GRYXEN-AWARDS 2023: Nomineringen er åpnet!!

Som utlyst i gårsdagens intro av årets GRYXEN -utdeling åpnes altså dørene for å nominere kandidater for de seks første kategoriene i dette øyeblikk! 

 

2023

 

Nomineringen foregår så ved at dere oppgir bloggerens navn og/eller bloggtittel, og hvilken kategori den respektive bloggeren skal nomineres i. Dernest kan du velge mellom følgende to alternativ:

A) I kommentarfeltet for innlegget der de respektive kategorier er annonsert,

eller

B) Via e-post på adresse:  [email protected]

 

Videre er det fritt frem å nominere så mange dere måtte ønske innen en kategori, liksom det selvsagt ikke er noen begrensning i hht antall kategorier en kan nominere kandidater til. Det eneste av begrensninger i så måte, er at samme person ikke kan nominere samme person i samme kategori flere ganger (Da ville vi nemlig brått hatt et scenario hvor det var den personen som orket å sende flest nominasjoner for sin kandidat innen den respektive kategori som hadde vunnet frem)

Avslutningsvis, kan jeg jo også presisere at samtlige kategorier selvsagt er åpne for samtlige bloggere om ikke annet fremgår klart og tydelig av kategoriens natur (som f.eks at en blogger som Vibbedille ikke innfrir kravet for en nominasjon som ‘årets nykommer’ etter en +/- 15 år i gamet). – Og bare sånn for å ha sagt det; Siden tett opptil samtlige kategorier nå avgjøres på demokratisk vis igjennom avstemning, i motsetning til de foregående år da kåringene i sin helhet har vært utført av meg, stiller jeg nå på lik linje som potensiell kandidat i hht nominering- og stemmegiving i de respektive kategorier. (Selvsagt med unntak av de hvorav kåringen utføres av juryen, hvilket i praksis vil si ‘Årets ÆresGryxen’).

Nå har det seg imidlertis sånn at dette med utkåringene ikke er det eneste som er nytt av året!!

I de to foregående GRYXEN -utdelinger, har jo jeg styrt skuta alene, men så er det altså ikke lenger..

I dette herrens (u)år 2023, har jeg nemlig fått med en ‘partner in crime’, som altså skal hoste denne eventen sammen med meg. Så ‘give it up for the one and only:..

‘VERDANDE’!!

Kvinnen som er kjent under navnet Verdande, ble i fjor tildelt GRYXEN prisen for årets publikumer, hvilket var den aller første kategorien der det var dere lesere, -altså publikum som sto for nominasjonen. Verdande ble tildelt denne prisen for sin positive delaktighet via kommentarfeltet i en rekke blogger, og dermed står frem som en kjærkommen bidragsyter i hht å berike/heve de respektive innlegg. 

 

Da skulle vel så alt være ‘klappat & klart’ for å presentere de seks første kategoriene: 

 

Kategori  1   → ÅRETS FOTOGRAF

Kategori  2   → ÅRETS LIVSSTILSBLOGGER (blogger med fokus på hhv trening, kosthold og en generelt sunn livsstil).

Kategori  3   → ÅRETS MENINGSYTRER

Kategori  4   → ÅRETS MATBLOGGER

Kategori  5   → ÅRETS DIY -BLOGGER (håndtverk/håndarbeidsblogger)

Kategori  6   → ÅRETS MOTE- OG SKJØNNHETSBLOGGER

 

Så da gjenstår det vel vare for meg å erklære årets Gryxen-nominering for åpnet, så knock yourselves out!

 

10 kommentarer
          1. Ja, det er definitivt en del blogger det er vanskelig å plassere, og av det jeg har sett av Happy, fremgår det jo at hun kan være en av de..
            Sånn i utgangspunktet, tenker jeg vel hun kan passe best i kategorien ‘livsstil’.. – Får høre med Verdande om hun er enig, eller ev. har noe annet- og bedre forslag.. 😉

    1. Her er mine nominerte:
      1) – Margrethe/Ut i friluft, – Mette Josteinsdatter
      2) – Solveig/Solliv
      3) – Roger/Bunny, – Brit/Kjerringtanker
      4) – Mors middag, – Toms matprat
      5) – Vibbedille
      6) – Lena Lykke, – Anne/Annebe

    2. Ser at mange av mine favoritter allerede er nominert, så da tar jeg de jeg føler mangler….! 🙂

      Mine nomineringer er:
      1. Heidisverden
      2.
      3.
      4.
      5. Natheless
      6.

    3. Jeg synes at disse her fortjener en nominering: kjerstigulli, friluftsheidi og ladyaugust. Flere kategorier passer til de alle tre, bare veldig usikker på hvilke(n) kategori(er) jeg skal plassere de i.

      1. Hmm..
        Friluftsheidi er jo forsåvidt grei i fotokategorien, mens Kjersti Gulli går rett i DIY -boksen. Men Lady August.. Hun var hakket vanskeligere å plassere, men til syvende og sist endte hun for mitt vedkommende først og fremst opp som DIY-blogger. Men nå er det jo så at du kan plassere samme blogger i flere kategorier enn en, så det er m.a.o fritt frem om du ønsker å legge noen av disse til andre kategorier i tillegg 🙂

    4. Årets matblogger må for meg bli SPIS OG SPAR

      Årets DIY er for meg Natheless

      Meningsytrer er BUNNY

      Mote og skjønnhet er LENALYKKE

      Livssstilsblogger er Friluftsheidi eller sollivblogg eller frodith

      Årets fotograf er Utifriluft eller Zoetixworld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg