no. Man har men andre ord fått ta del i denne damens excellence innen strikkekunsten, så vel som andre former for håndarbeide og kreativitet helt siden en gang på 2000 -tallet. Dette er ei dame som mestrer sin genre til fingerspissene, og har en helt unik måte å fremstille sitt innhold på som gjør at en som kjenner denne bloggeren vil kjenne igjen hennes utrykksform hvor enn den måtte dukke opp.

Videre, er det også lagt vekt på de kriterier som generelt kreves av en GRYXEN-vinner, i tillegg til at det også har talt til hennes fordel at hun har meningers mot, der hun viser hva hun står for i de tilfeller hun anser det nødvendig i hht saker hun brenner for. – Både hva anliggende innenfor det kreative/DIY -miljøet angår, og i samfunnet for øvrig.

At dagens vinner er nasjonens best besøkte innen sin genre, er så visst ingen tilfeldighet, i det Vibbedille var en av det lille mindretall som faktisk klarte å slå igjennom som voksen blogger, og som ikke minst må sies å ha operert utenfor genre da den rosa æra hadde sin storhetstid. Med andre ord en levende legende blant kongerikets bloggere- og bloggutgivelser.

 

 

GRATULERER!

 

 

Tidligere Vinnere:

4.  ÅRETS KVINNELIGE NYKOMMER:   Kari “Karielsevik” ELSEVIK

 

3.  ÅRETS MANNLIGE NYKOMMER:   Allan “Allans Verden” Kristensen

 

2.  ÅRETS PERSPEKTIVUTVIDER:   Vivian “Mamma på hjul” Brosvik

 

1.  ÅRETS BUSINESS:   Asbjørn “Kokkejævel” Sandøy
9 kommentarer
    1. Særdeles verdig vinner, og hun fortjener det. Her hos oss trender Vibbedilles armbånd enda, det ble slik at snuppen min måtte også ha, og jeg skulle gjerne hatt flere, det blir nok å fyke før jeg slutter gå med det 🥰 Tante er fortsatt gal, gratulerer Vibbe 👍🏾

      1. Ja, det kan fort spre seg skikkelig de der, ass 🤩 Jeg hadde kjøpt selv om jeg ikke hadde hatt nok perler fra den gang jeg gadd å produsere i et viss omfang til a starte et utsalg.. Men trenden virket jo sånn at jeg lot meg inspirere til å lage en egen vri, så..

      1. Ja, for meg som ikke har strikket ei maske siden jeg sto bak kreasjonen av hva som må ha vært tidenes grelleste hodeplagg i 8 klasse, er jo det å kunne få slike ting ut av et trådnøste som en superpower å regne ☺🤭

    2. Gratulerer til Vibbedille! 🤗 En vel fortjent Gryxen Award for Årets Trendsetter! 😊
      PS. Feil i navnet mitt og link til bloggen under “tidligere vinnere”.

    3. Oj Oj dette har simpelthen gått meg hus forbi i Julekakemekkingen! 😀
      Så stilig! Takk skal du ha Gry, det er godt å føle at noen legger merke til meg hehe
      Mye mulig eg bare MÅ kopiere litt av alt denne skryten å poste…kremt…på egen blogg, dette er jo tross alt ikkje hverdagskost 🙂 Selvfølge med en link til rettmessig eier av tekten – Som seg høøør og bøøør!
      Takk igjen, og beklager at eg er så forbanna treg av meg 😀

      Kos deg og ha en fin lørdagskwell 🙂
      Vibbedille 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg