HVIS JEG VAR DEG! – kokkejævel (2)

Fordi det er tidkrevende å innta en annens personlighet, strekker dette konseptet seg over to dager, der man på dag en blir utropt som vinner, mens innlegget som utgis i vedkommendes spirit ferdigstilles den påfølgende dagen.

 

Så nå skal det altså komme for en dag, for dere så vel som for meg selv, hvorvidt jeg evner å være noen andre enn meg selv!..  Den første delen av denne runden, åpenbarer seg  umiddelbart om du klikker   

           –>>> HER! <<<–

 

 

KOKKEJÆVEL! 

 

Denne her skal jeg ærlig innrømme jeg har gledet meg skikkelig til! – For selv med en, om jeg får si det selv, anselig topp 20 -plassering på dagens bloggtoppliste, skal jeg nå, iført selveste kokkejævelens persona, ta steget helt til toppens ypperste tinde. Men dette er faktisk bare for en bagatell å regne i den her sammenhengen, for den berømmelige rosinen i pølsa, er nemlig at jeg, som Asbjørn, skal meske meg med et par nøye utvalgte ‘troll’. For samtidig som jeg er Kokkejævel, bringer jeg jo også med meg den hunndjevelen jeg er..

 

 

JEG VELGER MEG PETRINE..

 

Etter at jeg for noen dager siden la ut innlegget Hjem til stille hus, så fikk jeg en konstruktiv tilbakemelding som gjorde meg oppmerksom på en tendens jeg har til å la ting ‘henge i luften’, der jeg forventer at folk skal kunne vite fortsettelsen kun ved å lese mellom linjene. Men folk er jo ikke tankelesere, så jeg skal definitivt skjerpe meg, og begynne å uttrykke meg i klartekst fra nå av.

I det respektive innlegget, later det altså til at denne ikke-eksisterende teksten som jeg har overlatt til dere å lese imellom linjene er blitt misforstått såpass at jeg velger å oppklare den i et eget innlegg.

Altså.. Dette er hva som ble misforstått – Jeg siterer:

“Plutselig hørte jeg en lyd, en dør i underetasjen åpnet seg forsiktig og lukket seg like lydløst. Opp kom en trøtt, men vakker kvinne som virket kjent, men jeg klarte ikke i farten å gjenkjenne skjønnheten. Det kunne ligne på kona mi, men det kunne også være en av de mange, mange hundre kundene som bespises hos oss hver eneste dag.

For å ta en helgardering, sa jeg: “Vil du ha noe å drikke?”. Det er et vanlig spørsmål som  kan bruken både på kunder og koner. Hun svarte ikke og kom bare rett mot meg, ga meg et kyss og presset ansiktet mitt inn mellom brystene sine og bevegde seg sakte fra side til side. Dette kunne da UMULG være en kunde!”

Jeg er jo bare en enkel, lettere overarbeidet mann som attpåtil er nordlending, så det er jo ikke i mine tanker en gang at folk ikke nødvendigvis ville skjønne at dette her betyr knulling, som vi sier her oppi nord! Men jeg skjønner jo nå at det ikke er sånn! Dette tar jeg absolutt selvkritikk for, og beklager virkelig til de tro.. ehh.. -lesere der ute som ble rammet av denne misoppfattelsen av hva som jeg mente å skulle formidle.

 

Her ser dere altså et skjermbilde av den respektive tilbakemeldingen, med svarmelding som tyder på at misforståelsen har rammet flere.

 

I den anledning, må jeg selvsagt også få rette en takk til Petrine, som gjorde meg oppmerksom på at det faktisk var folk der ute som forsto det sånn at jeg var for sliten for et knull når en sånn fristelse møter meg etter jobb! Jeg er da mann, for faen! Så tanken på å ha en sånn misoppfattelse om meg som person er mer enn jeg kan bære!

 

Over til noe annet, og VELDIG hyggelig! For ikke bare fikk jeg selskap av konemor opp Kumsalaia (hoppetitten-teia) i dag, men trur’u faen ikke det venta oss ei sånn ei koselig overraskelse på toppen der å! For plutselig så spretter alle bloggeres store forbilde, Gry (aka Grystine Emilie) opp for å hilse på, sånn helt ut av det blå! Du ser faktisk at ho ligger der og lurer på bildet under som vi fikk en hyggelig forbipasserende til å ta av oss!

Da ble vi rett og slett så glade begge to at jeg skal dele en oppskrift med dere i dag helt gratis! Det er jo ikke hver dag man får fintfolk på besøk!

Ja, nå skal det sies at ho ble kuppa av konemor nesten med en gang vi hadde spist! Ikke skjønner jeg hva de drev på med, men ho ble først dratt med på en house-tour hvor de først spant rundt i huset mens de knegget og lo -og da mener jeg den litt djevelske latteren dere damer ler når dere har ett eller annet å hevne på oss mannfolk.. Men jeg var nok antagelig bare litt paranoid. (- Herregud, det var jo såvidt jeg turde la Lillebror være alene hjemme den drøye timen det tok å ta toppturen i dag! – Nei, nå kødder jeg igjen, altså! Jeg skulle jo slutte med sånt! – For sannheten er nemlig at Lillebror var hos besteforeldrene sine i dag). – For etter at de løpt seg ferdig, så dras ho Gry inn i hobbyrommet, for så å bli vist en hel haug av ødelagte strikkepinner, av en eller annen grunn. Det må vel være at ho Gry vet hvordan de repareres eller noe, da, jeg vet ikke hva dere kvinnfolk driver med når dere rotter dere sammen. Men det var jo bare noen pinner som jeg var så uheldig å få ødelagt tuppene på for en tid tilbake, så da kan det iallfall ikke være noe farlig *hehe*

 

 

HamburGry: 

(ca) 500g kjøttdeig

Hamburgerbrød (ev.rundstykker)

Sjampinjong

Tomat

Mais

Sylteagurk,

løk

Dressing

Ketchup

Først deler du kjøttdeigen i to-tre deler, for så å forme disse som boller, før du klemmer med noe sånt som en stekespade på toppen slik at de blir flatet ut.  Dernest steker du de til de er gjennomstekt, -pass på å krydre underveis!

Mens stekingen pågår, skjærer du de øvrige ingrediensene (bortsett fra maisen) opp i små deler, og legger de over burgerbrødbunnen, før du påfører dressing. Når burgerne er gjennomstekt, legges disse over dette, for så at du påfører Ketchup, før topplokket plasseres på burgerens overside.

– God appetitt!

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Lykkelig paranoid og litt klokere.

 

 

 

32 kommentarer
      1. Takker så mye <3
        – Ja, kokken har jo en god del av de som lever for å finne noe som kan brukes for å trykke folk ned 'hengende ved seg', og da syntes det ikke mer enn rett og rimelig å benytte anledningen til å la de fremkomme akkurat så lavpannet som de er *haha*

      2. Okei… skjønte ikke helt konseptet eller hvordan hun fikk tatt igjen med Petrine. Men det er greit, lavpannet som jeg er 😆
        Litt morsomt at det er du av alle, Kjerringtanker, som skriver dette. Du er vel den som har vært verstingen når det gjelder å ta Kokken da, i hvertfall i følge han selv. Så det er neste kostelig å være vitne til, det som skjer nå 😆😆😆

    1. Du tar bloggerkollegene på kornet i tur og orden, uten at det blir “slemt”; bare moro! Jeg har veldig sansen for måten du gjør det på. Det er en balansegang her som du mestrer godt, synes jeg. Jeg tror flertallet av de du “inntar personligheten til” bare synes dette er artig! 🙂

      1. Takker så mye! 😀
        Ja, det er faktisk et absolutt forutsetning at dette overhodet ikke skal være slemt! Det ble jo startet i ‘dagens blogg’ -ånd, som igjen var et oppkomme av at jeg ville se om jeg kunne gjøre noe for å forbedre den negative atmosfæren som vi hadde i begynnelsen av året 🙂

    2. Opp gjennom har jeg hatt den ære å få mitt eget nummer hele tre ganger (som jeg vet om) i ulike lokalrevyer her oppe. Alle gangene har lagt årsfesten til de anledningene, og husker egentlig ikke om numrene har vært artige eller ikke, men DETTE, det var FANTASTISK bra, på grensen til MESTERLIG! 😀

      1. YaY!! 😀 Så kult at du likte det, for jeg hadde det iallfall no’ vanvittig artig da jeg holdt på! 😀
        – Bare det å finne en ‘vinner’ blant de trollene dine, var jo et kapittel for seg *haha*.
        Her skal det imidlertid innrømmes at den tvilsomme ære i utgangspunktet var delt mellom hun her og ‘Bien’, men siden denne ‘Bien’ er den eneste som har ‘overlevd’ på min blogg, gikk jeg heller ‘all in’ inn for den jeg kun hadde muligheten til å gå løs på som deg *haha* 😀

    3. Hahahaha!! Kostelig 😀 Hva skulle dåkker gjort uten trollan??? Hoho 😀 Ka sku dåkker ha skrivd om da?
      Peis på, lag podcast du og, det hær e sååå gøy!

      1. *hehe* Jeg er så heldig at jeg ikke affiseres av de, så for mitt vedkommende er de faktisk en fabelaktig kilde til komikk. – Og det beste er jo at det er de selv som legger opp til det, slik at jeg heller ikke gidder å legge noe bånd på meg mht hvordan de fremstilles 😀 😉 😀

    4. Gud bedre, for noe møl, og ja, skjønner du digger kokkefaenskapet, men men, hver sin lyst, god bedring

      1. *hehe*
        Den biten der, er en referanse til Christine sin parodi. Her tok jeg jo utgangspkt i det innlegget hvor hun forteller at Asbjørn ødela strikkepinnene hennes ved å bruke de som grillspyd, hvorpå han i ‘min verden’ (alias Christine) ble tatt i å ødelegge et annet sett ved å bruke de som blomsterpinner. – Så da var jeg jo bare nødt til å spinne en ekstra runde rundt dette her i det jeg ikler meg ‘kokkerollen’ 😉 😀

        1. Det aller beste her ut fra mitt ståsted er jo at dobbeltmoralistene, satiretrolla og sutrehuene våknet 😂 men jævlig bra, «hvis jeg var deg» er så mye bedre enn «dagens blogg». Dette er du rågod på, hellige måne 👍🏾

          1. Det er jo unektelig mer fres over dette her enn den rene fremsnakk-greia i ‘Dagens blogg’. 😉
            Men Dagens blogg er utvilsomt det jeg har gjort som virkelig har ført til en endring, for å si det sånn! For dette ble jo igangsatt når krigingen var på sitt verste på senvinteren/tidlig på våren, hvor det var mange som ikke hadde det OK her inne.. Ikke sånn å forstå at dette konseptet snudde stemningen ene og alene, men det bidro iallfall langt over mine forventninger. 🙂
            Når det er sagt, så var det greit å legge det på is når freden atter hadde senket seg, og de bloggene jeg følger/liker hadde fått omtale. Dette her føles jo mye mer som ‘meg’, for å si det sånn! – Og for meg, er jo heller ingen tvil om at Asbjørn er en ren gullgruve å gjøre med hva det innebærer i hht få herje med disse ‘trollene’. Herregud, klokken var vel nærmere 5 på morgenen før ‘vinner-trollet’ var kåret! *hahaha*. 😀

            1. Kall en spade for en spade! Det var aldri noen “krig”, men daglig trakassering fra et par bloggere, oftere og oftere flere ganger om dagen, både i bloggs form og selvfølgelig i kommentarfeltet under der det krydde av syrlige stikk, hånlig latter og ondsinnede kommentarer, både fra forfatteren selv og andre, gjerne andre bloggere. At jeg da, gjentatte ganger, sier i fra om at dette finnes det bare ETT ord for, nemlig voksen MOBBING i sin aller reneste form. Det var aldri noen krig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg