HVIS JEG VAR DEG, lene-elisabeth

NB:  Toppsidebildene som benyttes i dette konseptet, er som regel modererte versjoner av den respektive bloggerens foto/grafikk. Dersom det oppleves krenkende at dette [mis]brukes på denne måten, tas det selvsagt ned umiddelbart i det beskjeden mottas.

 

 

– Konseptet der jeg robber personligheten til mine medbloggere, og utgir innlegg i deres navn der de vel må sies å være smått overdrevne- og muligens en liten smule galere versjoner av seg selv! 

 

Etter å ha foretatt en aldri så liten tidsreise 10 år frem i tid i anledning Kokkejævels come-back som blogger, er jeg tilbake i 2022 for å innta personligheten til nok en GRYXEN -vinner; Dama som denne gang skal til pers, vant sin pris i hjem/interiør -kategorienh, og er et av de mest tvers igjennom godhjertede mennesker jeg kjenner! Nemlig..

:
LENE ELISABETH!

Lene er en av de jeg vel må sies å kjenne aller best og har kjent lengst blant mine medbloggere. Følgelig er det ikke bare personen som sådan en blir kjent med, men også bloggeren, hvilket åpner for flere retninger å velge mellom som alle er karakteristiske for vedkommende. For mitt vedkommende, er det imidlertid to sider som skiller seg ut; Den endeløse godheten, og arbeidsjernet. Og når jeg så måtte foreta et valg mellom disse tio, gikk det bare ikke å komme forbi oppussingsdronningen. Arbeidsjernet. For her er Lene så til de grader ekstrem at selv med mitt inntog i hennes persona, så tenker jeg faktisk at dette er tilnærmet et innlegg hun kunne ha skrevet selv… Første gang jeg inntok Lenes persona, kan du lese i sin helhet ved å

KLIKKE HER!

 

 

FRA KAOS TIL DRØMMEHUS DEL 111

25.04.2022, kl. 18:12  

 

Ja, nå er vi snart kommet til veis ende i dette maratonløpet av et oppussingsprosjekt dette som faktisk begynte med at bi ‘bare’ skulle pusse opp badet endte opp med å bli! Dere som har fulgt meg på bloggen min en stund, husker kanskje hvordan denne utviklingen startet med å spre seg fra badet til gangen i det vi bestemte oss for å ta døren i samme slengen?

Ja, og derifra, så ble det jo bare at det ene tok det andre, slik at vi kun står igjen med å legge lister rundt vinduet på gjesterommet etter at jeg slo siste spikeren inn i det nye panelet i går. Så med kun dette igjen, føler jeg at jeg kan si meg ferdig etter å ha foretatt en totalrenovering av samtlige rom pluss selve huset, slik at jeg endelig kan få begynt på den house-touren jeg har gledet meg til så lenge!

Det føles faktisk mest naturlig å begynne med det siste først, altså fasaden, slik at det liksom blir som om dere kommer på besøk på ordentlig. Dessuten er jeg så fornøyd med hvor fint og koselig huset vårt ser ut når en kommer inn oppkjørselen. Derfor starter vi altså visningen med å vise dere huset slik det ser ut for de som kommer inn på gårdsplassen

Når en drar på besøk, så kommer man jo gjerne utenfra, og går inn, liksom!  

Også er jeg så glad for at vi bestemte oss for å legge inn denne utebelysningen! For jeg må jo bare si at vi har vært superheldig med hvordan de virkelig kommer til sin rett med en gang mørket faller på!

Jeg hadde jo aldri trodd vi skulle rekke å bli ferdig i god tid før 17 mai da Rune brått fikk prolaps i ryggen for tredje gang siden vi startet oppussingen for et par uker siden. Da skulle vi jo akkurat til å få satt opp de verandasøylene som går helt fra verandagulvet i 2 etasje og helt opp til utbygget på taket. Jeg hadde jo aldri i verden trodd at jeg skulle greie å få de opp der, for så å få montert de slik de skal monteres helt på egen hånd! For Rune hadde jo så vondt at han ikke fikk gjort annet enn å hjelpe meg med å kappe de til sånn at de fikk den eksakte høyden de er nødt til å ha. For han måtte jo på jobben som vanlig også, så da er det jo ikke så rart at han ikke får gjort de tingene han pleier, for sånn prolaps er jo skikkelig vondt!

At jeg i det hele tatt skulle klare å løfte på disse søylene, hadde jeg jo aldri kunnet drømt om en gang! For som dere ser, så er det jo ganske så store, og siden det er marmorisert stein tvers igjennom, blir de både tunge og uhåndterlige på en gang!

Men det er altså utrolig hva man klarer bare en tenker positivt, og motivasjonen er stor nok! 

Nå skal det jo sies at Rune fikk leid inn en sånn lift, slik at jeg ikke behøvde å dra de med meg på stigen hele veien opp, for det ville nok tatt mye lenger tid! Med den liften, så kunne jeg jo bare løfte de av, og plassere de på plass dit de skulle. Men det var jo uansett ganske tingt, og spesielt oppe hvor jeg først måtte holde den med en hånd mens jeg hang i den kanten i trekanten på taket med den andre, for så å vrikke å dra i den slik at den sto helt rett. Det var skikkelig skummelt, for jeg var skikkelig redd for at jeg skulle glippe taket, slik at jeg ville falle nesten tre etasjer ned.

Heldigvis gikk det jo bra, og vi er skikkelig fornøyd begge to! Det har liksom blitt slottet vårt dette nå, så nå sier vi at vi skal hjem til slottet vårt (haha).

Så er vi fremme ved inngangen, og da er jo gangen det første rommet man kommer inn til, slik at alt er klart til vi fortsetter vi turen inn i huse.. – slottet vårt i neste innlegg!

 

Ønsker dere en fin Mandag 🥰 Del 1-110 kan du lese HER 

 

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER ❤

22 kommentarer
      1. *hehe*
        Jeg må jo bare si at jeg er mektig imponert over hva de har fått til på så kort tid, ass! Det er jo faktisk det reneste slottet det der 😀 😛 😀

      1. Ja, hjemmet hennes ser jo ut som om det er dratt rett ut fra katalogen til Ekornes, så en oppgradering her, kunne jo ikke bli noe mindre enn et slott *hehe* ☺

    1. Fantastisk Gry! Det der løftet humøret mitt som er blæh om dagen helt til topps. Altså, jeg lo flere ganger og for noen komplimenter!❤ Det finnes bare et ord som kan beskrive dette innlegget og det er FANTASTISK! Takk❤

      1. Yay! Så grassalt kult at det traff! 🥰 Dette var nok et sånt ‘hvis jeg var deg’ som var über-kult å gjøre, for her var det bare å ‘dra’n helt ut’! Dere er såpass ekstreme når det kommer til husprosjekter i virkeligheten, så jeg måtte jo bare helt ut hit for å bli en overdreven versjon av deg 🏰🤣

              1. *hahaha* Jeg kunne faktisk satt en god slump med penger på at dette baderomsprosjeltet komner til å balle på seg ved at det ene tar det andre, slik som her etter den spredningen til gangen kom for en dag 😂 En totalrenovering i den her skalaen på et par uker, er kanskje litt i overkant, men jeg tror heller ikke det går stort mer enn et par uker før dere er i gang igjen 🤣😋🤫🤫😍🙄

    2. Et herlig og artig innlegg 🙂
      Lene Elisabeth er oppussings-dronningen det er det ingen tvil om! Og slottet blir lekkert rett og slett!

      1. Takker så mye 🥰
        Det morsomme med å gjøre et Lene-innlegg, er at hun i mine øyne (som er handy på nivå med en gjennomsnitts flodhest) er såpass ekstrem i seg selv at det ikke kan dras for langt. Det er bare å kjøre på, for så å se hvor det ender til slutt 🏰

    3. Hahaha, fantastisk skrevet! 🤣 Helt i Lene-ånd! Slike slott krever nok ansiktsløftning både titt og ofte, noe Lene vil ta på strak arm så lenge hun er dronningen i sin residens 😀

      1. Takker så mye! 🏰
        Vi har jo tross alt å gjøre med selveste GRYXEN-vinneren i hus- og interiørkategorien her, og det sier jo alt om den standarden som kan forventes fra den kanten 🤣

    4. Helt klart oppussingsdronningen og herlig skrevet. Hun fortjener virkelig så flotte ord, og artig innlegg. 😀🥰
      Ser ikke ut til at hun blir ferdig med oppussing heller med dette store hus…eh..slottet 😄

      1. Takker så mye 🥰
        *hehe* Jeg tror jo heller ikke det blir ned den gangdøren i tillegg til badet. Jeg hadde kunnet satt penger på at dette bare var første steg i en spredning som til slutt vil inkludere, om ikke hele- så iallefall store deler av huset. Nå var vel dette huset her litt i drøyeste laget hva størrelse angår, men det blir iallefall minst like fint når herr og fru Tårnes skrider til verket 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg