Massakre er ugreit, i følge ekspertisen!..

I kjølvannet av den åpenbare massakren som lørdag ble avdekket i den ukrainske byen Butcha, har all verdens ledere og høytstående militære, som seg hør og bør kommet med sine fordømmelser og refleksjoner om videre håndtering av situasjonen. Og i den forbindelse, kan jeg ikke annet gjøre enn å be på mine knær om at de respektive høye herrer (ispedd en og annen høy frue/frøken) kan være så barmhjertige å droppe idiotuttalelsene.. Det er faktisk fysisk smertefullt å bevitne disse toppene, som etter sigende skal være den fremste ekspertisen på planeten, med gravalvorlige miner uttale seg så banalt at det er hjemmehørende i oppdragelsen av et 3-4 år gammelt barn!..  

 

Anbefaler også innleggene Jeg er en flyktning! og Ble COVID drept i krigen!?

 

At verdens ledere og/eller fremste representanter uttrykker sine støtteerklæringer og medfølelse etter en slik bestialsk hendelse er kommet for en dag, er selvsagt av det gode, for all del! Men når verdens mektigste menn i militær forstand, ispedd en og annen likeså mektig (eller iallefall nesten) kvinne, står på sine podier med gravalvorlige miner, mens blitzlampene lyner fra et fullsatt pressekorps, for å fortelle verden noe så idiotisk som at vi ikke kan akseptere massakre av sivile, så får jeg helt fnatt!..

Verdens aller mektigste ved siden av USA’s president Joe Biden, hvilket vil si NATO -boss Jens Stoltenberg, hvis ekspertise nylig ble ansett så prekær av samtlige medlemsland at verdens- og menneskehetens fremtid sto og falt på at han ble sittende i sjefsstolen. Den bønnfaling som ble foretatt av alt fra Joe Biden til Angela Merkel og Frankrikes  lettere kontroversielle president Macron vitner jo unektelig om en mann hvis ekspertise innen diplomati så vel som i militære anliggende er i særklasse, -i verden!

Da blir det unektelig et massivt fall hva min ærbødighet i den dypeste respekt angår i det fyren entrer talerstolen med en hel verdens øyne rettet i mot seg for å slå fast at ‘massakre mot sivile er en krigsforbrytelse som ikke kan aksepteres!..’

– No shit, Jens!!..

 

(foto: tv2)

 

Og dessuten.. – Bare sånn kort innpå; Er det ikke en enda verre krigsforbrytelse å starte en krig i utgangspunktet!?

rAltså.. I mine øyne er dette krigsforbrytelse-greine helt idiotisk! Her har man altså et massivt internasjonalt lovverk om hva som ikke er lov i krig: Av de talløse eksempler på alt idiotiet som følger dette her, er følgende min personlige ‘favoritt’;  Det er forbudt å ta kverken på fallskjermhoppere mens de er i luften, så den respektive avliving må vente til føttene deres treffer bakken!.. Jeg mener.. Jeg kan ikke engang begynne å plukke i denne regelen, da jeg ville ha fortsatt i all evighet.  De regler som går på bombing av sivile mål, er forsåvidt greie nok, det er ikke dét.. Men ikke desto mindre, er krig så langt jeg evner å se en unntakstilstand, der jeg tør påstå at den angripende part har feid all justis til side i det de beslutter å gå til angrep i utgangspunktet! Det kan da vitterlig ikke være noen som kan innbille seg at de despotiske tyranner som igangsetter en forbannet krig vil la seg hemme og regulere av noe svada som er nedfelt i regi av FN!? – Og hvordan mener man å kunne bevise sånt som at de respektive bakkestyrker ikke gadd vente med å plaffe ned de dalende soldater til de nådde bakken!? Men det mest hårreisende idiotiske innen krigsjustis, by far, er at det ikke foreligger noe forbud mot å gå til væpnet angrep på en annen nasjon! All fornuft tilsier jo at dette skulle være den bærende regelen for så at all denne andre svadaen skulle fulgt som underpunkter!..

Ellers får en vel bare applaudere det respektive oppkommet av tåpelige floskler, da jeg i det minste kan si meg enig i Anniken Huitfeldt i det hun, i form av den politiske ekspertise som ligger til grunn for at hun er blitt innsatt i stillingen som Norges utenriksminister, i en offisiell pressemelding kan meddele det norske folk følgende; ‘Det som er skjedd er aldeles fryktelig!..’

– For vet du hva, Anniken? Dette kunne jeg, og enhver annen oppegående borger ha konstantert minst like overbevisende på bakgrunn av nøyaktig de samme argumenter som deg. Dette er unødvendig piss-preik som er like informativt som å gå ut med at det er jordens gravitasjon som gjør at vi holder oss på planeten, og ikke bare flakser hjelåesløst ut i verdensrommet..

 

 

20 kommentarer
      1. Bare den syke arrogansen og psykopatiske selvopphøydheten som ligger i det å anse seg berettiget til å forårsake andres død er jo fullstendig åndssvakt!! En trenger ikke noen ekspertise for å kunne slå fast såpass, liksom *hehe* 🙄

      1. Ja, ikke sant!
        Og hva er greia med at lederne på hver sidee snakker og diskuterer anliggendet i fred og fordragelighet mens det samtidig drepes over en lav sko! Logisk burde jo ihvertfall disse ha kverket hverandre, siden det tross alt er her det angivelige fiendskapet skal ha sitt utspring i utgangspunktet!.. Sånt får meg til å lure om det ikke er avtalt spill hele forbanna driten..

          1. Jepp! Har gått ut i fra at dette i all hovedsak har vært grunnet i den samme tanken om at her må det svært sterke bevis til for å komme igjennom som noe mer enn en konspirasjonsteoretiker i betydningen videreformidler av udokumenterte spekulasjoner som om det var anerkjente, beviselige fakta..(?)
            – Non the less, så var spillet farlig nær å bli tilkjennegjort for verden under krigen i ex-Jugoslavia! For det første, så var jo dette plutselige kjempehatet som oppsto blant de gruppene som hadde levd sammen i fordragelighet som en nasjon i gudjammerlige tider. Det henger jo ikke på greip at disse gruppene da fra den ene dagen til den andre skal gå bananas i en av nyere histories mest brutale borgerkriger på grunnlag av en ugjerning som bosniere visstnok skal ha begått mot noen serbre på 1500 -tallet! Det er jo fullstendig absurd i seg selv!
            Og når det da kommer inn vitneobservasjoner om at de respektive lederne ikke bare har møttes til debatt, men at det har foregått i en fordragelighet som bare ikke holder vann! – Både de respektive krigshissere alene og sammen med andre verdensledere.. Og det var også i forbindelse med dette her man fikk en tilnærmet allmenn akseot for hemmelige møter mellom de rike og mektige nasjoner.. Men siden det kun kom hit og ikke stort lenger, så har de liksom klart å redde seg inn igjen..
            Jeg skulle virkelig likt å fått kloen i noe med en viss ‘pondus’ som kunne underbygge dette her på et vis som gjorde at folk var nødt til å ta det på alvor ogi det minste åpne for muligheten for at det kan stemme. Da hadde jeg virkelig ikke spart på noe, det er iallefall Snickers & Twist! 😜

    1. “Krigen i Ukraina er veldig, veldig alvorlig” har jeg hørt noen med makt og myndighet opplyse oss om.
      Jeg savner liksom litt mer substans, Og den der med folkeretten og hva som er “lov” og ikke i krig…..
      Man burde ikke, men jeg måtte dra på smilebåndet av din beskrivelse og din problemstilling.
      Utrolig bra innlegg.

      1. Takker & bukker! 🙂
        – Når det kommer til det menneskelige idiotiet, så kommer jeg til et vippepunkt der det på den ene siden er komisk mens det på en andre er hinsides angstfremkallende. Jeg kommer da i en slags valgsituasjon i hht tilnærming, og for å klare å deale med det med den nødvendige distanse for å fungere optimalt og gledes over livet, så går jeg for den komiske vinkelen. Så i mine øyne, så er det ingen motsetningsforhold mellom å være inneforstått med alvoret i situasjonen, og å kunne flire av menneskets endeløse dumhet 😉

    2. Spot on Gry!

      Det er så mange uttalelser som gjør at man bare blir sittende å gape. Det virker ikke som de har forstått alvoret. Fortell meg heller at verdenssamfunnet fordømmer og HVA de kommer til å gjøre med det. Hvilken straff krigsforbryterne kan vente seg. Kan ikke politikerne fremstå som mektige og sinte, fremfor en barneskolelærer med formanende stemme!

      1. Enig!!
        Jeg begriper ikke at folk gidder å lese/høre på såkalte eksperter lire av seg sånt svada! For at jeg skal gidde, må uttalelsen ha substans, som en (potensiell) handlingsplan e.l

        1. -ja er ikke måte på hvor mange floksler de expertene har lirt av seg, siden dette begynte. Har merket meg det selv. Enda mer intr,er jo alle disse som tydeligvis vet akkurat hva putin tenker.Alt menst de sitter i trygge norge.
          Men Jensemann,har ikke noe makt. Der er du nok litt på villspor. Han er bare en talsmann for nato=Sier akkurat det Biden ber ham om å si. Noe serlig makt har han ikke, å rute med.
          Nato er USA’s høyre hånd.

          1. Ahh.. Tankeleserne, ja.. De er jo virkelig et kapittel for seg selv! Jeg gidder ikke en gang å klikke inn på de der, for det blir rett og slett for dumt 🙄
            – Jeg kan vel i grunnen si meg enig i at Stoltenberg befinner seg i overkant ‘far up Biden’s ass’. Men han var faktisk jævlig god på å holde Trump i sjakk! Det skal han jaggu ha, for jeg har sett klipp fra en del møter hvor han på imponerende vis nærmest umiddelbart får stoppet strømmen av idioti som er i ferd med å renne ut av fyren. – Samtidig som ‘the Donald’ ikke skjønner hva som er skjedd, og derfor ikke begynner å furte med påfølgende utagering. – Og det var det jo vitterlig langt ifra alle som klarte *hehe* 😜

          2. Ahh.. Tankeleserne, ja.. De er jo virkelig et kapittel for seg selv! Jeg gidder ikke en gang å klikke inn på de der, for det blir rett og slett for dumt 🙄
            – Jeg kan vel i grunnen si meg enig i at Stoltenberg befinner seg i overkant ‘far up Biden’s ass’. Men han var faktisk jævlig god på å holde Trump i sjakk! Det skal han jaggu ha, for jeg har sett klipp fra en del møter hvor han på imponerende vis nærmest umiddelbart får stoppet strømmen av idioti som er i ferd med å renne ut av fyren. – Samtidig som ‘the Donald’ ikke skjønner hva som er skjedd, og derfor ikke begynner å furte med påfølgende utagering. – Og det var det jo vitterlig langt ifra alle som klarte *hehe* 😜

      2. Ingen kommer til å gjøre noe me det.
        Nermeste blir antagelig at en eller annen general(antagelig lavere) må svare for det…Men alle vet at ordren kom fra toppen. Ingen kommer til å stille putin for retten.Dessuten om han ska draes for retten…Hva med vesten da,som bare har stått på sidelinjen og sett på dette her. Ikke gjort noe som helst for å forhindre det,

        1. Ja jeg har også stusset ved det der med hvordan i helvete har de tenkt å få dratt Putin inn til en internasjonal domstol?? De eneste som kan stille denne fyren til ansvar, og ta fra ham makten, er russerne selv! Og de er jo fullstendig tafatte når det kommer til å ta grep om eget crap..

          1. Ja,ikke sant. Tror det er et spill for galleriet. Ingen stats leder har vel blitt stillt for krigs rett etc de siste hva 40 år el så?
            Tror de er bare redd for at resten av verden ska ta innover seg,hvor utrolig maktesløse de egentlig er, når noen bestemmer seg for p gi F i reglene. Faren ved at de lar ukraina bli angrepet slik som nu,er jo at det kan få polen,slovakia osv til å spørre seg selv, om Nato vil komme dem til unnsetning, om det samme skulle skje der. Nå tror jeg ikke putin gåår lengre en ukraina. Men bare pga Nato alle rede står i nabo landene.

            PS så i avisen at hu derre IS dama du blogga om tidligere, Fikk nedsatt straff. Men hu valgte å anke til høyesterett like fult, Vedder på hu slipper unna med mild straff selv om de skulle plusse på litt.

            1. Hmm.. Jeg mener å ane noe langt der inne i tåka om at de fikk kloa i han der serberen (Milosovic, eller noe sånt var det vel han het), men her er det ikke grunnlag for å ta mitt u-googlede ord for god fisk.. Det var iallefall noen diktatorer fra de gamle østblokklendene som ble dømt for forbrytelser mot folket, men det blir jo langt i fra det samme..
              Saddam Hussein kan vel på sett og vis sies at fikk sin dødsdom i en form for krigsrett. Men denne var jo ikke i internasjonal
              /FN -regi, men ble holdt av en ren amerikansk domsstol, så.. Hva angår alle disse galningene som har herjet i Afrika opp i gjennom, har jeg ikke peiling på. Men jeg regner med at de enten har dødd naturlig, og latt faenskapen gå videre til neste generasjon, eller så holder de koken selv, i og med at det kriges like forbannet som det har gjort de siste 50-60 år der nede..
              – Jeg VISSTE at de der IS -damene kom til å slippe unna med hele forbannede driten!! For den dommen (- eller frifinnelsen, blir vel mer riktig å kalle det) hun her ender opp med
              , kommer jo til åa bli satt som presidens for de som kommer etter.. Helt sykt!!

              1. Joda. De fikk tak i han milosevich. Leenge etter på. Når det egentlig ikke spilte noen rolle lengre(el han ikke tjente noen formål)

                Ja enig.Ang hu derre IS dama.Håper høyesterett hiver noen år på straffen. Mens ser ikke helt for meg at det skjer.
                Verste er jo de laget så mye oppstyr over at ungene var døds syke etc.Nu er det plutselig helt stille

                1. Den norske luften har tydeligvis pokker så helende effekt på oppsiktsvekkende mange udiagnostiserte dødssyke fra midtøsten og Afrikas nordre gemakker..
                  – Det er jo nesten ikke til å tro at det kan være sant det de sier! *hahaha* 😛
                  – Høysterett får ikke endret dommer i straffesaker. De avgjør ‘kun’ om det foreligger ett eller annet ved den stående (lagmannsretten) som gir grunnlag for å sette denne til side, slik at saken dermed kommer opp på nytt. Det er imidlertid langt i fra gitt å få igjennom en slik ankesak, da det kreves at det faktisk er en ‘skjellig grunn’, som det så fint heter. MEN.. Dersom en først får igjennom en anke der høysterett skal ta stilling til hvorvidt det er forhold ved den eksisterende dommen som er trolig å ha påvirket utkommet på en urettmessig måte, så skal det i praksis jævlig mye til for at det samme utkommet gjentar seg i den påfølgende runden i lagmannsretten, for å si det sånn!.. Så har du kommet dit hvor du BÅDE har fått høysterett til å behandle rettergangen din, for så å VINNE frem med å få saken opp på nytt, så er du nærmest sikret gevinst, for å si det sånn!.. 😛

                  1. AAh.Interesangt,
                    Hmm Du har rett i dette med luften. Begynne å selge den på falske til disse IS kvinnene som sitter i Leire der nede i midt østen. Da slipper de og hentes hit for skatte betalerens regning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg