HVIS JEG VAR DEG, zoetic world

 

– Konseptet der jeg robber personligheten til mine medbloggere, og utgir innlegg i deres navn der de vel må sies å være smått overdrevne- og muligens en liten smule galere versjoner av seg selv! 

 

I går var det ingen ringere enn ‘my blogger in crime’ sin persona som ble inntatt, og i dag bærer det videre til en av mine aller nyeste bekjentskaper her på plattformen:
HELENE, aka ZOETIC WORLD!

Helene er en blogger som først nå i det siste har gitt seg skikkelig til kjenne som blogger. – Og hun er nordlending, -hvilket vil si landsdelen jeg var ment å tilhøre, så dette her skal bli riktig så artig! – Ikke minst pga emnet som skal bringes på bane i dette innlegget..
En del av dere har sikkert fått med dere innlegget hun la ut for et par dgr siden, der hun var temmelig satt ut etter å ha blitt utsatt for et ‘nettroll’?.. Vel.. The troll has another thing coming i det h*n nå er i ferd med å få svar på tiltale av sitt offer, -ispedd en passlig dose Gry..

 

 

MANGE BEKKER SMÅ…

 

Som sikkert en del av dere husker, ble jeg skikkelig satt ut da denne meldinga her tikka inn på Instagramen min:

Du tok meg rett og slett på senga her, for først trodde jeg nemlig det var for å henge meg ut at du skrev den. Men som jeg også var inne på i innlegget jeg skrev rett etter jeg fikk den, så trenger man som regel litt tid på å fordøye kritikk og kritiske spm.

Og ganske riktig, så ser jeg også din melding med helt andre øyne nå da det har gått noen dager. Ikke grunnet tiden som sådan, men fordi medblogger og bloggervenn, Gry, -hvilket er identisk med selveste bloggerdronninga, har gitt meg en leksjon i ‘trollkunsten’. Og da mener jeg ikke trolldom, men kunsten å tolke- og håndtere nettroll!

Ikke for dét, jeg syntes fortsatt ikke det er noen hyggelig melding, men jeg innser jo nå at mye av ubehaget ligger i det å få eksponert hva som er min ‘super-power’ her i livet; Nemlig å få folk til å gi meg penger..

Greia er jo at slik som du uttrykker det, så burde jeg skamme meg over å benytte meg av det talentet jeg har fått, og det var vel mest det som satt meg ut. Men nå som jeg har fått fordøyd det, har skammen gått med i samme slengen, for å si det sånn. Saken er at jeg står fullt og helt for hva jeg gjør. Når sant skal sies, er jeg faktisk stolt av den evnen jeg har innen tiggerkunsten! Jeg mener, når selv fattigfolk er villig til å gi en penger, så ville det jo vært helt idiotisk ikke å benytte seg av denne muligheten! Herregud, jeg trenger bare å legge ut et innlegg der jeg klager min nød så triller kronene inn på kontoen uten at jeg behøver gjøre en dritt for det!

Vet du.. Nå har det til og med kommet penger inn fra landsbyer langt nede i fattigste forbanna Afrika! De eier pokker ikke nåla i veggen en gang, og allikevel sender de altså halve dagslønner pålydende alt fra kr. 3,- til kr. 11,50. Nå gjør jo selvsagt disse latterlige summene ingenting fra eller til for meg, men jeg ville bare nevne det slik at det kommer frem hvor god jeg har vist meg å være innen tiggerkunsten. Her kan også nevnes at det er grenser for meg også, så når det kommer til disse som virkelig er fattige, så avslår jeg faktisk tilbud for det blir liksom for drøyt om familien skulle dævve pga meg, liksom. (- Og dessuten; Dør de, så vil det jo ihvertfall ikke være en dritt å hente derifra om jeg virkelig skulle trenge det lille ekstra en gang).

Men dine hentydninger om at jeg burde skamme meg for å ta i mot penger fra fattigfolk, er imidlertid helt på bærtur. For jeg hverken presser-, tvinger-, eller på annen ulovlig måte får de til å sende meg penger. Herregud, jeg spør jo knapt! Alt jeg gjør, er å fortelle om at jeg sliter, og at det ikke er mat i huset.  At de så øser kroner over meg, er faktisk helt og holdent deres eget valg! At jeg da skulle skamme meg, er jo helt på trynet.

Men når dette er sagt, må jeg poengtere at det slettes ikke er sånn at jeg tar sikte på de som har lite selv (det ville jo vært regelrett idiotisk). Jeg går selvsagt først og fremst for de som har mest! – For tror du jaggu ikke jamrekunstene mine funker vel så bra hos den økonomiske eliten! – Så det er jo selvfølgelig her jeg innhenter hovedinntekten min! Slantene fra fattigfolket er bare litt sånn ‘mange bekker små’-opplegg, og det jeg får av staten er det som må være av registrert innkomst som forklarer investeringene mine. Men reelt sett, så er det altså hos kaksene jeg henter mitt daglige brød, for å si det sånn! – Og vet du, nå har de dærsker’n døtte begynt å sende meg kronasjer fra Hollywood også! Og la det være klinkende klart; Jeg er gladelig cherity-case any day of the week for de summene som håves inn fra den kanten!

Ja, nå håper jeg du har fått svar på det du eventuelt måtte ha lurt på: Ja, jeg tigger skamløst. – Nei. jeg skammer meg ikke over at folk velger å overøse meg med kr. og Jeg foretrekker faktisk å rette meg inn mot de rikeste, fordi her er det jo åpenbart mye mye mer å hente.

Det jeg føler er det aller viktigste Gry fortalte meg, er å se saken igjennom dine, og andres øyne. Og da ble det jo med en gang åpenbart hva som er grunnen til tonen i denne mld. Jeg burde jo skjønt at det å bare kunne håve inn penger på den måten jeg gjør uten å gjøre en dritt utenom å knote ned et en klagesang eller to i uka må være en av de mest misunnelsesverdige egenskapene som tenkes kan! Så no hard feelings fra meg. Jeg har jo faktisk selv vært så dårlig stelt som jeg gir uttrykk for en gang, så jeg skjønner bitterheten din bedre enn de fleste.

Lykke til videre, både med å finne veien ut av hva nå det er av elende som rir deg, og i livet generelt.

 

16 kommentarer

Siste innlegg