HVIS JEG VAR DEG! – hjernevasket (1)

Hvis jeg var deg’ er et konsept som går ut på at en tilfeldig blogg trekkes ut fra blogg.no’s toppliste, for så at jeg skal gjøre et innlegg hvor jeg utgir meg for å være den respektive bloggeren. Da det krever litt forberedelser å skulle opptre som andre enn meg selv, strekker det seg over to dager, hvor man på dag en blir utropt som vinner, mens innlegget som utgis i dennes ånd ferdigstilles den påfølgende dagen.

 

..Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut papirkulen som avgjør hvem som blir sentrum for det kommende ‘identitetstyveriet’ er:.. 

92

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

 

HJERNEVASKET! 

 

I mitt kommende identitetstyveri, skal jeg atter igjen bevege meg inn i et litt ‘farligere’ landskap enn hva vanlig er. Uten sammenligning for øvrig, er nemlig Hjernevasket, liksom tilfellet er med Mamma på hjul bygget opp rundt en særdeles vanskelig og utfordrende livssituasjon; Og i dette tilfellet, dreier det seg om Post traumatisk stressyndrom og alvorlig depresjon av den typen som involverer både selvskading og selvmordstanker..

Det er så visst ikke alle blogger av denne typen som er bygget opp rundt særs alvorlige, og ikke minst sårbare tema som vil bli inkludert i dette konseptet. For at det skal føles komfortabelt å ta de med, forutsetter nemlig en viss grad av bekjentskap, slik at jeg kjenner den respektive blogger mht hva som er greit å tulle med, og kanskje enda viktigere; At de kjenner meg og bloggen generelt og denne spalten spesielt, slik at de er helt på det rene med hva jeg står for, liksom fundamentet for konseptet ‘Hvis jeg var deg’. – Og selv om jeg så langt i fra har kjent Nina, som bloggeren hvis identitet står for tur til å rappes heter, så føler jeg allikevel at det gjensidige bekjentskap er tilstrekkelig til at jeg våger meg inn på dette her.

I denne forbindelse, skal imidlertid også nevnes at den ‘by far’ beste medisinen den gang jeg ‘møtte veggen’, som det så fint heter, var å fleipe med det. – Ikke sånn å forstå at mine ‘issues’ var så mye som i nærheten av hva den her damen har å stri med, men allikevel.. I det jeg opplevde en tilnærmet absurd effekt i det jeg åpnet opp, for så å finne frem til den personen det ikke fantes grenser for hvor langt vitsingen rundt egne ‘issues’ kunne dras, så ble utkommet en klokketro på at dette med humor iallfall aldri blir feil!

Men når det er sagt, så krever dette selvsagt at en velger sin vei med omhu, for å si det sånn! Så da koker det vel i grunnen atter igjen ned til at det får briste eller bære! – Og for å finne ut hvorvidt det ender opp med hhv å briste eller å bære; Følg med i neste episode av ‘Gry alias Hjernevasket’!

4 kommentarer
    1. Så hyggelig å bli trekt ut 🥰
      Humor er superviktig, uten den ville det vært jævlig mørkt. Psykisk helse er alvorlig, men humor må være lov så lenge det ikke blir gjort direkte narr av, eller sett ned på. Tror nok du holder deg hodt innafor der 😁❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg