Vet ikke om jeg skal le eller gråte!..

Så sent som i går, la jeg ut innlegget Fordeler ved at det innføres nye tiltak, der jeg ironiserte over at mine dystre spådommer hva COVID-19 angår, dessverre later til å skje fyllest, og det kjappere enn selv jeg så komme ved gjenåpningen..
Jeg visste derfor ikke om jeg skulle le, gråte, rase eller rett og slett la meg imponere av brilljansen ved det hele i det jeg lettere øyehimlende klikker overskriften som sier at Norge nå har fått sitt coronarelaterte dødsfall nummer 1000. For det skal nemlig vise seg at denne nyheten er presentert på et vis dom faktisk  overgår det genialt manipulative som har rådet hva C19 -anliggende angår siden dag én! – Hvilket vil si den manipulasjonen som ligger til grunn for at dette virusets alvorlighetsgrad så til de grader er blitt hauset opp i folks bevissthet (basert på antall smittede vs. antall døde)..

 

 

Altså.. Selv med den fordelen jeg etter alt å dømme har vs. folk flest når det kommer til dette med å avsløre føringer i måten en sak er fremstilt (jeg har tross alt tilbragt et helt liv i skepsisens tjeneste), ville jeg høyst sannsynlig ha falt for denne her under normale omstendigheter. Med andre ord, ville jeg antageligvis latt meg manipulere av en formulering som denne dersom jeg ikke hadde hatt alle pigger ute, da den underliggende skremselspropagandaen er så forbannet godt skjult at jeg ikke kan annet enn å beundre intellektet som står bak..

Cluet ved denne presentasjonen, er først og fremst at de melder om at Norge nå har kunnet registrere sitt c19 -relaterte dødsfall nummer 1000, -men uten å oppgi antallet registrerte smittetilfeller. Følgelig blir 1000 etterlatt i bevisstheten som et betydelig antall, hvilket det i realiteten ikke er i denne sammenhengen. For, i tillegg til flere andre faktorer, hvilke jeg gjør rede for i gårsdagens innlegg , så er tilføyelsen av dette tallet en nødvendighet for at folk skal få det nødvendige sammenligningsgrunnlaget for å kunne danne seg et korrekt bildet av situasjonen.

Som om ikke dette var nok, så kommer det virkelig geniale her inn i bildet, og topper det hele;

 

 

Altså.. Det totale antall smittetilfeller disse totalt 1000 dødsfallene har sitt utspring i, og derav skal måles ut i fra, er altså ikke oppgitt.. – Men de har derimot funnet det mer relevan..  -ehh.. hensiktsmessig, eller formålstjenlig, om du vil, å føye til antall smittede som ble registrert det foregående døgnet, og i løpet av de siste 7 dager. Følgelig innebærer dette at øvrige tall er oppgitt i følge med nyhetsartikkelen som informerer oss om at dødsfall nr. 1000 er registrert, om enn aldri så irrelevante disse må sies å være i sammenhengen. . Tall som [selvsagt] ikke engang kan sammenlignes med totalantallet for hele perioden hvorav disse 1000 er talt ut i fra, men som, ved sin blotte tilstedeværelse, blir disse tallene, mer eller mindre ubevisst, allikevel de dette antallet døde blir satt opp i mot! – Og en trenger jo vitterlig ikke å være noen Einstein for å se at tallet 1000 utgjør noe inni helvete mye større satt opp i mot hhv 1470 og 2055 enn den nevnte totalen pålydende svimlende 243 786! For ut i fra dette, fremgår det nemlig at disse 1000 innebærer en dødelighet tilsvarende 1: 244  [243,78 ≈ 244]. Altså; EN (1) eneste person per. 244 (tohundre og førtifjerde) registrerte smittetilfelle er altså det som blir stående ut i fra denne beregningen. – En dødsrate som minsker ytterligere ved å innkludere de nevnte forhold som oppgis i det linkede innlegget!..

 

 

Her følger så den respektive artikkelen fra TV2.no som ligger til grunn for dette innlegget:

Norge har passert 1000 koronadødsfall

Over 1.000 koronarelaterte dødsfall er nå registrert i Norge. Ifølge FHI har 1.002 personer i Norge mistet livet etter å ha blitt smittet av koronaviruset.
Det første registrerte koronadødsfallet i Norge kom 12. mars i fjor. Siden den gang har over 1.000 koronasmittede personer mistet livet, enten med eller av viruset.
Ifølge Folkehelseinstituttet mandag har tallet nå steget til 1.002. Dermed er nok en grense i epidemiutviklingen krysset.
– Jeg har den største medfølelse med dem som har mistet sine kjære, sier helseminister Ingvild Kjerkol (Ap) til NTB.
Hun minner om at pandemien ikke er over, og at dette viser viktigheten av at alle bidrar til å få ned smitten og hindre alvorlig sykdom.
– Hver og en kan bidra med å ta vaksinen, følge smittevernrådene og holde seg hjemme og teste seg ved symptomer, sier Kjerkol.
– Vaksinen gir god beskyttelse mot smitte og sykdom, men effekten avtar over tid. Det gjelder spesielt for de eldste. Mange av de som er innlagt på sykehusene nå, er eldre personer som ble vaksinert på senvinteren. Det er derfor svært viktig at eldre over 65 år nå får oppfriskningsdose så raskt som mulig, og jeg oppfordrer kommune til å prioritere dette, sier helseministeren.
Smittetrenden i Norge er stigende. Det siste døgnet er det registrert 1.470 koronasmittede i Norge, som er 314 flere enn samme dag i forrige uke.
De siste sju dagene er det i snitt registrert 2.055 koronasmittede per dag. Tilsvarende snitt for sju dager siden lå på 1.667.

Nå har jeg lagt frem dette anliggende som etter alle solemerker tydeliggjør hvor jeg står i saken. Dermed overlates det nå til deg, som leser, å avgjøre i hvilken grad du vektlegger dette, hvordan du vil bruke de opplysninger som fremkommer, og hvordan du i det hele tatt velger å forholde deg til denne informasjonen..

13 kommentarer
      1. Tja, hva skal en si til sånt, utenom at det kommer helt an på hva som legges i ‘å tukle’..
        – Det er nok imidlertid overveiende sannsynlig at disse holder sin sti ren i hht at de ikke kan TAS for noe. Men på den annen side, så registreres jo unektelig samtlige av de tilfeller der C19 kun utgjør én av flere mulige dødsårsaker, der det ene er like trolig å ha utgjort den berømmelige siste spikeren i kista som det andre! Følgelig, vil det jo være x-antall c19-registrerte dødsfall der dødsårsaken faktisk er en annen. -Og når dette ikke en gang fremgår i en fotnote sammen med tallene/statistikken, så bedriver jo også disse en bevisst manipulasjon for å få viruset til å fremstå farligere enn det i realiteten er!
        Det verste er jo at de like greit kunne spart seg hele greia, da det vrengebildet som avstedkommer fra dette uansett er som en dråpe i have å regne kontra det som skapes igjennom nyhetsoversktifter og formuleringer, slik som dette her er et eks. på ;)..

    1. Jeg har null kunnskap om alt dette ettersom jeg blir bare deprimert med vite hvor mange folk som lider av dette viruset. Så jeg blir passive. Jeg har verken hjerne eller hjerte til å fordøye alt elendighet.
      Fint at det finnes folk som engasjerer seg❤

      1. For meg, er det vel egentlig noe jeg føler jeg må gjøre, snarere enn noe jeg vil gjøre.. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg har i grunnen bestandig vært sånn 😛

    2. Jeg har ikke tidligere kommentert dine innlegg om myndighetene og Covid-19.
      Dette fordi jeg ikke liker tanken på hvordan Sverige gjorde det i forbindelse med epidemien. Og er glad for at vi stengte ned.
      Jeg tror ikke færre gamle hadde dødd her enn det gjorde i Sverige. De gamles liv er mye verdt og bare tanken på at mamma skulle fått viruset og dødd på grunn av det skremmer meg.
      Vi vet heller ikke senskader av verken vaksinen eller infeksjonen. Hva blir verst?
      Jeg synes også at noen av restriksjonene var unødvendig. Og ønsker ikke slike videre. La hver kommune selv bestemme hvordan de vil ha det.
      Og jeg er for koronapass på konserter og lignende.
      I det store og hele er jeg fornøyd med måten vi har håndtert pandemien.

      1. Hadde det ikke vært for at det har vært så alt for mange logiske brister og selvmotsigelser i kjempeformat, i tillegg til de mest absurde “tilfeldigheter” i hht hvordan dette viruset gang på gang viser seg å mutere seg til et svar på tiltale kun et par-tre dager i etterkant av hver eneste gladnyhet, så hadde jeg nok hatt en annen innstilling.
        (- Ikke bare ble vaksiner fra alle disse produsentene lansert med kun dagers mellomrom i løpet av julen som var, men det tok kun to dgr fra det først ble gjort kjent at det nå var kommet en godkjent vaksine før den engelske virusvarianten ble lansert. – Hvilken ble oppgitt å ha en 75% økning i smittbarhet. – Her kan en også spørre seg hvordan dette kan adde opp med den tidligere oppgitte faktainfo bestående av at viruset skulle være så ekstremt smittsomt, men den kan jeg faktisk overse. – En er faktisk nødt til å se litt stort på det her.. – Og det samme gjelder da den timingen av lanseringen av vaksinen som da kom som bestilt i hht det bildet vi hadde dannet oss av 2021 som en typ målstrek der hele dritten skulle forsvinne som ved et trylleslag. I overkant tilfeldig denne også, m.h.t å fremskaffe en optimismens spirit for å holde det gående igjennom høyiden, men pytt pytt..
        Men at denne engelske varianten timer sin oppstandelse til å kunne bekjentgjøres umiddelbart etter nyheten om en godkjent vaksine, for med dette at det allerede tidlig i januar blir klart at den gjenåpning som i runde to blir utlovet i det en vaksine blir lansert, nå vil drøye til en gitt prosentandel ikke bare er blitt vaksinert, men DOBBELTvaksinert, der er faktisk grensen min nådd i hht hvor digre kameler jeg evner å svelge!
        Dernest følger en serie med ytterligere paradoks og mørklegging av fakta som ikke lenger passer inn i opplegget deres, som f.eks dette med naturlig immunitet. Hvordan dette ble feid under teppet etter først å ha blitt bagatellisert, er i mine øyne svært besyndelig, i det det faktisk er donasjoner fra folk som fikk påvist immunitet på et tidlig stadie som gav de den genkoden som vaksinen består av! – Altså; Den koden som dette kunstig produserte RNA’et frakter inn i DNA’et til mottakeren, er et NØYAKTIG REPLIKA av den koden de har klart å utvinne fra blodpastmaet som er donert av naturlig immune! – Verken mer eller mindre, hvilket gjør at påstanden om at en er bedre beskyttet, har lavere smittbarhet og gud vet hva ved vaksine enn ved naturlig immunitet faller rett igjennom! En kopi vil jo ALDRI kunne få noen egenskaper utover de som forekommer ved originalen! – Om noe skulle være forskjell, så vil det i så fall bestandig være kopien som ikke når helt opp til originalen, og aldri omvendt! Hva vaksinen angår, er dette for meg det springende punktet, i det jeg selv innehar denne immuniteten, og er derfor 100% sikker i min sak..
        Dernest, så trår så viruset til IGJEN(!) i det vi denne gang blir vitne til dette virusets absurde evner til strategisk krigføring, da det fulgte eksakt samme mønster som ved oppkomme av den britiske varianten i forhold til vaksinelanseringen i julen. Denne gang, er det Deltavarianten som det klarer å ploppe frem i løpet av en tre dagers tid etter at det ble meldt at det gitte antall dobbeltvaksinerte som skulle til for å oppnå den tilsiktede allmenne immunitet endelig var rett rundt svingen!)
        – Min tillit til styresmakter og makthavere er fullstendig ødelagt. Jeg stoler altså ikke lenger på en døyt av hva de sier lenger.. Hadde de f.eks vært genuine i det de oppgav som sine intensjoner da de stenger ned absolutt alt bortsett fra matbutikker, bensinstasjoner og optikere i uker til ende ved påsketider, så ville de selvsagt ikke ha tillatt at folk reiste rundt left, right & center! Da ville de ha lagt ned forbud mot all reisevirksomhet som ikke sto om livet, og ikke nøyd seg med en oppfordring til ikke å reise dersom det ikke var nødvendig! – Og dette i en periode der det til og med var nedlagt påbud om å foreta de nødvendige innkjop på nærmeste utsalgssted! Vi har altså en husarrest gående på den ene siden, mens det på den andre siden, var ingen hindring i hht å ta en chartertur til Spania!..
        Jeg ønsker selvsagt også å unngå dødsfall av beste evne.. – Jeg er til og med av den noe kontroversielle oppfatning at et liv er et liv, uansett alder, slik at for meg, så er en baby likestilt med en på 110! Samtidig er det også her man finner roten til at jeg nå anser det uforsvarlig med ytterligere tiltak, i det tiltakene da vil koste flere liv enn de redder!..

    3. Vet ikke om du har lest artikkelen i Morgenbladet denne uka, hvis ikke bør du gjøre det!
      Norge har gitt 4 milliarder kroner til Act-A.
      Altså vanlige folk skjønner jo ikke helt dette! Det er såååå svimlende mye penger!
      Så mine små tanker her….man bør jo få noe tilbake for denne summen, ikke sant!
      Da blir det mye propaganda om vaksine! Men har du tilgang så les stykket!

      1. Jeg har dessverre ikke abonnement på Morgenbladet, og den artikkelen var selvsagt sladdet.. Men jeg har jo fått med meg en del av dette her annetstedsfra..
        Det er jo vitterlig uhorvelige pengebeløp som er donert, og her følger det jo også en del faktorer som kunne trengt en grundig gjennomgang, for å si det sånn.. 😉

    4. Statistikk kan lyve. Man får frem de tallene og grafene man ønsker etter som hvilke data man legger inn og hvordan man fremstiller det.

      1. Definitivt! Det var her skoen først begynte å trykke i C19 anliggende for mitt vedkommende, i det jeg oppdaget at formuleringer og talloppsett gav et hinsides mye mer skremmende inntrykk enn hva som viste seg å være de faktiske forhold i det jeg bare tok for meg tallene som sådan, i tillegg til en punktvis nedtegning av de faktiske forhold, rensket for formuleringer der føringer ble lagt..
        – Men hvorfor de bedriver denne skremselspropagandaen, vet jeg dessverre intet om..

        1. Kanskje litt fordi det “selger” og fordi vi mennesker blir tiltrukket av nyheter som skremmer… Helt sikkert av mange andre grunner også, og kanskje får vi vite det en gang i fremtiden…

    5. Eg har vel uttrykket meg tydelig nok om min skepsis til «pandemien»,tallene,tvang og maktmisbruk,logiske brister osv osv og eg har slett ikke forandret mening,heller tvert imot.
      Når det er sagt så fikk eg enda en bekreftelse eller åpenbaring eller hva man kan kalle det her om dagen da de viste en reportasje på nrk om protestene i Nederland mot nye tiltak,tvang og makt og «Redemption Song» blei spilt gjennom hele innslaget.Hører man etter så finner man kanskje hele eller litt av sannheten der.
      Hilsen synskepeggy.

      1. Den der må jeg få fisket frem og tatt en titt på! 😀
        – En skulle jo vitterlig trodd jeg hadde sagt mitt jeg også! Men med tanke på hvor mange ganger jeg har demonstrert hvilken galskap som er iverksatt i forhold til risikoen i form av henvisninger til de offisielle tallene, så går det urovekkende trått å nå inn til folk i dette anliggendet, for å si det sånn! *hehe* 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg