GRYXEN-AWARDS 2022! [publikumsprisen]

GRYXEN-AWARDS er helt enkelt et ‘fuck-you’ til Vixen, som var ment å være en bloggerpris, men som istedet er blitt ‘anything but’. Grunntanken var at om de så er større (per d.d), så bør det i det minste la seg gjøre å få prisene finere enn dette som fremstår som innrammede blyanttegninger av en 6 klassing.. – Så her er vi altså; GRYXEN-AWARDS, sesong to! Dersom du skulle ønske å få vite mer om bakgrunnen for GRYXEN-AWARDS, så kan du bla.a finne mer historikk ved å klikke her.
Utdelingen foregår ved at det utropes en vinner hver dag fra 1 t.o.m 24 desember.

 

 

årets

PUBLIKUMSPRIS.. 

Den aller første GRYXEN-vinner hvis kandidatur både er gitt fra leser-/publikumsnominasjoner og ikke går til en blogger, er (ironisk nok) dedikert den leseren som har utmerket seg spesielt positivt over et bredt spekter av blogger i løpet av året som er gått. Kriteriene som legges til grunn for denne prisen, er at vedkommende ikke er redd for å si sin mening, samtidig som vedkommende vet å argumentere på et forskriftsmessig, saklig og respektfullt vis, i tillegg til å komme med kreative-, positive og inspirerende innspill som seg hør og bør. Årets publikummer bidrar kort og godt til å heve de respektive innlegg ved sine bidrag i kommentarfeltene, og vinneren av publikumsGRYXEN 2022 er…

 

VERDANDE!

 

Klikk her for gårsdagens utmerkelse! 

 

Verden er jo blitt så gal at folk er nærmest begynt å assosiere kommentarfelt med netthets, mobbing og ‘trolling’. I det hele tatt har det negative i hht kommentarfelt på nett fått all fokus de siste årene, mens sannheten faktisk er at de negative kommentarene kun utgjør en dråpe i havet av det totale antall leserinnspill som legges igjen på de forskjellige bloggene.

Da GRYXEN-juryen tok sitt første steg inn i denne bransjen, utgjorde de negative kommentarene en uten sammenligning større del av totalen enn hva tilfellet er i dag. Videre, gikk juryformann Henriksen ut i fra at det kun var et tidsspørsmål før hun, som meningsytrer ville tiltrekke seg stadig flere ‘troll’. Men istedet har de respektive ‘troll’ nærmest vært totalfraværende. Kritiske spørsmål og uttalt uenighet har praktisk talt utelukkende vært konstruktivt, og derav bidratt til å heve innlegget som sådan.

Og Verdande er nettopp en slik leser som må være enhver ‘samfunnssynsers’ drøm. Her uttrykkes enighet såvel som uenighet med den samme saklighet  respekt, kunnskap og gjennomtenkte argumenter. Det er imidlertid så langt i fra kun denne genren Verdande bidrar med positive innspill i kommentarfeltet, da vedkommende er aktiv leser av et svært så bredt spekter av genre.

Hadde alle lesere/publikummere vært som Verdande, ville verden rett og slett vært et bedre sted. Så på vegne av meg selv og resten av stallen til blogg.no, dedikeres denne dag til den ærbødigste hyllest av dette prakteksemplaret av en publikummer..

 

15 kommentarer
    1. Gratulerer til Verdande til en velfortjent GRYXEN AWARD! Jeg har lagt merke til de velgjennomtenkte og respektfulle kommentarene til skjebnegudinnen Verdande og føler meg heldig de gangene den verdige vinneren stikker innom bloggen min 🙂

        1. Hvis det er folk som er like aktive som oss på blogg, nesten, men som ikke har egen blogg regner jeg de for bloggere 🙂 Det er derfor jeg trekker fram noen spesielle på “De bloggløses dag”. Jeg har Helge og Hanne- Beate som også har vært ivrige bloggløse bloggere i mange år, på mange blogger. Men Verdande er litt nyere, men har gjort seg bemerket på en positiv måte veldig fort 🙂 Super dame <3

          1. Definitivt!
            Ut i fra mitt eget ståsted, har jeg faktisk sansen for den omdiskuterte Bien også. Vedkommende står vitterlig på motsatt side på mange områder, men ikke desto mindre bidrar h*n til debatt i kommentarfeltet på et vis som hos meg kun har vært av det gode.
            Men i og med dette skal väre mest mulig objektivt, röyk jo det kandidaturet rett til venstre, for å si det sånn 🤭

      1. Ja, og hun imponerer virkelig m.h.t den bredden av interesser og kunnskapsområder hun utviser ved å fölge- og bidra på et så brett spekter av genre/konsepter som hun gjör 🥰

      2. Ja, og hun imponerer virkelig m.h.t den bredden av interesser og kunnskapsområder hun utviser ved å fölge- og bidra på et så brett spekter av genre/konsepter som hun gjör 🥰

    2. Jeg er best uten ball også 🤪🤣. Spøk til side – nå ble jeg som tyttebær igjen, veldig veldig rørt.
      Setter stor pris på alle gode ord, og tenke seg til – stikke av med en GryXen med såvidt liten fartstid 🥰. Eller – noen blogger har jeg fulgt lenge, bare at de har dukket opp via FB. Tok evig lang tid å oppdage en toppliste…. Shame on Egmont Publishing – der er vi enige, Gry!

      Tusen takk, alle sammen – gleder meg til å fortsette å tilbringe tid i bloggblokka 😘

      1. Bare hyggelig!
        Det var virkelig fint å få være den som får iscenesatt ‘det lille ekstra’ for å vise at vi setter pris på leserne våre generelt og deg spesielt, – for denne er jo så visst ikke bare min!
        Det var nemlig flere enn èn som nominerte deg i denne kategorien!..
        [Jeg skal ærlig innrømme at jeg var usjarmerende stolt etter å ha kommet opp med den fotballreferansen *haha*]

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg