Unødvendig å snakke mer om sopp i tissen..

I en kronikk på NRK legger TikTok-profil Frida l. Dahl ut om at vi bør snakke mer om det å ha soppinfeksjon i tissen, – eller vagina, som det heter i de hakket mer formelle kretser. Jeg har imidlertid overhodet ingen behov for verken selv å snakke om- eller å bli snakket til om dette fenomenet, eller andre underlivsplager, for den saks skyld. Likeså har jeg absolutt niks og nada behov for økt åpenhet rundt menstruasjon, onanimetoder og vaner, eller hva det ellers måtte dreie seg om av detaljer fra folks sexliv. Det ENESTE jeg har behov- og ønske om å vite i så måte, er at ditt- og datt er helt normalt, overhodet intet å skjemmes over, og at eventuelt botemiddel er hhv reseptfritt/pliktig. Med denne kunnskapen i boks, ser jeg helst at jeg slipper å forholde meg til disse tingene ut over det som angår meg selv..  

 

Underlivsopp er så normalt som det kan få blitt og overhodet ingenting å skjemmes over, og ut over dette, er det i mine øyne heller ikke noe å snakke om.  Men dersom soppen brått skulle være tilsvarende den på bildet over, så er det imidlertid ikke lenger normalt, og du bør ringe 113 pronto.. 

 

Poenget mitt, er rett og slett at jeg foretrekker at enkelte ting forblir private anliggende. Ikke sånn å forstå at jeg ikke er glad for at samfunnet har nådd dithen at sex- og underlivsanliggende ikke lenger er tabubelagt! At de som har vokst opp/vokser opp i vår tid fra tidlig alder er helt på det rene med normaliteten i alle disse tingene som tidligere ble skambelagt er selvsagt udelt positivt.

Det er først når det blir snakk om utveksling av erfaringer og øvrige utbroderinger av dette og hint at jeg ønsker en langt større grad av frivillighet m.h.t den informasjonen som blir en til del enn hva utkommet er av at en knapt kan åpne et magasin uten at en eller annen stolt står frem med storyen rundt sin første spruteorgasme, et panel bestående av x-antall avbildet med hver sin spektakulære dildo-innretning for å dele hvilke som er deres favoritter. Tilsvarende gjelder selvsagt de talløse reportasjer om hvor ofte- og hvordan det bør onaneres, og sist, men så avgjort ikke minst, beskrivelser av utseende og symptomer for den enkeltes soppinfeksjoner, herpesutbrudd, klamydia, og hva som ellers måtte være av kjønnssykdommer og underlivsplager..

At en kan spørre personer tilhørende ens nærmeste krets intime spørsmål eller fortelle om et anliggende i all fortrolighet er selvsagt helt OK. Noe ganske annet føler jeg det blir når det skal utbroderes intime detaljer i plenum i et hyggelig lag.. Jeg beklager å måtte si det, men for mitt vedkommende, er det langt å foretrekke å leve i den totale uvitenhet om lukt, konsistens og farge hva andre kvinners menstruasjon angår. – Og da mener jeg SAMTLIGE kvinner på planeten! Det er mer enn uappetittelig nok å måtte forholde seg til eget crap om jeg ikke i tillegg skal få ilagt bilder av andres innpodet i hjernen..

 

Les også innlegget Sex- og samtykkekontrakt!

 

Og for de som nå måtte ha spørsmålet på tungen, så ‘Ja, jeg er unektelig en klein person’. Det skal m.a.o ikke så alt for mye til før jeg blir pinlig berørt av det jeg opplever som ‘oversharing’. Videre, er det selvsagt opp til hver enkelt hvorvidt de ønsker å snakke om disse tingene! Forutsetningen er imidlertid at det for enhver bør være fullstendig frivillig om- og eventuelt hvor mye de ønsker å gi- og motta av intimdetaljer!

Videre, er jeg også redd for at åpenheten har gått så langt at den kan bikke ober til å gjøre mer skade enn gagn. For slik en gis inntrykk av, så har vi altså gått fra at slikt som f.eks onani er farlig, gjør en blind og det som verre er til at en er et regelrett freak-show dersom en ikke ‘drar loffen’ minst en gang daglig, -og da er man vel i grunnen på god vei dithen at en er like forbannet langt! For det kan da umulig være stort bedre å få følelsen av å være unormal, og ikke minst bli fortalt at en for lav onanifrekvens skader helsen enn det motsatte!? På tilsvarende vis, kan det røpes at selv jeg har hatt mine øyeblikk hvor jeg har følt meg som en regelrett outcast fordi jeg overhodet ikke kunne fått meg til å dytte en av disse roterende og pulserende penis-substituttene med de mest spektakulære discoeffekter inn i ‘dåsa’. Og jeg er tross alt et godt voksent menneske! Så hvordan vil da ikke dette fortone seg for en jentunge så grønn av manglende erfaring som det lar seg gjøre å få blitt når hun gis det samme intrykket!? Vil hun da føle seg presset til å gjøre ting hun overhodet ikke ønsker i den streben etter å være som alle andre som følger med pubertetsalderen?? – Jeg vet ikke. Men det er iallefall ikke usannsynlig!..

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg