Peisforbud!??

Jeg er, som jeg tidligere har vært inne på, svært så påpasselig med å utvise respekt for mine meningsmotstandere, da det ikke er den minste tvil om at det å være utelukkende saklig i ens argumentasjon er eneste måten å kunne få gehør. – For om det generelt er vanskelig å få folk til å endre mening, så er det klin hakke umulig å omvende noen ved bruk av fornærmelser, stigmatiserende merkelapper, og hva som ellers måtte være av usaklige hersketeknikker.  Dette er en kjøreregel jeg har kjørt så slavisk at det aldri engang har slått meg at det også på dette feltet faktisk skulle finnes et slags grenseland! – Dvs. før jeg med mitt livs ‘jaw-drop’ kunne lese at statsminister Jonas Gahr Støre går ut med at han er ‘all for’ det siste oppgulpet av en EU -regel bestående av å forby det meste av vedfyring. Da kom jeg faktisk bare ikke forbi tanken om at mannen som faktisk er satt til å styre dette landet er jo pokka nødt til enten å være mindre begavet, borderline retarded eller stein hakke gal!!.. 

 

Vaksine eller svekket virus?

 

En kjapp googling av ‘vedfyringsforbud’ etter å ha gjenvunnet såpass med sans og samling at dette var gjennomførbart, viste jo umiddelbart at dette her faktisk er blitt viet 1.2 overskrifter årlig siden 2019. Jeg kan imidlertid ikke huske å ha fått med meg en eneste en av de, hvilket jo tyder på at det ikke har vært store greine, men snarere en sånn der sak som klassifiseres som irrelevant allerede i underbevisstheten, og kun har blitt viet plassen som rent fyllstoff.

Men obskurt ugjennomførbare oppgulp fra en miljø- og klimabevegelse på steroider er én ting. En vedtatt EU-bestemmelse som kongerikets statsminister vil gå ‘all in’ for å få gjennomslag for innføringen av også her på berget, er noe ganske annet; Da facer vi brått en ny absurditet som brått har tatt kvantespranget fra Eventyrland og Andeby -realisme til en svært sannsynlig realitet, -og dette på toppen av alt på det tidspunktet i historien noe slikt i utgangspunktet fremstår mer hjemmehørende i toppetasjen på asylet enn noensinne!!

Og det er her det nevnte grenselandet i hht dette med saklig argumentasjon hvor slikt som name-calling’ er ansett langt under ens verdighet. For her kommer jeg for første gang ikke utenom karakteristikkene ‘fullstendig retarded’ og stein hakkende sinnsyk’. Selv ikke i anledning de groveste- av de grove COVID -avsløringer av åpenbare løgner og logiske brister, har jeg (for hva jeg kan huske) tatt i bruk slike- eller tilsvarende uflatterende merkelapper, -og det sier nå vitterlig sitt!..

 

(foto: budstikka.no) Statsminister Jonas Gahr Støre har faktisk klartkunststykke å ta egen udugelighet til et helt nytt nivå i det han går ut med at han er ‘all for’ en innføring av det nye EU-vedtaket om å forby det meste av vedfyring i det vi facer vinteren i planetens aller nordligste nasjon! Når denne fullstendig avsindige ideen på toppen av alt skjer synkront med at strømprisene er like absurd som ministeren, så lurer jeg virkelig på hva faen det er som egentlig foregår her!??

 

Men denne gang er jeg rett og slett bare nødt til å kaste inn håndkledet i så måte, samtidig som jeg er blitt statig sikrere i min sak på at unntaket i så måte kun gjelder de respektive merkelappene, og derav ikke bryter med prinsippet som sådan, -hvor paradoksalt det enn må høres. For saken er at jeg for mitt bare liv ikke evner å komme opp med noen andre potensielle forklaringer på hva i heiteste som kan få mannen som besitter den øverste ministerposten i verdens aller nordligste rike til å gå inn for forbud mot vedfyring i forkant av en vinter hvor strømprisene befinner seg på et nivå som kun for et par år siden var for absurd selv for de villeste av konspirasjonsteoretikere! Om noen (mot formodning) skulle vise seg å ha klart å komme opp med et annet alternativ som kan forklare vårt såkalte nasjonale overhodes mind-set i dette anliggende, så håper jeg virkelig du/dere kan være så snille å forbarme deg/dere over oss med å dele dette i kommentarfeltet under. For mitt vedkommende, så står jeg iallefall like fast med de to nevnte muligheter; Altså;

A) At ett eller annet har forårsaket at demokratiet har gått på en smell borderline USAs valg av Trump for president i 2016, slik at også vi har fått oppleve at en regelrett retard på en eller annen måte har klart å kare seg til posisjonen som landets leder, eller –

B) At mannen rett og slett er rammet av den totale galskap av den typen som normalt er hjemmehørende på asylets aller øverste gemakker..

 

26 kommentarer
    1. Næmmen – Støre helt på linje med MDG der, altså. Godt det denne gangen i det minste er noe EU skal bale med sjøl!

      1. Ja, ikke sant.. Dette styret her er faktisk ikke mindre enn fullstendig krise for landet..
        – Ja, EU -lendene har jo allerede blitt påprakket denne galskapen. Men om vi ser bort fra Sverige- og fjellområdene i mellom-Europa, så kan jeg imidlertid ikke se at det kan ha noen praktisk betydning what so ever; For peis og vedovn har iallefall så vidt meg bekjent nada betydning i sånt som f.eks Spania, Hellas og Italia, i motsetning til hva situasjonen tilsier her, hvor ‘vinter’ brått innebærer temperaturer ned i både -20, -30 og det som verre er! 😛

    2. Jeg møtte Støre ved et par anledninger da han var helseminister. Syntes han fremsto som en fornuftig helseminister, han virket kunnskapsrik og lyttende. Han var og en ressurs som utenriksminister, så jeg tror ikke han er tilbakestående.

      Når det er sagt har jeg og ved flere anledninger lurt på dømmekraften hans i den posten han har nå.
      Mitt tips er at Arbeiderpartiet kommer til å ha en annen statministerkandidat klar før neste stortingsvalg.
      (Erna eller Høyre kommer til å vinne så det suser så hvem det er er ikke så farlig.) I 2029 derimot er alt klart for AP seier, og da med Trond Giske i førersete. Sann mine ord.

      1. Jeg husker jeg syntes han var borderline imponerende som utenriksminister!
        Men det som bedrives nå, er jo intet mindre enn full krise, Britt..
        Jeg mener.. Jeg var uenig så jeg freste under Stoltenbergregjeringen også, -liksom jeg i noe varierende grad har vært under samtlige regjeringsperioder *hehe*, – men jeg har ALDRI tvilt på at de som har besittet de viktigste ministerpostene har vært skikket til å styre landet!
        Å gå inn for et lovtillegg som faktisk vil FORVERRE en allerede hinsides situasjon i hht at det er mange som vil måtte fryse i vinter pga strømprisene, er ikke lenger noe jeg kan si meg UENIG i, just like that. Dette her er faktisk regelrett uforsvarlig, i ordets fulle betydning, og kan rett og slett umulig være fremmet av en som er ved sine ‘fulle fem’, og som ønsker det beste for land og folk. Dette utsagnet her, stresset meg faktisk skikkelig, da det å legge til problemene med vintervarme vil sette et betydelig antall menneskers liv og helse på spill. Innføres dette, kan jeg ikke annet si enn at da kan hensikten kun være å faktisk SKADE landet!..

    3. skogene vil jo helt ta overhånd dersom ikke flittige vedarbeidere trår til. og tørr ved må jo brennes enten inne eller ute.
      helt umulig å håndtere et slikt forbud.

      1. Ja, det beste for en skog er jo at de eldste trærne hugges, for så å plante nye i deres sted! Men det dreier seg ikke om skogen, hvis tanke i det minste ville hatt en formålstjenelig hensikt; Det er nemlig påståtte klimaødeleggelser fra røyken som skal til livs her! Jeg mener.. Jeg kan ikke engang uttrykke hvor far out idiotisk dette her er!..
        Dessuten ville ikke dette forbudet kunne forsvares uansetr hvilke klima-fordeler de måtte ha avstedkommet om så var pga timingen. Det hele er altså så hinsides at jeg mangler ord.. 😡

        1. Dette innlegget ble utgitt i forbindelse med at EU faktisk vedtok det respektive lovforslaget som innebærer et massivt innhugg på tillatte alternativ for vedfyring med et tilsvarende massivt flertall. – Eller.. Det korrekte, er at det avstedkom fra Jonas Gahr Støres uttalelser i anledning dette vedtaket, hvor han gikk ut med at han ville gjøre sitt for at Norge skulle henge seg på dette her, som jo etter planen er det første steget på veien mot et totalforbud mot vedfyring i siste instans.
          Hva politikerforrakt angår, så har du nok på mange måter rett i at min utvikling har ført meg langt på vei i den retning de siste årene..
          Hva konspirasjonsteorier angår, tar jeg jo ikke til meg en dritt uten å faktasjekke det i alle bauger og kanter! Men samtidig, anser jeg det tilsvarende korket å avskrive ting fordi det ansees politisk ukorrekt å betvile norske styresmakters integritet. Jeg kan nemlig ikke komme opp med noe holdbart som tilsier at våre styrendes natur er noe annerledes enn de i et hvilket som helst annet land; Ergo at de innehar de samme mulighetene for å bedrive snusk i det skjulte som i ethvert annet sted i verden. Alt peker nemlig i retning av at slik som etnisitet ikke går dypere enn til overhuden, slik at et menneske like forbannet er et menneske uansett hvor ens genetiske opphav er lokalisert.
          Følgelig, gjør jeg opp mine oppfatninger basert på de fakta som foreligger. Dette har så fra tid til annen tvunget meg til å innse realiteten av ting som i utgangspunktet fremsto fullstendig surrealistisk. Kort fortalt, dreier det seg om å følge mottoet ‘If it walks like duck as well as it talks like a duck, it’s safe to assume it actually IS a duck!..’ 😉

      1. Jeg mener at så lenge hogsten ikke overgår det som blir erstattet med planting av nye trær, må folk få fyre i peisen. M.a.o er bevaring av skogsområdene eneste forbeholdet i dette anliggendet for mitt vedkommende.
        Vi kan bare ikke la klima-anliggendet vinne frem ved den minste lille gevinst. For alle former for oppvarming avstedkommer med et eller annet miljøanliggende, – liksom nær sagt all annen menneskelig aktivitet, – og varme er vi pokka nødt til å ha i de områder hvor det er en vintersesong av betydning..
        I det hele tatt er det kun et grep som virkelig kan sies å ville utgjøre en forandring, og det er å ta grep hva den globale befolkningen angår! Som art, har antallet gått over stokk og stein, med den ubalanse som følger overpopulasjon av enhver av planetens arter.

        1. Tror du det kanskje kan finnes en vag mulighet for at du ikke helt forstår hvor alvorlig klimaproblemet er?

        2. Dette lurer jeg litt på. Hvilke konkrete grep vil du anbefale verdens ledere må iverksettes for å begrense den globale befolkning?

          1. Det er et forbannet godt spm. for det har jeg drevet å kvernet på i årevis uten å ha kommet en dritt nærmere noe å kunne konkludere med..
            * Det eneste jeg kan si, er at vi har fucket det så til de grader til på et så til de grader bredt spekter av innvirkende faktorer at det som ev. må gjøres vil måtte bryte fullstendig med alt av det som i dag er ansett for menneskelig- og etisk forsvarlig..
            * Altså må det enten bli;
            A) Et full blown Agenda-21/30 -scenarie, der en maktelite fra hhv Nord-Amerika, Europa & Asia sørger for å få så nært opp til 6 av jordens 7 milliarder eliminert innen utløpet av 2030.
            B) At en holder seg for god til en sånn global massakre, og heller tar problemet ved roten, for å si det sånn. For tro det eller ei, men forholdene tatt i betraktning, er dette det humane alternativet;
            * Å manipulere frem/igangsette kriger, da store befolkninger gjerne avstedkommer ditto motsetninger. *Å gå inn å tvangssterilisere og/eller på annet vis å ta full offentlig styring av barnefødslene. Den respektive reguleringen kan enten sentreres til de områdene overbefolkningen foreligger, for så å justeres avh. av graden av overpopulasjon, eller tas globalt med grunntanken om planeten som en enhet.
            * Dernest blir det selvsagt ikke snakk om å kunne tillate å fullføre svangerskap der det kan avdekkes noe av medfødte syndrom og fosterskader!
            – Ja, da regner jeg med poenget er oppfattet uten ytterligere eksemplifisering..

            Det vi sitter igjen med, er m.a.o så forbannet grelt at det reelle valget i mine øyne, er hvorvidt en redning av kloden er verdt det! For når alt kommer til alt, er det jo kun et tidsspm når en meteoritt, supervulkan, eller noe annet i den skalaen atter igjen rammer planeten, og derav besørger nok en wipe out av den typen som nært opptil har utslettet alt av liv to ganger tidligere (den siste for rundt 250 mill år siden, med den følge at dinosaurene forsvant, og alt av dagens pattedyrarter startet sin utvikling fra en tøff liten musefaen som overlevde både dinosaurene og det ragnarokk som tok livet av de)
            Det mest optimistiske jeg kan få skviset ut, er rett og slett at vi får gå for en såpass trenering av ødeleggelsen at vi iallefall rekker å stable et par populasjoner på beina på jupitermånene Ganymede og Europa, for i det minste å få lettet noe av trykket..

        3. Tja… Det har jeg ikke noe objektivt svar på, da ‘alvorlig’ ikke har en ensidig forståelse i hht hva som innbefattes av begrepet, samt at dette med graderinger og rangeringer av alvorlighetsgraden av de respektive anliggende er individuelle. I denne sammenhengen, innebærer dette her at jeg
          har en objektivt sett god forståelse av alvoret ut i fra sånt som å ha kåll på relevant statistikk og data (*Som f.eks. økn. av den globale snittemp. siste 100 år: 0,85 C. Hvert av de siste 3 ti
          årsperioder har vært varmere enn noen av de fore
          gående tiår siden 1850, osv,, osv, innkl. alt fra økt UV-stråling, økte vannmasser, ekstremvær/naturkatastrofer & the whole escalada).
          Men så har vi dette med de individuelle ulikheter i hh
          t hvordan en ser på ting, da..
          Og her koker det jo i vesentlig grad til følgende; Hvor høyt en setter opprettholdelsen av egen art. Og her kan jeg dessverre ikke si annet enn at det fra et økologisk globalt perspektiv (altså for planeten som sådan) samt hele solsystemet på sikt, ville vært utelukkende for det beste om dette utysket av en art ble eliminert så fort som faen.
          Derav følger jo så i hvor stor grad de respektive menneskelige ødeleggelser rammer egen art vs. det øvrige artsmangfold..
          Fra dette perspektivet, så er nok imidlertid svaret på spm ditt et ‘nei’, så… 😜🤯🤓

          1. For å begynne et sted … escalada er spansk og betyr “klatring” (som i fjellklatring, jfr. det norske lånordet “eskalere”), mens jeg tror du mener å bruke det amerikanske uttrykket “the whole enchilada”. Imidlertid er dette et like godt tegn som noe annet på hva som later til å være problemet: Tankene dine flyr i alle retninger på en gang, uten disiplin og fokus, tilsynelatende motivert av et sentralt angstkompleks. Det er aldri noe godt tegn at man utvikler fantasier om befolkningsreduksjon. Men det forklarer mye. Jeg tror ikke du kommer til å høre på meg men det ville vært uetisk å ikke si det: Etter min mening bør du snakke med medisinsk fagpersonale om de symptomene du erfarer. Det fremstår som ganske ubalansert, med tendenser til desperasjon. Men det går an å få hjelp.

            1. Jeg har tvilt på min egen forstand så lenge jeg kan huske. Merkelig nok, er det visstnok for et vitenskapelig faktum å regne at det å gå rundt med en slik nagende mistanke om egen galskap er for et praktisk talt sikkert tegn på at en ER ved ens fulle fem. Hvor galt det da må være fatt før en faktisk omfattes av galskapsbegrepet (i medisinsk forstand), tør jeg imidlertid ikke å tenke på engang, men non the less..
              – Dette med en snarlig påkrevd befolkningsreduksjon, er dessverre hverken noen fantasi eller en mening, men et ufravikelig faktum. Greia er at uansett hvordan vi vrir og vender på det, så har vi, pr. d.d kun denne ene planetens plass- og ressurser å forsyne oss av. Videre, er det ikke bare så at vår art faktisk ikke har noe mer eierskap til denne kula enn enhver annen art; For på toppen av det hele, er menneskehetens overlevelse faktisk klin avhengig av en fortsatt eksistens av både insekter, fugl, fisk, pattedyr, planter, og faen hakke hans oldemor!
              Men her er søkelyset på klima, så følgene av den eksisterende overpopulasjon får begrenses dithen.. Og her har vi da for det første den CO2’en som avstedkommer både gjødsling av dyrket mark, og fra husdyrhold som sådan. (Nå er det imidlertid noen asiatiske land, som f.eks Thailand, som har gått svært langt i å erstatte de animalske matvarene fra ghusdyrindustrien med insekter (for å dekke det animalske proteininntaket), hvilket jo kan innebære at we might me able to stay afloat a couple of yrs longer’ dersom dette skulle slå an i India & Kina, men non the less, altså..) Og dessuten så er det ingen vei utenom at ethvert menneske som fødes vil drite seg igjennom livet, for å si det sånn.. – Og med stadig mer hogst og tyning av jord og vannressurser for plass & føde, så er det ikke til å unngå at det er helt prekært at befolkningsveksten i det minste må stanses pronto dersom det i det hele tatt skal finnes mulighet for at arten homo sapiens også er å finne om en 50-100 års tid. -For ikke snakke om 150-200 år..

    4. Her fyrer du godt oppunder gamle konspirasjonsteorier og politikerforakt med å plukke fram ett av mange miljøtiltak som EU vurderer, altså vurderer som mange andre alle bekker små tiltak- Tidligere var det MGD også kalt Miljøpartiet De Gale i visse kretser som ble hetset angående dette på helt feil grunnlag. Der det ble ble påstått at MDG vil ha forbud mot vedfyring for å redde kloden. Dette er faktisk feil, i programmet til MDG står det at partiet ønsker imidlertid å stimulerer til at gamle og forurensede ovner byttes ut til rentbrennende ovner.

      Hva Jonas Gahr Støre mener om dette har jeg ingen formening om, har vel aldri uttalt seg spesifikk om et totalforbud. Noe jeg er helt sikker på at han ikke vil gjøre.

      I Bergen derimot er det allerede innført et forbud mot gamle ikke-rentbrennende ovner fra 1. Januar 2021. Dett av to grunner. Den store økning av lokal forurensing spesielt rundt Dannmarksplass og økning av luftveisplager for de som bor der. For det andre var brannfaren i Hansabyen som gamle sprukne ovner medfører.

      En litt morsom sak har en av de mest ivrige konspirasjonsbloggerne her på blogg.no i dag. Med følgende overskrift: ” Skal sensor i pipa forebygge pipebrann eller kontrollere om vi fyrer når et fyringspåbud kommer? Er på linje med enkelte som er skråsikker på at Bill Gates vil putte mikrobrikker i oss gjennom vaksiner-

    5. dzesus jeg leste “peLsforbud” og trodde du skulle forsvare din pelskåpe (vet ikke om du har en, men gledet meg til å se). jaja, på tide å legge seg

          1. Som den skinnhellige borger jeg er, vil jeg alltid stille opp for samfunnets menneskelige grønnsaker og andre svake/utsatte planteminoriteter når disse hetses, mobbes og latterliggjøres på nett. – Når det til og med er blitt vanlig at folk åpenlyst truer med å skjære de som måtte tilhøre de fremmedgenetiske livsformer som vannmeloner og kålhoder i fillebiter, for så å lage stuing av de, så har det da vitterlig hått for langt! 😀 😛 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg