Hvor lenge skal vi få leve?..

Ja, da har samfunnet atter igjen åpnet, og som seg hør og bør har helgen vært feiret som om det skulle vært.. ehh.. 25 september!.. Etter å ha bivånet den uforbeholdne lykkerusen som vel ikke har sett sin like siden 8 mai i det herrens år 1945 for andre gang, skjærer det meg vitterlig i hjertet å måtte meddele at tillatelsen til å leve også denne gang er gitt å være på lånt tid. For tro meg.. Tiltak vil atter igjen innføres. – Det er kun et tidsspørsmål, da dette etter alt å dømme ikke er annet enn en gjentagelse av de forhold jeg forutså i innlegget Gjenåpning med en twist kjølvannet av forrige gjenåpning..  

 

FHI har gått rundt seg selv, og biter seg selv i halen!

 

Altså.. Her gjeninnføres altså tiltak før jul grunnet oppkommet av Omicron-varianten; En variant som seg hør og bør for virus av typen C19 er tilhørende, riktignok smitter lettere, men som derimot medfører en betraktelig redusert sykdomshissighet enn sine forgjengere. Styresmaktene med FHI i ryggen, fremstiller imidlertid disse mutasjonene i retning stadig mindre farlige sykdomsbilder som et onde, forstå det den som kan..

 

 

Men inkonsekvensen stopper altså ikke her; For hva som har endret seg fra tiltakene ble gjeninnført i det Omicron fosset frem og overtok showet og frem til i dag, hvor denne er enerådende, er heller ikke til å bli klok på..

For all del, la det være klart; Jeg er selvsagt sjeleglad for gjenåpningen, for jeg har jo som kjent vært ihuget motstander av innføringen av disse tiltakene fra dag en! Poenget mitt, er imidlertid å vise hvordan paradoksene florerer i dette anliggendet, slik at det ikke lenger syntes å være noen tvil om at det er langt mer ved denne pandemi-greia enn hva som blir gjort kjent for mannen i gata.

 

 

Videre, så innebærer dette også at det, så fremt befolkningen går med på det (hvilket den etter alle solemerker later til å gjøre), at det kun er et tidsspørsmål før vi nok en gang får tiltak tredd nedover hodene på oss. -Hvilket vil være grunnet i den neste mutasjonen, -som seg hør og bør vil være enda et hakk mer smittsom, hvilket i realiteten har nada betydning, i det den også vil innebære en ytterligere reduksjon hva sykdomshissighet angår..

Tro meg; Eneste måten å få stanset den galskapen som foregår, -for ikke snakke om den antatte som foregår bak maktens lukkede dører, er at vi, folket, setter ned foten, og nekter å gå med på vedtektene deres. Jeg har vel ikke akkurat troen, men jeg tviholder nå i det minste på håpet om at så skal kunne skje..

12 kommentarer
    1. Næh.. tror ikke, men vet jo seff ikke, men jeg tror ikke at det vil være en ny mutantvariant som blir årsaken denne gang.. det er vel heller noe med dette koronapasset de jobber med, så vil de bruke det faktum at helsevesenet ligger nede og blabla.. hvordan de vil formulere seg og hvem de vil skylde på vil bli spennende å se.. men tenker det blir noe i den banen når jeg nå vet at på akuttmottaket her er 50% syke og hjemmeværende.. en del nye symptomer er dukket opp også..

      1. NOE blir det, i allefall! For aldri om de kommer til å gi seg her, sånn helt uten videre! – Og om så dette mot formodning skal vise seg å være slutten på elendigheten, er det ene og alene grunnet i at de har mistet grepet på en for stor andel av befolkningen, og intet annet..

        1. De har jo allerede bestemt en ny pandemi. Altså, da går man bort fra C19 og disse «vaksinene». Da blir «nye» vaksiner, og så har vi det som kalles «koronapass» i dag, jeg vil ikke vite det nye navnet, men jeg vet at det klarer jeg ikke unngå. Digital overvåking.

          1. Det har jo vist seg at de kan få folket med på absolutt alt som er, -uansett hvor selvdestruktivt det måtte være, så det er iallfall intet som vil forundre meg!..

    2. Veit ikke helt hva jeg skal tenke.. De klarer sikkert å prøve seg med en ny mutasjon – og folk VIL gå på limpinnen, fordi ekstremt mange er flokkdyr som følger lederne blindt, uten å tenke sjøl..
      Siden jeg ikke bryr meg døyten om akkurat det, er jeg faktisk mer bekymra for detta koronapasset de jobber med…

      1. Dessverre tror jeg du har rett.. De kommer iallfall neppe til å gi seg her, sånn helt uten videre. Skulle dette vise seg å være slutten på elendigheten, er det ene og alene grunnet i at for stor andel av befolkningen ikke lenger vil støtte opp om galskapen..

    3. Heia til deg. Du virker som en høyst oppegående dame med kunnskaper om så mye og så mangt. Du har en god penn.. som av og til er så god at det går langt over forstanden til det forslitte frasen “folk flest” 😉

      Det som jeg lurer litt på er om du virkelig er overbevist om at det er skjulte ondsinnede krefter er i arbeid. Og at disse “noen” jobber for et slags uhyggelig utfall. Og for egen økonomiske vinning.

      Det enkle spørsmål til deg er.. hvem er disse “noen”? Er det de 338 stortingsrepresentantene i nåværende og forrige regjering? Er det de tusenvis av folkevalgte i kommune og bystyrer?

      Eller er disse “noen” en hemmelig gruppe mennesker som de ovennevnte er fullstendig uvitende om?

      1. Jeg har ikke den ringeste anelse! Alt jeg kan si, er at det har vært- og er så alt for mange logiske brister, absurde tilfeldigheter og reinspikkede paradoks ute og går til at jeg klarer å se hvordan det skal være forenlig med at de, -altså styresmaktene med FHI i ryggen, kan ha 100% rent mel i posen mht åpenhet.
        For alt jeg kan si, kan det m.a.o like godt være av det gode som noe annet, men jeg er altså av den typen som hater det ikke å vite mer enn noe annet, så..
        Dersom jeg skulle satt pengene mine på noe, så ville det i allefall for Norges del være at det dreier seg om en økonomisk vinning med noen ikke helt stuerene konsekvenser for den tredje verden. Altså noe som ville medført en uønsket mengde av bråk og protester dersom det ble gjort kjent. I verste fall, så er det så galt at dette med agenda 21 helt eller delvis medfører riktighet.. Men som sagt; Dette er bare tankespinn fra min side, og ikke noe som det finnes nevneverdig dekning for å anse for mer sannsynlig enn noe annet. Men samtidig, er det dessverre ei heller å utelukke ut i fra slik det ser ut per d.d..

    4. Jeg tror ikke det blir noe mer tiltak nå 🙂
      Nå er mange vaksinerte og smitten tåles bedre!
      Nå får vi korona alle som en snart og forhåpentligvis blir det som en vanlig influensa. Det er til å leve med 🙂

      Lag deg en fin fin dag 🙂

    5. Selv i dag er det folk som tror at den såkalte vaksinen, beskytter en mot å bli syk av kriseviruset. Det er ikke bevist en plass at denne såkalte vaksinen har reddet noen som helst liv, tvert om har den tatt mange liv og ødelagt fler… Utolig hvor stor saueflokkmentaliteten er i Norge… Fakta blir løgn og løgn blir fakta, bare myndighetene sier så… Jeg er sikker på at minst halve Norges befolkning hadde gått med glede til slaktebenken, bare FHI og myndighentene sier det er til det beste for oss… Vi må vise solidaritet…. Blir svært opgitt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg