HVIS JEG VAR DEG, solliv

NB:  Toppsidebildene som benyttes i dette konseptet, er som regel modererte versjoner av den respektive bloggerens foto/grafikk. Dersom det oppleves krenkende at dette [mis]brukes på denne måten, tas det selvsagt ned umiddelbart i det beskjeden mottas.

 

 

– Konseptet der jeg robber personligheten til mine medbloggere, og utgir innlegg i deres navn der de vel må sies å være smått overdrevne- og muligens en liten smule galere versjoner av seg selv! 

 

Etter en runde med poetiske betraktninger i rollen som Mette Josteinsdatter, vender jeg nesen til hjemlige trakter; Altså min fødeby, hvilken også er kongerikets vakreste: Vi skal nemlig til Fredrikstad for å innta rollen som…

:
SOLLIV!

Vi holder oss til GRYXEN -vinnerne, vi, da dama jeg i dag skal rappe personligheten til, stakk av med prisen for beste fotograf/bylandskap.
Videre er hun blant de jeg er blitt riktig så godt kjent med her inne i denne ‘blogger-boblen’ etterhvert. Ved forrige identitetstyveri, ble Solliv dratt med ut på en heisatur av episke proposjoner (-Hvilket av prøvelser du enkelt kan ta del i om du bare

Klikke Her!).
Hvordan det vil utarte seg når Solliv atter en gang står ovenfor en dag tilbragt med en viss medblogger, det gjenstår å se!..

 

*

 

TURIST I GRYS BY!

28.02.2022  kl. 12:40

 

 

I går var jeg i Askim og besøkte min gale venn og fremdragende blogger, aka Gry, for andre gang, og det var virkelig en opplevelse for livet! Nå ble det jo ikke så mye jeg fikk sett av selve byen ved forrige møte, for da var det vinsmaking som sto først på programmet, og mer er det vel ikke å si om det.. Jeg fikk forresten hilse på faren hennes også, som det viser seg at jeg faktisk har møtt utallige ganger når jeg har vørt ute på turene mine! For han bor jo også i Fredrikstad, i tillegg til å være blant de som liker å gå på tur, så det ville jo nesten vært rart om vi ikke hadde møttes tidligere.  

 

 

Så selv om det ikke er stort av severdigheter i denne provinsen av et sted her inne i Østfolds enfoldighet, så er det liksom noe med de forventningene ved å ha vunnet en GRYXEN. Da bør man liksom kunne få gull ut av enhver urban gråstein, for å si det på den måten. – Og når jeg til og med klarte å få Sarpsborg, eller Særp, som vi sier her, til å fremstå i et riktig så sjarmerende lys, da bør jeg jaggu kunne få noe ut av Askim også! Så derfor bestemte vi oss for å ta en sightseing-runde først, altså før vi gav oss inn på noe som involverer vin og sprudlevann denne gangen.   

 

 

Askim har jo heldigvis beholdt noe av den gamle trebebyggelsen som er så koselige. Bare se på denne koselige bakerforretningen! Jeg tenker på Jul i Skomakergata jeg, når jeg ser slike hus. – Eller.. Vår i Skomakergata, blir vel mer riktig å si på disse tider av året. 

 

 

Selvsagt var det plassert en god del merkelige kunstverk her også, men det var også ting å se på her som var skikkelig kult, som f.eks det lille grøntområdet utenfor Østfoldbadet. Her er det nemlig plassert benker i sirkel rundt denne musikalske mini.severdigheten.  

 

 

I det vi gikk videre, så lurte jeg jo på hva i all verden dette her var for en innretning! Og det er faktisk deler av vannsklien til denne byens vannfylte stolthet, altså Østfoldbadet! Hva hvis den ryker, tenkte jeg. -Da sitter man jo brått der på rumpa i veikanten til en av byens mest trafikkerte sidegater kun iført badetøy og minnene fra en verdighet som en gang var.. 

 

 

Ellers var jo bygaten her som bygater flest, bare en del mindre enn jeg er vant med hjemmefra… 

 

 

..- både i den ene- og den andre retningen. 

 

 

Dette er skiltet som markerer at vi står ved inngangen til tannlegeklinikken som Gry går til for å ordne tennene sine. 

 

 

Og dernest gikk turen til turens desidert flotteste område, bestående av; Askimparken, stadion og Askim-hallen. Her var det faktisk virkelig flott! Et nydelig område som slett ikke var flott i betydningen mindre stygt som ved en del a... (ehh) ..de andre stedene vi har fått med oss på turen.  

 

 

Jeg fikk til og med matet ender her! Det hadde jeg ikke trodd! 

 

 

Og med denne staute jernkaren utenfor Askimhallen, var omvisningen slutt, og vi var klare for neste post på programmet; Nemlig jobben til Gry! 

 

 

Og jeg kan røpe at det både ble nydelig mat…

 

 

Og god drikke! Men, klok av skade, kan en vel si,  blir dette imidlertid alt dere får vite fra denne delen av visitten i denne omgang.

 

Klem fra Grylliv

 

14 kommentarer
      1. Takker & bukker 🥰
        I og med Solliv er blant de jeg kjenner best i denne bloggerverdenen, så blir en jo også i stand til å se de for seg både som bloggere og som mennesker, og det gjør jo unektelig jobben betydelig lettere 😉

      1. Takker så mye 🙂
        – Noen turistby er det dog ikke *hehe*. Askim er ikke engang hva vi refererer til som ‘by’n’, da byen er Oslo, og Askim er Askim 😛 😀

    1. Herlig….her har GrySolliv vært turist i Askim og jaggu ble det fin reportasje…bedre enn originalen!
      Mange flotte bilder og det topper seg alltid med mat…God mat!
      Bra laga Gry – du er så flink og tar ut essensen og mer til i det folk skriver!

      1. Awww.. Så moro at det traff! 😀
        Du er jo en av de jeg kjenner best i bloggermiljøet, og da gjør disse seg igrunnen selv-. Jeg bare bestemmer meg for hva som har vært på agendaen den aktuelle dagen, gjerne med utgangspkt i et av de siste innleggene på den respektive bloggen, for så at jeg bare lar meg føre dit jeg havner *haha*.
        Men når det er sagt, ville jeg definitivt foretrukket Solliv i originalutgave fremfor ‘Grylliv’ 😀 😀 😀

      1. Takker i tusner 🥰
        Jeg har ligget på lur og ventet på at hun skulle klmme ut med det ‘rette’ innlegget å ta utgangspunkt i en god stund, også slår hun til med den reneste gavepakken! Det turist i egen by-innlegget kunne jo liksågodt blitt gitt overskriften ‘Værsågod, Gry. Knock yourself out!..’ 🤣😂

      1. Ehh… Nå spør du i overkant vanskelig her du!.. (Herregud du vet da hvor observant jeg er!)
        Jeg går jo og tråkker i disse lokalene såpass ofte og lenge at jeg ikke ser slike detaljer *haha*..
        Men non the less, vil spm. bli besvart i det jeg ankommer åstedet i morgen den dag 😜

      1. Takker så mye 🥰
        Jeg har riktignok fått kred for å kunne formulere meg på både norsk &engelsk siden skoledagene, men jeg kan imidlertid kun skrive på bakgrunn av fakta. Når det kommer til fiction (der alt fra karakterer til plot er oppdiktet fra ende til annen, er jeg nemlig fullstendig ubrukelig (haha), så dermed sto jeg igjen med journalist dersom jeg skulle levd av skriving ‘back in the day’… Men her strander det i at jeg ikke har den pågåenheten i meg som en er avhengig av å ha i dette yrket.. Jeg ville riktignok kunnet gjøre det bra i en rolle som en typ spaltist, der jeg uttalte meg om dette og hint, det være seg subjektivt eller objeltivt, fra et ‘flue på veggen’ -perspektiv. Jeg ville jo virkelig visst å ‘røre i gryta’ i en sånn setting, siden jeg aldri har nølt med å synge ut om hva det enn skulle være. For å ta konfrontasjoner der andre oppsøker meg, har jeg jo nada problemer med, what so ever (Passe paradoksalt å ha denne egenskapen samtidig som en er helt ubrukelig når det kommer til selv å skulle oppsøke andre for å avkreve svar, da *haha* . Men for å få en slik rolle, krever det at en enten er kjendisspaltist av noe slag, eller har en lederstilling i utgivelsen. – Og det får en jo ikke uten å ha opparbeidet seg greit med erfaring innen ordinær journalistikk, hvilket jo inkluderer oppsøkende virksomhet 🤪
        Derfor er blogg-konseptet definitivt min greie, så jeg skulle jo ønske jeg hadde fulgt litt med på denne delen av utviklingen også (og ikke BARE satt all energi inn på å klekke ut hvordan en kom utenom betalingsmurene på spill o.l selv om dette så absolutt var innbringende der og da *hehe*) før det ble for mange og for rosa-domminert til å kunne bli ‘sett’. Men nnår det er sagt, er jeg imidlertid ikke i tvil om at blogg-genren vil bli hinsides hva den var når det generasjonsskiftet som har vært endelig begynner å bli kjent hos folk flest. Det tar bare forbannet mye lengre tid enn det burde ha gjort, av den enkle grunn at Edmont suger beyond words 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg