Hvordan totalødelegge et menneske på timen!..

** Vel.. Her ble vel overskriften ilagt en viss overdrivelse, men i dette tilfellet, så gir jeg rett og slett faen i prinsippet om sannferdige overskrifter.. **

I det den siste spikeren i Mette Ask sin metaforiske kiste nå er satt, i det bloggen hennes, som har vært en av kongerikets mest besøkte igjennom de siste 3 årene, nå er eliminert, er det vel ikke mer enn rett og rimelig at jeg er meg mitt ansvar bevisst.. Som den systematikeren jeg er, innebærer altså dette å få ført handlingsforløpet, som har utspilt seg over flere blogger, i tillegg til trådene i Kvinneguiden, sammen i et oversiktlig dokument. – Et dokument som for fremtiden vil forbli tilgjengelig som oppslagsverket inneholdende suksessoppskriften for ‘Hvordan totalødelegge et menneske og livsverket deres på under 3 mnd’.. 

 

  1. Start en tråd i Kvinneguiden, der du insinuerer ett eller annet om vedkommende det lar seg gjøre å vris til noe shady. Hva det er, spiller mindre rolle, bare det er noe de har offentliggjort om seg selv og sin familie. Om det skulle finnes et mindreårig avkom som figurerer på min. et bilde, og/eller hvis gjøren og laden er inkludert i utgivelsen, er imidlertid dette for gull å regne. Det samme gjelder slikt som f.eks utenlandsk opprinnelse (her i betydningen ikke-vestlig, og islamsk bakgrunn er av uvurdelig verdi)), ektefelle av utenlandsk opprinnelse (altså ikke-vestlig), handicap (her antas handicappet familiemedlem å overgå verdien av eget, i det anklagelser om utlevering da vil være den reneste brannfakkel), vanskelig livssituasjon (NAV’er -stempel er et svært effektivt våpen), m.m.
  2. Selv inntar du en subtil rolle der du ved første øyekast faktisk gir inntrykk av å ha til hensikt å fremsnakke vedkommende! For brannfakkelen pakker du inn som en ørliten fotnote etter et par-tre setninger bestående av superlativer! (Typ; ‘Det eneste man kanskje kunne sette fingeren på, er at det for enkelte kan virke som h*n ved noen anledninger kan gi inntrykk av å bruke datterens handicap for klikk..’) – Deretter vil tråden få bein å gå på. Dernest synliggjør du deg i form av sporadiske appearances, der du på finuelig vis sørger for å helle bensin på bålet i form av å besvare de verste trollmeldingene med typ; ‘Jeg må vel til en viss grad si meg enig i det, om så ikke i så sterk grad som XXX gir uttrykk for her..
  3. Sørg for at de tilstrømmende haterene også finner veien til kommentarfeltene til vedkommende!
  4. Sørg nå for at svertingen nå inntar en såpass graverende karakter at vedkommende ikke lenger kan avstå fra å ta til motmæle! Dersom du skulle være så heldig at arbeidet du har nedlagt gir max uttelling, kan det faktisk være tilfeller hvor offeret er ferdig allerede her!
  5. Sørg for at haterne dine har det i seg å kunne ta tak i alt hva vedkommende måtte si og gjøre for å forsvare seg mot haggelstormen, for så å finne de verst mulige måter å få brukt dette imot vedkommende på! Spe gjerne på med de mest avskyelige psykologiske diagnoser som psykopat, narcissist, sosiopat.. Ikke for dét.. Her funker også ren skjær slang, som f.eks ‘psycho’, schitzo’, ‘gal i hodet’, eller ‘habla, habla’, for den saks skyld.
  6. Siden desperate mennesker som er kjørt på felgen, nærmest er dømt til å begå feilgrep, det være seg om disse så er tilsiktet eller utilsiktet, så er det eneste som gjenstår at en eller annen av den skvadronen som nå har tatt del i den respektive heksejakten spotter denne, for så å sette inn nådestøtet! Det som da til slutt sørger for å få vedkommende smadret ‘beyond repair’, er da at denne feilvurderingen som så er blitt gjort som et siste desperate forsøk på å holde hodet over vannet, benyttes som bomben, bestående av en offentlig ydmykelse av type som mangler sidestykke, som slippes over alt hvor vedkommende har operert.
  7. ‘Ding, dong, the blogger’s dead!’ 

Metodens potensial:
– Ubegrenset, i det max utbytte skal kunne tilsvare selvmord.
Egnethet:
– Nær sagt samtlige vil kunne knekkes av metoden, i det kun de som er immune i hht å la netthets gå inn på seg som vil kunne overleve en kampanje av denne typen, hvilket i praksis vil si et særs lite mindretall.

EnJoY!  

 

Dersom du skulle anse informasjonen som følger i dette innlegget for nyttig lærdom du setter pris på, så gidder jeg ikke å si noe, i det dette indikerer at det ikke er håp uansett..
Men for resten av oss, så er det en skam uten sidestykke at en av våre kolleger faktisk er blitt drevet dithen at hun har lagt ned bloggen hun har drevet med stor suksess i en årrekke, og som inntil i dag har vært Mette Asks inntektskilde sammen med stillingen som nattevakt i helsetjenesten. Men dette syntes faktisk bare for en bagatell å regne satt opp i mot det faktum at Mette Ask gav inntrykk av å være regelrett sønderknust i det hun signet ut for hva som later til å ha vært siste gang tidligere i dag. Dette vil si at vi er avskåret fra den eneste sikre måten å nå henne på for å høre om det faktisk går bra.. Selv har jeg en e-mail adresse, men hvorvidt denne er i bruk fremdeles, aner jeg ikke.. Så her er vi altså.. En bloggerkollega mindre, og dette vil, i allefall for min del, være et tap som vil merkes. – Og dette altså kun pga at det finnes de som betrakter det å opprette en konto nummer to på dette nevnte drittforumet som et slags siste, desperate forsøk på å forsvare seg mot den tsuamibølgen av dritt som av en eller annen grunn ble konstruert for å ‘ta’ denne stakkars dama som noe tilnærmet en dødssynd..
For en tid tilbake, leste jeg dokumentaren ‘Heksenes forsvarere’ av Jan Guilou, der det som gjorde aller størst inntrykk på meg av all den menneskelige gørra som ble presentert igjennom dette emnet, var at den psykologien som i sin tid lå til grunn for at folk brått fant det for godt å stimle sammen i en felles overbevisning om at et gitt offer var ei farlig heks, utspiller seg på nøyaktig samme vis den dag i dag.. Nei, vi brenner ikke folk levende lenger, -vi driver de til selvmord i stedet, ved hjelp av anklager og beskyldninger som er akkurat like absurde i 2021 som de var i 1621, for å si det sånn. – Og det er vel strengt tatt ikke så jævlig mye bedre, er det vel!?
Forhåpentligvis, vil Mette revurdere sin beslutning, men uansett hvordan denne historien ender, så bør vi i det minste ha lært noe av det inntrufne, -alle som en.

 

Et lite minne om Mette Ask sin hyggelige og insiktsfulle blogg, kan en i det minste få i form av ‘Hvis jeg var deg’ -innlegget hennes, -hvilket du finner HER mens ‘Dagens blogg’ -omtalen av henne befinner seg HER

 

10 kommentarer
    1. Jeg har ikke fulgt med hendelsesforløpet, det var bare nylig at jeg fikk bittelitt kontakt med Mette så jeg visste ikke og rakk dermed ikke si til henne at hun kunne sende trollene til meg. Trasig opplegg..

      1. Jeg kom tilfeldigvis over den delen av diskusjonen som har gått for seg her på blogg, hvor man fikk vite hva som hadde skjedd. Herregud, det virket som om det var hakket før det ble utkrevd dødsstraff ved steining for å lyve på seg en annen identitet for muligheten til å få forscart seg på føkking Kvinneguiden, liksom! Det er jo absurd!! 😡

    2. Flott innlegg, Gry!
      Jeg fulgte denne tråden på kg og jeg fatter virkelig ikke hvordan folk kan få seg seg til og oppføre seg på den måten samme hva et annet menneske har gjort. Ingen unnskyldning ble godtatt. Hun skulle rives i fillebiter. Jeg blir uvel.
      Håper virkelig hun kommer tilbake

      1. Jeg også!
        Jeg er i grunnen helt satt ut over hvordan folk bærer seg som om de er fullstendig fremmed for det å gjøre en feil! Altså de som erklærer seg svorne motstandere av løgn.. Jeg mener.. Vi alle VET jo at det å mislede folk er galt, liksom vi vet at utroskap er galt, at vi ikke skal stjele, og gud vet hva! Men vi alle har vel episoder i livet der vi har gått helt på tvers av de regler og normer som vanligvis preger adferden vår!? For å si det sånn;
        Det er plenty av ‘flekker’ på min track-record som er noe inn i helvete mer graverende enn det å forsvare meg selv under ‘falsk flagg’ *hehe*
        Men her har vi jo en typ netthetsens naturlov som tilsier at i bloggsammenheng, ville det ikke spilt noen rolle hva som kom frem ang. mitt synderegister, av den enkle grunn at jeg har det i meg å gi fullstendig faen i hva som måtte blåse min vei på nett. – Ergo; Ikke sårbar = meningsløst med hatkampanier.. (For å være ærlig, så syntes jeg det faktisk er morsomt de gangene det dropper inn en hater, som den uforutsigbare kverulanten jeg er *haha*). Men jeg vet jo at jeg tilhører unntakene på dette området, og selv om Mette har stått ganske så støtt i det å være blant de med mest hets i lang tid, så kunne ikke de ‘ømme punktene’ hennes vært lettere å spotte om de så var skrevet i pannen hennes..
        Både ‘Bunny’ og jeg er iallfall villig til å bistå henne med å få bukt med problemet dersom hun skulle være åpen for å revurdere beslutningen om å slutte, så.. 🙂

    3. Hei ☀️

      Eg har fulgt litt med på MA oppigjennom årene og syns stort sett at hun er en flott blogger.Vi er jo bergensere begge to selv om vi kommer fra hver vår side av denne byen.Eg støtter bergenserne uansett 😊
      Men,det er vel ikke mange bloggere som kan skryte på seg at de ikke har seilt under falskt flagg og falske nicnavn.
      Når det er sagt,så kjenner eg personlig til en annen blogger som notorisk brukte (oftest) nicet «Kari»,denne Kari kom som oftest durende inn i kommentarfeltet til folk for å skjelle ut og være ufin mot andre bloggere,ofte i mitt kommentarfelt i den hensikt å holde tilløp til krangel gående i det uendelige.Denne «Kari» er direkte årsak til at flere bloggere slettet bloggene sine.Og alltid under dekke av at «Kari» hadde nulltoleranse mot mobbing,at mye av det «Kari» selv sto bak ofte var direkte mobbing,uthenging og utfrysing ofret ikke denne «Kari» en eneste tanke.
      Eg fikk nok da «Kari» tok kontakt med meg privat og ville at eg skulle oppføre meg like ufyselig som henne mot noen bloggere (kranglefanter) i mitt eget kommentarfelt.Eg ga da beskjed om at eg ikke kunne være ufin mot noen uansett hva de måtte skrive,eg har det rett og slett ikke i meg å oppføre meg sånn.Men både det og andre «røde flagg» fikk meg til å tenke – hvem er dette for falsk person og ettersom vi på det tidspunktet til tider hadde hatt ganske mye privat kontakt så følte eg meg ikke komfortabel med det lenger,mest fordi at eg såg hvor gjennomfalsk hun var mot andre,følte det bare var et tidsspørsmål før «Kari» vendte seg mot meg,eg såg jo at det skjedde med andre bloggere som hadde hatt kontakt med henne.Kort fortalt så var vel det en av grunnene til at eg sluttet å blogge på blogg.no.
      Eg tør å vedde på at denne «Kari» har en,om ikke flere falske nicnavn på KG,eg har hatt mistanke flere ganger.
      Eg tør også å vedde på at mobil,og private mld går glovarm mellom «Kari» og bla.MA for tiden,samtidig som «Kari» spyr ut støtteinnlegg etter støtteinnlegg mot mobbing i egen blogg – med kommentarsperre på….samme fremgangsmåte som alltid før.
      MA har fått både ris og ros på KG – som de fleste bloggere får,det er ikke dermed sagt at all kritikk er mobbing – eg syns de er flinke på KG å gi konstruktive tilbakemeldinger,men er enig i at noen ganger kan det bli litt mye for den bloggeren som blir omtalt.
      Mitt inntrykk nå,er at omtalen av MA tok helt av da hun ga uttrykk for skepsis til vaksinene og så sporet det av derifra – og da satt «Kari» klar til å henge seg på med sin uforbeholden støtte.
      Kanskje eg en dag, om ikke lenge, faller for fristelsen til å avsløre hvem denne «Kari» er,ettersom eg ser at vedkommende fortsetter å drive sitt korstog mot mobbing,uthenging og netthets samtidig som hun gjør akkurat det samme selv.
      Hilsen synskepeggy.

      1. Det med vaksinen, var faktisk det første som fikk meg til å innse at de huggene som rettes mot Mette Ask ikke har noe med meningsmotsetninger å gjøre, men snarere at hun har vært utsett som et yndet objekt for haterne..
        Dette rett og slett fordi jeg også har kommet dit nå hvor det ikke lenger er snakk om at jeg er spart fordi jeg er for ny, for liten, eller noe sånt (jeg har vært topp 3, i tillegg til hyppige topp 20 plasseringer de siste par-tre mnd). Når jeg, som (sammen med ‘Bunny’) da har stått frem som de mest kontroversielle i C19 -øyenmed fra dag 1, hvilket inkluderer å ha figurert som pådriverne i hht vaksineskepsis blant Norges bloggere har fått holde dette gående i halvannet år til ende uten jævla kritisk ord, verken her eller på KG, så sier jo det alt..
        Jeg mener.. Her er de klare for å brenne Mette på bålet, om så skulle være, -et menneske som har polstret trynet bare hun har stukket nesen utendørs siden mars i fjor; Hun skal da ‘jelles’ kun for å ha åpnet opp om den ene kontroversielle beslutningen hun har tatt i forbindelse med pandemien! Hun er vaksinemotstander, smittespreder, idiot, og gud vet hva, uten at hun har sagt en dritt bortsett fra at hun vurderte det å avstå fra å la seg vaksinere som best for SEG. – No more, no less! Mens JEG, som har haglet på med kritikk i de hardeste ordlag.. Vet du hva det eneste jeg har fått i så måte?.. Ved nitid graving på KG, så finner du et ørlite knippe poster der jeg nevnes som ‘God til å skrive, med friske meninger, som dermed utgjør et ditto friskt pust i bloggverdenen’. Jeg mener.. Hvor fucka er ikke det!?
        Ordene i seg selv er jo riktig så flatterende de, men hva de EGENTLIG sier, er jo at hun lar seg ikke affisere av ting som sies på nett, så hun er bare å drite i! Her tar vi jo kujn de som lar seg knekke!..’ Det er helt jævla idiotisk..

    4. Håper hun kommer tilbake! 🙂 Kvinneguiden er til å miste troa på menneskeheten av. Det er sikkert bra mennesker der også. Men mye er bare tragisk.. Bra du tar opp temaet, for samme hva en person evt måtte ha gjort, (jeg synest ikke dette MA greiene var den største forbrytelsen) så er jo det tøft å stå i en slik storm. Og de gikk langt i å angripe det meste over tid virker det som..

      1. Enig!!
        Her er det også åpenbart at denne tabben har sugt til seg en haug av nettroll som har brukt det for alt det er verdt. Samtidig, blir jeg nesten litt urolig ffor de som faktisk er genuine i sin oppfatning av at dette er en sånn udåd som det gis uttrykk for. Jeg mener.. De kunne seriøst ikke fått sett track-recorden min uten at det var en hjertestarter innen en armlengdes avstand, det er iallfall ‘Snickers & Twist’ *hehe*

        1. De må føre ett temmelig kjedelig og “perfekt” liv. Og ha litt mye tid.. Haha. Lo høyt av det med track recorden din. Men altså.. De klages for tiden på at blogger er blitt kjedelig. Men hvis en blogger stikker seg ut så er jo det galt også. Og det er nærmest bloggpoliti for for mye utlevering.

          1. *haha* Jeg lurer serr på hva som feiler folk, ass! Det er liksom som om de mangler evnen til å se det positive i ting! 😉
            – Og det at bloggkonseptet er blitt kjedeligere nå, er jo regelrett absurd! For de hvis interessefelt er kun overfladisk ‘rosa-blogging’ (for all del.. de rosa er en likeså viktig del av mangfoldet som alle andre genre, det gale er at de var enerådende), så er det selvsagt kjedelig at disse nå må finne seg i at det nå er blitt et variert konsept 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg