Hva var det som gikk galt, Mamma??

Let’s face it.. Jeg er en snodig skrue. – Hvilket skal sies at jeg har lært å bære med stolthet. Men det er ikke det samme som at jeg ikke er nysgjerrig på hvorfor jeg ble den skruen jeg ble (mot alle odds, må det vel være lov å si), og da får jeg vel bare gå til kilden som i følge psykologene er roten til alt som er galt med et menneske: Nemlig dets opphav.. 

 

Enten – Eller, crazy-edition!

 

Nå er det vel muligens noen som spør seg hva spesifikt som ligger i ‘snål skrue’ i denne sammenhengen, så her følger en kjapp innføring:

    • Andres drøm er mitt mareritt; Bare tanken på ekteskap gir meg klaustrofobifornemmelser, og det samme må en vel kunne si om det å kjøpe bolig med ditto lån, osv. Ei heller har jeg ønsket barn siden jeg var i fire-femårsalderen og ba til gud om at jeg kunne få en jomfrufødsel a-la Jomfru Maria, da det en ellers måtte gå igjennom for å reproduseres jo lød så alt for galt.
    • Jeg evner ikke å oppdrive så mye som et snev av interesse for slikt som interør, hus og hjem.
    • Videre har jeg enorme mangler hva ambisjoner angår, da den skulle betalt noe grasalt mye som skulle fått meg til å si opp jobben min i en restaurant. Jeg kan imidlertid sies å ha ambisjoner angående bloggen, men dog på et noe annerledes vis enn de fleste. For meg, handler det mindre om antall lesere, men hovedsakelig om hvordan bloggen mottas av de som klikker inn på den.
    • I tillegg har vi min kontroversielle side, og den manglende evnen til å godta såkalt gitte, kulturrelaterte sannheter ‘just like that’ slik som folk flest.
    • Og sist men så visst ikke minst, så må en jo ta med dette lysår over gjennomsnitts liberale politiske ståsted.

     

  • ..- Bare sånn for å nevne noe..
    Det vi spør oss i dag, er hvordan i heiteste denne bedårende duoen..
    ..kunne ende opp som dette her!??

     

    I tillegg, kommer litt sånt annet småtteri hist og her, men jeg vil tro denne oppsummeringen skulle dekke det vesentlige. – Og det som ‘dekkes her’ er jo jaggu ikke lite! Og når en tar med i betraktningen at jeg er oppvokst i et møblert middelklassehjem i oljenasjonen Norge, med foreldre som i aller høyeste grad har det mentale på stell, blir det enda verre; For hvordan to så normale mennesker har klart å ‘ploppe ut’ noe så unormalt, er utenfor min fatteevne!..
    – Ja ja, det hender da ikke så rent sjelden at et barn skiller seg vesentlig ut fra foreldrene, tenker du kanskje, men greia er ikke at det bare dreier seg om ett barn, -for det er nemlig to! For på ganske så forskjellig vis, har nemlig både min bror og jeg endt opp med å bli alt annet enn A4. – Dvs 100% weird i reproduktivt utkomme for mine foreldre, det! For barn nr.2, -altså broder’n, er et vandrende kunstverk, tatovør og kunstner som han er, som fremdeles digger å stå på scenen med punk-rock bandet i godt voksen alder. – Dvs TILSYNELATENDE godt voksen alder, for voksne, det har vi vel aldri egentlig blitt!..

    Så alt tatt i betraktning, så er en jo bare nødt til å undres: Hvordan i himmelens navn har dere klart å få og oppdra ikke bare ett, men to stein hakke gale avkom, Mamma & Pappa??..

15 kommentarer
    1. Slik det høres ut for meg gjennom dine fremstillinger så har jo ikke disse ‘mamma og pappa’ greid å oppdra sine barn, men faktisk det motsatte. Altså det er jo på mange måter det du sier. Så der du tenker på deg selv og din bror som såååå langt fra A4 så kan det jo være at din mor og far er enda lengre unna A4, muligens er de stein hakke gale, spik spenna gærne, men at du selv er så nær disse at du ikke evner å se det 😂

      1. Hmmm.. Det kan være du faktisk er inne på noe her.. Greia er bare at mutter’n spesielt, men også fatter’n på ett eller annet vis greide å skjule galskapen så til de grader! Jeg levde faktisk i den hellige overbevisning om at opphavet var gjennomført straighte opp igjennom hele forbannede barndommen, -inntil jeg som tenåring var i stand til å fatte omfanget av at mutter’n var en av en trio turledere som forsvant på en korpstur.. Hva fatter’n angår, kom sannheten frem i det øyeblikk jeg som 18 åring for første gang skulle hente ham fra julebord. Dette var et oppdrag som nroder’n og jeg så skulle knive om i årene som fulgte 🤣😂🤣

    2. Artig å lese! Kan det hende at de lot dere gå deres egne veier, at de ville gi dere frihet til å bli den dere ville, frihet under ansvar? Men gå til kilden og spør, kan hende blir du overrasket! 😉

      1. Når sant skal sies, ligger ‘feilen’ utvilsomt hos oss, da opphavet utviste fremdragende parenting skills. Men hva slags datter hadde jeg nå vært dersom jeg ikke hadde benyttet anledningen til å gjøre de forlegne dann og vann!? 🤣😂

        1. Man skal ikke skjemmes over hva andre gjør. Man er selv ansvarlig for egne handlinger, og på samme måte er andre det også 😀 Jeg har aldri blitt flau over hva mine barn evt måtte ha sagt på bussen ol. Bare prøvd å svare eller kommentere så fornuftig som mulig 😂 Men likevel kan de bli flaue over hva jeg gjør og sier…

          1. Mitt opphav har nok ikke sluppet like lett fra det.. Fatter’n er vel nødt til å ha traumer enda fra den gang han hadde meg med i svømmehallen da mutter’n var høygravid med broder’n..
            Siden en 3 åring ikke kan sendes inn i damegarderoben på egen hånd, så ble jo jeg, som seg hør og bør med inn i herregarderoben. Her var det imidlertid en herre som også hadde gravidmage, -så da spurte jo jeg! 🤣😂

              1. Der og da var fatter’n kun fokusert på ønsket om at gulvet skulle åpne seg under beina på han, tror jeg *haha*
                Gudsjelov hadde visstnok denne fyren selvironi nok til å se humoren i dette her 😛 😀

    3. Folk generelt er forskjellige og rare. Heldigvis. Noen er kanskje rarere enn andre men å skylde på foreldrene tror jeg ikke på. De beste foreldrene former ikke barna i sitt bilde, men lar de bli unike. Så jeg regner med at du har takket dine foreldre for jobben de har gjort.

      1. Ja, jeg har vært heldig med oppdragerne, for å si det sånn. Men hvem skal en herje med om ikke familien!? *hehe* 😜🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg