Har mennesket tapt evnen til å skille mellom stygt og pent??

Jeg er jo vitterlig ingen moteblogger, men fra tid til annet har jo faktisk unntak blitt gjort også på dette området (bla.a i dette innlegget) – Og et par av disse unntakene, har dreid seg om en øyenbrynsmote som har gått fra å være så gjennomført stygg jeg trodde den kunne få blitt, til at  denne troen ble gjort til skamme et par år senere, for så at den nå har tatt konseptet ‘smakløshet’ til et helt nytt nivå.. 

 

En kjapp tur innom photoshop fikk fikset brynene mine i tråd med det hotteste på motefronten for tiden, for en snømann vil faktisk ha langt større sjanse til å overleve i helvete enn sjansen er for at jeg noensinne vil herpe eget utseende på dette viset.. 

 

Altså.. Først hadde vi ‘trønderbart-brynene; Hvilket vil si de brynene som var så til de grader tjukke, brede og sorte at de så ut som om en hadde fått plantet en trønderbart over hvert øye.

Da denne så skulle dabbe av, så klarte altså moteskaperne det kunststykket å faktisk dempe det til noe som var MINST like absurd; Nemlig ‘larve-brynsmoten, som fremdeles henger igjen i skrivende stund; Hvilket vil si de brynene som er børstet oppover med gele, for så, i sin mest ekstreme utgave, å fylles inn med streker i samme retning som da skal forestille hårstrå. – Non the less; Utkommet ser ut som om det er lagt et eksemplar av disse hårete larvene over hvert øye..

– Og nå som denne endelig var på vei ut, slik at vi atter igjen fikk en moteriktig smak av den stilrene, symmetriske gyldne middelvei, så tverrvendes det i disse dager til det sene 80-tall/tidlige 90 -talls blodnappede streke-bryn på steroider ved at de usynliggjøres fullstendig! – Med det gyselige utkommet du altså så på den bilde-bomben som møtte deg da siden åpenbarte seg.

Om så skulle være at du har vanskelig for å se at det kan være så til de grader stygt på et generelt grunnlag, så er det bare å klikke inn på en hvilken som helst nettside der kjendiser er avbildet (f.eks Kylie & Kendal Jenner, Nicola Peltz Beckham, eller rett og slett google ‘øyenbrynsmote’), mens jeg får holde meg for god til å pointe ut andres styggdom når jeg kan fronte min egen (dog photoshoppede, da jeg gudskjelov har klart å tviholde på denne evnen til selv å kunne skille det vakre fra det heslige) i form av et skrekkbilde nummer 2;

 


Jeg mener.. Ingen ved sine fulle fem ville da kunnet finne på å eliminere innrammingen av øynene på dette viset for et år siden, -og det er visst faen ikke blitt det spor mer flatterende med et skjønnhetsideal som minner om fiskeøyne etter at en eller annen fashion-skrulling med ALT for mye innflydelse fant på å innføre looken fra helvete på en eller annen fasjonabel visning! 

 

Nå mener jeg for all del ikke å si at det er negativt med nye impulser fra trendskaperne, og at det dermed blir til at ting enten oppdages eller sees på med nye øyne. Det jeg imidlertid mener, er at det vitterlig burde være en egen smak og formening om pent vs. stygt, kledelig vs. ukledelig liggende i bunn som et typ fundament som så blir blåst en liten smule i den ene- eller den andre retningen alt ettersom trender kommer og går. Selv er jeg iallefall ikke et øyeblikk i tvil om at jeg mye heller går igjennom livet fullstendig ‘ute’ i hht alt av tidens trender, om så skulle være, enn å ofre evnen til selv å avgjøre hvorvidt noe faller i smak eller eui. – For ikke snakke om det å beholde min egen identitet og et utseende som faktiisk er igjenkjennbart som meg!..

 

7 kommentarer
      1. Jeg mener.. SE på det! – NOEN må jo bare si det som det er her, uten å legge noe i mellom! -Og atter igjen så skulle det da så jaggu vise seg at denne ‘noen’ ikke var noen ringere enn meg *hahaha*

          1. Hæ!? Madonna med usunlige bryn må jo bare bli helt fucka! Jeg mener.. De skarpe brynene i kontrast til den lyse huden og håret har jo vært den røde tråden i imaget hennes i alle år!!
            Den eneste sånn der superkjendisen jeg vet om som er tvers igjennom tro mot egen smak og meninger, er vel Pink. Ho har jaggu stått fjellstøtt dønn tro mot seg selv siden hun slo igjennom.. 🙌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg