Gryxen og Vixen..

Så skulle altså GRYXEN-utdeling knapt rekke å avslutte før konkurrenten går i gang med sin prosedyre.. 

Eller.. Konkurrent og konkurrent.. For mens begge per def. er bloggerpriser, noterer jeg meg at det blant de Vixen-nominerte kun er en eneste jeg gjenkjenner som aktiv blogger, har gryXen -konseptet holdt seg tro til sin genre… Men selv om vi altså har fått en reell bloggerpris, kan jeg allikevel ikke unngå å føle et viss vemod over at det i år er første gang jeg ikke har kunnet spore en eneste oppfordring til nominering på denne plattformen.. 

 

Samtlige av årets GRYXEN -utmerkelser samlet på et brett!

 

Så sent som ved forrige utdeling (de later ikke til å ha noe system på når disse utdelingene deres avholdes what so ever, da denne seneste tilstelningen fant sted høsten 2021) var vi nemlig en hel del som i det minste bar med oss et lønnelig håp om i det minste å kunne bli oppført som en kandidat til et kandidatur, for å si det sånn.. – Og jepp, ordet ‘vi’ er skamfullt nok ingen ordfeil, da også jeg lot meg rive med blant en av de respektive håpefulle bloggere i underholdningskategorien etter at det begynte å drysse inn meldinger om nominasjoner for ‘Hvis jeg var deg’ -konseptet.
Men nå var det jo som kjent den tilsiktede harme over fjorårets fesjå som skulle manifistere seg i gryXen -awards, så.. For om jeg var smått snurt på egne vegne, var det faktisk bare en dråpe i havet for den totale vrede, for å si det sånn. Men når ikke de så mye som gadd å føre opp meg, så gidder da for pokker ikke jeg å bruke mer tid på de heller, da det som er å si i denne forbindelse allerede er sagt til gangs i innlegget Vixenprisen for groveste Kriminelle handling.. 

Men før jeg runder av, vil jeg gi mine lykkeønskninger for ‘vår’ representant i det unevnelige fesjå. Dette er en av de mange enestående utgivelsene som dessverre ikke nådde helt frem i GRYXEN -utdelingen, hvilket selvsagt gjør at en heier ekstra for at vedkommende da skal få med seg et trofé herfra!..

10 kommentarer
    1. Jeg observerte én blogger på denne plattformen som ba om nominasjoner, Tomsmatprat, mellom tidvis 6 gamle reposter på én dag, samt innlegg som bestod av én saus i et innlegg, og én revet kål i et annet innlegg, så var jeg nok ikke helt overbevist..

    2. Helt ærlig så er jeg litt usikker på hva Vixen står for egentlig. Jeg vet nesten ikke hvem noen av de nominerte er. (Er jeg for gammel?) 😂 Hvem nominerer til vixen da, og hvem står for avstemmingen? Folket eller en jury?

      1. Det er sannelig jeg også! Når sant skal sies, virker det som om de først og fremst står for kjendisdyrking, spør du meg *hehe*
        – Utvelgelsesprosessen begynner iallefall med at folk oppfordres til å nominere sine kandidater i de ulike kategoriene. Dernest, har jeg forstått det slik at den respektive jury tar over showet ved først å velge seg ut de som blir nominert i selve utdelingen, for så å velge vinneren ut i fra disse..

    3. Til orientering. Vixen Influencer Award tidligere kalt Vixen Blog Awards eies av Pia Bianca Pedersen Tryland. Som utgir gratismagasinet Vixen gjennom content marketingbyrået Chili Publications AS.

      Vixen Awards var en rein bloggerpris til prisåret 2017. Pia Bianca er en smart business dame. Vet hva som rør seg i markedet. Skiftet prisnavnet til Inluencer Award. Da tilnærmet alle bloggere forlot Blogg. De var over natten blitt influencere- youtubere og podcastere. Ville ikke identifisere seg som blogger, som var blitt belastende og lite glamorøst. Jurien legger vekt på influencere som gjennom egen kjendisstatus når et stort publikum. Juryen vurderer etter flere kriterier, brukeropplevelse, førsteinntrykk, tekst, bilder, design, og det etiske kvalitetsmessige innholdet .

      Juryen legger også stor vekt på at influencerne forholder seg til lovverket. blant annet markedsføringsloven, alkoholloven, FNs barnekonvensjon. parargaf 4. Og en selvfølge, ikke er rassistiske, som er tilknyttet , fremmer eller alminneliggjør organisasjoner som fremmer nasjonalsosialisme, teokrati og lignende. Vixen utelukker også de som har som formål å henge ut enkeltpersoner. Også de som sprer farlige konspirasjonsteorier.

      Så igjen, Vixen er en privat kommersiell grei som vet hva som selger og tiltrekker seg den kulørte presse og reklamekroner. Vixen klør influencerne på ryggen og influencerne klør tilbake.
      Sånn er det med den saken ;).

      1. ..- Og det er nettopp det punktet med lovlydigheten som var det springende punktet som fikk meg til å ta fullstendig avstand fra dette her ved forrige utvelgelsesprosess..
        Vixen-adm. var jo, som du kanskje husker, i overmåte strikte med overholdelsen av påbudet om å merke sponsede innlegg de første årene etter denne bestemmelsen ble satt ut i livet. Det tok jo faktisk fullstendig av, da de ‘disket’ kandidater left, right & center for hva som tidvis var åpenbare menneskelige forglemmelser- eller rett og slett misoppfattelser av et spill nytt lovverk. Med andre ord, var det ikke måte på hvordan de satte seg selv på den høye hest som både den skrevne- såvel som den uskrevne lovens vokter.
        Ved denne skjellsettende utvelgelsen av nominerte blant de innsendte forslagene som fant sted i fjor, var nemlig den gode, gamle Kokkejævel’en blant de aktuelle nominasjonskandidater i kategorien ‘Årets business’. Og om en så likte ham eller ei, så er og blir han han oppsiktsvekkende god på forretningsdrift, hvorav det ikke hadde fremkommet noen uregelmessigheter i hht lover og regler.
        MEN.. Så skulle det vise seg at herr Sandøys kandidatur ble feid til side, tross alt fra boksuksesser, den ledende bloggen, oppstartet nettbutikk med eksplosiv suksess, samt salg av ‘Hoftepluss’ med solid fortjeneste, mens Sophie-Elises navn derimot tronet på toppen av listen.. – Og denne lanseringen skjer da kun DAGER etter at hun har mottatt en rettskraftig dom der hun ble ilagt en bot på kr 500 000,- Altså EN HALV MILL. norske kroner for økonomisk kriminalitet i forbindelse med den respektive forretningsdriften. – Og da snakker vi vitterlig korrupt opplegg, spør du meg!
        Nå er jo ikke jeg akkurat noen regelrytter jeg heller, det er faktisk ikke der skoen hovedsakelig trykker, men snarere ved det uoverstigelige gapet mellom uttrykt policy og utvist praksis når det passer dem. I mine øyne, står- og faller det rett og slett på å stå for eget crap, for å si det sånn!
        Dette spriket mellom ord og handling ser vi forsåvidt også igjen ved at de først går breialt ut med at hovedvekten i utvelgelsen deres soleklart legges på det kvalitative i innholdet, og da i forhold til den respektive kategorien. Dette sammenfaller jo også heller dårlig med at Vivian (Mamma på hjul) ikke nevnes med et ord (tross innsendte stemmer fra blogglesere over hele landet) i den årets forbilde, eller hva-det-nå-var kategorien der vinneren blir Iselin Guttormsen. Jeg mener.. Ikke noe galt med Guttormsen, for all del, men at det å gi folk den unike innsikt i hvordan det er å leve med verdens jævligste sykdom burde da vitterlig være en ‘no brainer’ vs. kukk & fitte om det er økt- og ikke minst verdifull innsikt det er snakk om!..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg