HVIS JEG VAR DEG, kokkejævel

NB:  Toppsidebildene som benyttes i dette konseptet, er som regel modererte versjoner av den respektive bloggerens foto/grafikk. Dersom det oppleves krenkende at dette [mis]brukes på denne måten, tas det selvsagt ned umiddelbart i det beskjeden mottas.

 

 

– Konseptet der jeg robber personligheten til mine medbloggere, og utgir innlegg i deres navn der de vel må sies å være smått overdrevne- og muligens en liten smule galere versjoner av seg selv! 

 

Fra å opptre som den eneste gjenværende fra ‘rosa-perioden, Martine Halvorsen, til at jeg går selveste Jesus i næringen ved å vekke opp de døde. For i dag skal dere nemlig få et gjensyn med den abdiserte bloggerkongen, the one & only…

:
KOKKEJÆVEL!

Jeg kommer bare ikke utenom å inkludere mannen som ble utropt til historiens første GRYXEN -vinner, hvis persona er identisk med min personlige velgjører.. Ikke bare fordi det er snakk om blogg-Norges nylig abdiserte konge, men også fordi det ligger en viss sentimentalitet i at det er nettopp min første opptreden i denne personligheten, hvilket umiddelbart vil åpenbares på skjermen i all sin prakt dersom du bare KLIKKER HER, som lå til grunn for at jeg fikk en mangedobling av lesere fra den ene dagen til den andre..
Og som om ikke nevnte gjenoppliving var nok, så trår jeg til med en aldri så liten tidsreise mens vi er i gang, for jeg skal nemlig opptre i rollen som Asbjørn Sandøy, aka Kokkejævel i det han bestemmer seg for å gjøre et come-back som blogger for å gjenerobre tronen etter samfulle 10 år i eksil..

 

 

NY OG STERKERE TILBAKE!

23.04.2032  kl. 13:08 

 

Etter 10 års fravær fra blogg.no, plattformen jeg i sin tid regjerte som plattformens ubestridte ukronede bloggerkonge, kan jeg nå endelig si meg fullstendig restituert fra de traumeskadene jeg pådro meg pga den systematiske mobbingen jeg ble utsatt for av enkelte av mine medbloggere under store deler av regjeringstiden. Og etter nesten 10 år med traumebehandlinger, er jeg ikke bare tilbake til mitt psykiske utgangspunkt. Jeg er nemlig sterkere enn noen sinne! Såpass sterk at jeg har bestemt meg for å gi bloggingen en ny sjanse, til tross for at jeg ser de giftsprederne av noen bloggere fremdeles holder det gående. Men nå skal jeg imidlertid ha fått tilegnet meg de egenskapene som skal til for å komme seirende ut dersom de skulle fortsette der de slapp da jeg takket for meg vinteren 2022. Og det går jeg vel nesten ut i fra at de kommer til å gjøre, for med meg tilbake, er sannsynligheten stor for at det kun er snakk om en dag eller to før de daglig vil plassere en plassering lavere enn hva de ville gjort dersom jeg ikke hadde returnert. En del har riktignok forandret seg i løpet av de siste ti årene, men misunnelsen er nøyaktig den samme i dag som den var i steinalderen..

Men faen eller, jeg skulle da ikke sitte her å synte og syns synd på meg selv som det var 2022! Men samtidig måtte det som skjedde nevnes, for ellers får vi bare en sånn situasjon som folk pleier å beskrive som.. hva var det nå som var i det rommet som alle ser, men later som de ikke ser igjen da?..  -Elgen i rom… Nei, det var vel ikke e.. – eller var det det? – Isbjørn, var det første som slo meg, men det var det iallefall ikke, og ikke hval heller.. Nei, nå står det helt stille for meg hva det var som alle later som de ikke ser, men det var nå iallefall et fette digert dyr som fyller hele rommet, så da er det vel samme faen hvilken art det var!

Da jeg skrev på FB at jeg kunne tenke meg å prøve meg på bloggen igjen, så kommer det imidlertid inn et spørsmål jeg ikke hadde tenkt på, men som faktisk er et veldig relevant spørsmål nå som jeg har tenkt på det. For det var nemlig en som spurte meg hva det er som gjorde at jeg fikk lyst til å prøve meg igjen. – Om det var for at blogger-trollene ikke skulle få gå seirende ut til slutt? At det er motivert av en payback-tanke? Eller om det er noe som har forandret seg sånn at jeg tror det ikke vil bli giftig sånn som det var før uansett hva som måtte komme av reaksjoner på min tilbakekomst.

For å svare helt ærlig på det spm. (som jeg fortsatt gjør og vil fortsette å gjøre), så bestemte jeg meg vel i grunnen for å komme back da jeg hørte at det faktisk er min gamle venn her inne, ja, Gry Henriksen, altså, som har kjøpt opp blogg.no da jeg trodde det kun var et tidsspm. når denne plattformen ville bli nedlagt. Egentlig helt utrolig idiotisk av Edmond, eller ka no’ farsken d forlaget hete, ikke å legge det ut for salg da det enda kunne tilskrives noen verdi. Men flaks for Gry, da, og dermed også for meg, at de bare holdt på det, og lot det gå fullstendig i frø fordi de ikke gjorde en dritt m.h.t markedsføring etter at de rosa gav seg. De viste seg jo faktisk så ubrukelig at de ikke en gang greide å oppdrive en plattform der bloggerne kunne gjøre jobben for de! Hvordan de har klart å bli et av landets ledende bladforlag er jo ubegripelig når de bare lar en gullgruve av et foretak som Blogg.no tape all verdi før de kvitter seg med det  Og med en gang blogg-norges jern-dronning tok over styringen, så ser man jo allerede nå at plattformen er på full fart mot nye høyder!

Dessuten betyr jo det å ha Gry som sjef en trygghet for meg, da jeg kan stole på at hun vil sørge for at min trivsel blir ivaretatt. For det er jo veldig rart, og også ganske morsomt å tenke på nå, som Gry er kjendis over hele landet pga bloggen sin, at det faktisk var JEG, en enkel mann, lettere overarbeidet mann fra Alta, som sørget for at hun fikk det løftet hun trengte for å begynne å vokse! Og at dette er noe hun aldri har glemt, rører jo en gammal kokkesjel.

Men selv uten at det hadde vært noen historikk der, så har jo ikke jenta fått tilnavnet jern-dronningen bare for at hun tør å fyre løs på bloggen! For det gjør jo Bunny også, men han har jo samme fette kanin-statusen som han hadde da jeg takket for meg i 2022. Det er jo ikke tvil om at tilnavnet mest av alt skyldes at hun så tydelig har vist at dette er business for henne ved å kvitte seg med alt av blogger hun ikke har ansett lønnsomme nok, for så å satse desto hardere på de hun lar slippe igjennom nåløyet. Så for å si det rett ut, så skal det bli moro å se hvem som blir den første, og antagelig eneste, Gry hiver på hue ut av plattformen etter å ha gjort et utfall mot selveste kronjuvelen i staben hennes!

Dessuten, så har det jo, som de av dere som følger meg på FB vet, ikke blitt mked de to siste ungene slik planen var etter at lillesøster ble født. Det har faktisk kommet til hele 2 småbrødre (bitte-lillebror og minstebror) og bitte-lillesøster, og alle tre gangene er vi blitt tatt fullstendig på senga. Iallefall når det gjelder bitte-lillesøster og minstebror (gravid på p-pillen). Bitte-lillebrors unfangelse som etter alt å dømme er forårsaket av at kondomen sprakk, var vel en noe mindre overraskende overraskelse, men alikevel! Når det hadde blitt tre ekstra unger på prevensjon, så satte konemor faktisk ned foten så fette hardt at ho gav meg klar beskjed om at enten så dro jeg og fikk ‘kutta strengen’ allerede neste dag, eller så kunne jeg glemme alt av sex den tid som måtte være igjen av hennes fruktbare alder. Som sagt så gjort, for selv om dette inngrepet sikremmer vannet av oss gutta, så står det tross alt om knulling her! Det være seg om det skulle dreie seg om to måneder eller tolv år, så er jo no sånt helt utenikelig!

Men så skjer jo det som umulig (offisielt erklært 100% umulig, faktisk) skal kunne skje; En forbanna svømme-jævel har klart å komme forbi sperringen! Og som om ikke dette var [mer enn] nok,  så klarer så det ventende egget å fette toppe det hele ved å dele seg i to umiddelbart etter befruktningen. Så om nøyaktig 1 mnd og 4 dgr så er den fastsatte datoen for ankomsten til de to unge-klonene hvis tilblivelse ikke skal kunne la seg gjøre. Selvsagt har vi begynt å se frem til det å bli tvillingforeldre, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det følger utfordringer med dette her. Og da snakker jeg virkelige utfordringer, både store og mange!

Aller mest, stresser det meg at jeg kanskje ikke vil kunne se forskjell på de. Jo mer folk liksom skal hjelpe ved å si at dette aldri er noe problem for foreldrene, – at det aldri har vært en tvillingforelder som ikke har klart å se forskjell på barna sine noensinne, jo mer panisk blir jeg! For da blir jo jeg den første!

Ellers så har vi det at selv med tre suksessbedrifter, som jeg er oppe i nå, så holder det ikke til å dekke det livet jeg ønsker for familien min, uten at jeg må være borte store deler av tiden, sånn som jeg var det første året til lillebror. Så jeg hadde vel egentlig ikke noe valg heller. For at en ekstra årslønn skal kunne komme inn uten at jeg, og muligens konemor også etterhvert, må være borte store deler av tiden, så er jo ikke noe annen måte å få til det på enn å bli toppblogger igjen. Så nå håper jeg virkelig dere vil strømme på å følge meg i denne come-backen, og selvsagt kjøpe de eksellente produktene mine! Dessuten har jeg en splitter ny bok ute nå; Hva skal vi ha til kveldsmat!

 

Med ønsker om en kolikkfri aften fra

Kokkejævel

8 kommentarer
      1. Takker så mye! 😀
        Jeg kom bare ikke utenom å inkludere Asbjørn også i denne runden. Selv om han har sluttet å blogge, så har han vært en av de aller mest sentrale bloggerne vi har hatt i dette landet. Men mest av alt er det grunnet i den betydningen han har hatt for meg personlig, og at det var nettopp dette konseptet som ble det som skulle bli min inngangsbilett til plattformens toppsjikt etter mer eller mindre å ha stått i stampe i 3 samfulle år…
        Dessuten er han blant de jeg liksom ser klart for meg hvordan typisk ville kommet ut i ulike settinger. Asbjørn har riktig nok gjennomgått et par tre livskriser av de store, men det som er typisk for ham, er at ting gjerne går FOR bra! Hver lille forretning han starter, er jo f.eks big business allerede året etter, og hvor mange unger han har til sammen, har jeg rett og slett mistet tellingen på *haha*. 😀

    1. Herlig……….
      Tenker jeg kjøper den boka! For her er det som regel 2 knekkebrød, så greit med oppskrifter.
      Sterk i sinnet og mange unger rikere…tenker at dette blir bra!
      Gry som eier plattformen og vi jubler i hop….Blogg blir på nytt et sted alle måååååå lese før VG og Dagblad!

    2. Å sette deg selv som eier av bloggen var et genialt trekk. Jeg lurer på om de som eier blogg.no har lest dette innlegget.

      1. *hehe* 🤭
        Jeg kan vel si såpass at Asbjørn virkelig vet å snakke meg etter munnen når jeg tar over styringen *hehe*. Det er hverken tilfeldig eller uten baktanke at ‘Grysbjørn’ deler sine refleksjoner rundt forlagets manglende evne til å se potensialet i den utviklingen som begynte å ta form etter de rosas sorti. Når de ikke gjør en dritt for å forhindre at en undervirksomhet av blogg.no s kaliber ender med å gå i frø, så irriterer det meg faktisk noe innmari at de da ikke heller selger til noen som skjønner at ting ikke gjør seg selv. – Ei heller i veletablerte virksomheter!.. 😤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg