HVIS JEG VAR DEG – hjernevasket (2)

Fordi det er tidkrevende å innta en annens personlighet, strekker dette konseptet seg over to dager, der man på dag en blir utropt som vinner, mens innlegget som utgis i vedkommendes ånd ferdigstilles den påfølgende dagen.

 

Så nå skal det altså komme for en dag, for dere så vel som for meg selv, hvorvidt jeg evner å være noen andre enn meg selv!..  Den første delen av denne runden, åpenbarer seg  umiddelbart om du klikker   

           –>>> HER! <<<–

 

 

HJERNEVASKET! 

 

I dagens ‘Hvis jeg var deg’ så skal vi altså bevege oss inn på et emne som står meg svært nært, i det jeg innehar flere styreverv i Mental helse Viken, avd. I.Ø. Videre, er det vel viden kjent at dette er et emne en må behandle med den ytterste respekt, samtidig som det er et emneområde som vi er nødt til å ufarliggjøre, i det det fremdeles er en del tabu ute og går.. Forhåpentligvis, vil jeg lykkes i å få til denne balansegangen i det det er Grys issues som vil komme til uttrykk i det jeg ikler meg rollen som Nina..

 

 

I PERFEKT SELSKAP!

 

Formålet mitt med denne bloggen, er jo å fremme åpenhet rundt mentale utfordringer, altså; #snakkdetihjel. Det å dele mine ‘issues’ med omverdenen, har vist seg mer effektivt enn jeg i det hele tatt kunne forestille meg på forhånd! For ikke bare hjelper det i form av å ‘lette på trykket’, men det snodige er at det til min overraskelse viser seg at jeg så langt i fra er alene om å inneha dette galskapens tankemønster jeg har levd i hellig overbevisning om kun har funnes hos meg! For i motsetning til hva jeg har gått rundt og trodd, så er jeg faktisk ike alene om et eneste issue! For hver eneste ting jeg har tatt opp, så har det jo regelrett flommet over av tilbakemeldinger fra folk som sliter med akkurat det samme.

Aller mest uventet, har det imidlertid vært å få vite at disse perfekte menneskene som har vært årsaken til at jeg har unngått å gå på stranden siden puberteten, faktisk har like fucka issues som meg! Ikke sånn å forstå at jeg skjønner meg på det, for de er jo helt perfekte, i motsetning til meg, men de ser faktisk like store feil som jeg gjør ved meg. Videre, har det fremkommet at den overlegne, selvsikre attituden de går rundt med, ikke er annet enn et uttrykk for deres egen usikkerhet..

Bla.a har jeg en sånn perfekt kropp blant mine medbloggere, Gry. Hvor absurd det enn måtte høres ut, så viser det seg faktisk at for henne, denne langbeinte, sylslanke gasellen av et menneske, så er JEG en representant for de perfekte. – Også JEG!, da, av alle mennesker! – Fordi jeg har pupper! – Hvor fucka er ikke det, liksom!? Min første reaksjon, var jo selvsagt at dette kun var et godhjertet, men dog regelrett komisk forsøk på å hjelpe. Men i det hun begynte å legge ut om alt det hun har gjort- og fremdeles gjør for å skape illusjonen av en mer massiv front, så innser jo også jeg at det rett og slett er så alt for mye til å være noe hun har funnet på.. Videre, så har hun også vinglet frem og tilbake rundt dette med operasjon siden tenårene, hvorpå hun kan fortelle at hovedgrunnen til at hun ikke har fått lagt inn silikon, er at hun har noia for at disse kan sprekke..

Så latterlig er altså dette at jeg tror jaggu dama må være galere enn meg.. Jeg mener.. Når dama ser på meg som en Kardashian/Jenner -type i figuren, hvilket da tydeligvis er noe hun idealiserer, så er det jo åpenbart at dette kvinnemennesket ikke er vel bevart. – Og i det det så har vist seg at nær sagt alle perfekte er like spinnville i toppen, så har jeg jo faktisk måttet innse at jeg er i godt selskap! For det fremkommer jo med all tenkelig tydelighet at dersom en skulle være frisk i hodet i en verden der samtlige er stein hakke gale, så blir det jo den friske som blir den gale, om du skjønner hva jeg mener!

Klem fra Nina

#snakkdetihjel

5 kommentarer
    1. I disse dager mtp hva folk faktisk dytter i seg, så er det vel ikke å forakte å dytte inn litt silikon, restylane, botox, implantater og whatever.. er det noe som sprekker så vet man i det minste hva årsaken er, hva som sprekker 😜 Når det gjelder å innta rollen som Nina, hvis blogg jeg følger såfremt hun kommer med nye innlegg, så synes jeg dette var bra, humoren er tilstede samtidig som viktigheten i å snakke om tema fremfor tabu og stigma. #highfive jeg vil tro Nina samtykker 😜

    2. Haha du tok meg på kornet der 😂👏👏👏
      Funfact: jeg har søkt om brystreduksjon 3 ganger nå 😳😂 Virkelig morsomt å lese 😁👏🥰
      #highfive

      1. Ahh.. Så glad for at du likte det, ass!! 😀
        – Også at du går all in for å få fjernet hva jeg kunne gitt høyre arm for å ha fått, viser vel med all tydelighet hvor gale i hodet vi er alle og enhver *hehe* 😉 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg