Bloggerne uten en Blogger!

Mens jeg i fjor gav uttrykk for at castingen til TV2 Lifestyle -serien, Bloggerne, umulig kunne bli mer idiotisk i forhold til programtittel og ditto konsept i innlegget Bloggerne blogger jo ikke! så viser det seg jaggu at jeg tok feil. – Den både kan bli- og har blitt mer idiotisk enn noensinne..

 

 

At jeg kun har hørt om et ørlite mindretall av de, får så være. Jeg er nemlig temmelig blank på dette med kjendiser som befinner seg utenom mine interessefelt og preferanser innen underholdning. Problemet er, så vidt meg bekjent,  at ingen av de som er castet til TV-serien ved navn ‘Bloggerne’ faktisk blogger! Det nærmeste en kommer en blogger, er, iallfall ut i fra hva jeg kjenner til, Iselin Guttormsen, som faktisk fremdeles innehar sin blogg her på blogg.no der hun legger ut sånn ca 1 innlegg i halvåret, eller noe..

Og hvordan kan så en bloggerne-cast der i realiteten ingen av de er bloggere, bli enda fjernere fra den gruppen de faktisk er castet for å portrettere!? – Jo, man bytter ut Linnea Myhre og Joakim Kleven med sangartist Alexandra Joner!

Jeg mener.. Linnea Myhre var nå i det minste blogger en gang i tiden (for ganske lang tid siden, må sies, men ‘never the less..), og Joakim Kleven, som.. ehh.. – nei, nå vet jeg sannelig ikke hva denne Joakim Kleven sysler, -eller syslet med for å bli innlemmet i den respektive stallen i sin tid, men han er nå i det minste en nær venn av Sophie-Elise Isaksen, som jo ble kjent gjennom bloggen hun engang driftet!.. Alexandra Joner, derimot kan vel knapt sies å være en sosiale media-profil, i det hovedvekten av følgerne avstedkommer fra hennes rolle som artist..

 

[foto: tv2] Bloggerne-casten fra inneværende sesong. I den runden som skal vises til høsten, bortfaller Linnea Myhre og Joakim Kleven, mens artist Alexandra Joner er bekreftet å være en av erstatterne.

I så henseende, så fremstår brått sånt som f.eks YouTuber Emma Ellingsen som blogger med stor ‘B’, et foretagende jeg forsåvidt også har klart å google meg frem til innehas av siste sesongs nykommer; Eveline Karlsen.

Nå er ikke dette innlegget sånn å forstå at hvem Bloggerne er- og vil bli bestående av gjør noe fra eller til på tilværelsen min. Her må jeg nemlig ærlig innrømme at det i mine øyne var så kjedelig at det ikke engang ble se-bart etter et år med lock-down (Hvilket sier sitt, da det ikke tok mange månedene før kjedsommeligheten til og med klarte å bryte ned mine motforestillinger ang. familien Kardashian som kilde til underholdning, hvilket traume du kan lese deg opp på her).  Jeg syntes bare det er påfallende at det ikke følger en viss forpliktelse, -om ikke annet, så iallfall moralsk, å sørge for at det foreligger en viss sammenheng mellom programtittel og innhold. Slik det fremstår, så blir det som om programtittelen ‘Skal vi danse?’ viste seg å være en sangkonkurranse, der eneste referansetil dans var den bevegelse sangeren eventuelt måtte foreta seg under opptredenen! Ergo; Det blir bare for dumt, rett og slett..

12 kommentarer
    1. He, he, det har du virkelig rett i. Ingen av dem blogger altså, eksbloggere eller never-starting-bloggere, kanskje, har passa… Jeg har dårlig tv-gener, så mye jeg ikke får med meg.

    2. Jøss, nå ble i alle fall jeg litt oppdatert… Så skal det sies at jeg aldri har sett “Bloggerne”, siden det er mannen i huset som styrer fjernkontrollen 😀

      1. Jeg forsøkte meg for annen gang med et par episoder i vår, da det var total lock-down i 3 uker, og alt se-bart var sett både en og to ganger. – Vel.. Jeg maktet ikke engang å finne underholdningsverdi i dette programmet i en tilstand så til de grader ørkesløs at jeg til og med fikk sansen for familien Kardashian, så.. *hehe*

      1. Det er ikke min greie heller. Men i fjor reagerte jeg først på casten i det Iselin Guttormsen var det nærmeste en kom en blogg.no-blogger, da hun har en blogg hun oppdaterer sånn ca 1 x pr halvår eller noe. – Og når jeg brått hører God kveld Norge-programlederen gratulere Alexandra Joner med å ha blitt castet, så ble jeg bare nødt til å google.. Altså, ikke noe i veien med Alexandra Joner, men jeg mener.. Dama er jo artist, og programmet bærer tross alt tittelen ‘Bloggerne’.. 😛

          1. Såpass, ja..
            Når man har et programkonsept med fallende ratings etter halvannet år med C19, så burde de jo iallfall kunne ta hintet om at her er det ett eller annet som ikke fungerer som det skal *hehe*

    3. Takk, nå ble hodet mitt fylt med masse unyttig info som jeg fortvilt prøver å bli kvitt igjen. Hjelper kanskje med en fest i morgen, vodkaen står klar, og jeg vet vertinnen jeg skal til serverer pina coladas. Men helt enig, blir for dumt med et program om bloggere uten bloggere. Jeg ser bare RuPaul og Debatten ellers er skjermen svart 😜

      1. Any time *haha*
        Jeg ser faktisk ikke på Bloggerne selv heller (det er fette kjedelig), men når de caster en artist til en serie som i følge programtittelen skal handle om bloggere, så ble det bare for dumt! Ikke minst fordi det ikke er en eneste her fra blogg.no, -hvilket tross alt er landets ledende utgiver for nettopp blogger, å spore..
        – For all del, jeg ville aldri i livet ha blitt med på noe slikt selv (da jeg tar det for gitt at en slik medvirkning betinger at det blir gjort opptak av at en snakker, og jeg fikser overhodet ikke å høre egen stemme på opptak), men det kryr jo av folk som ville dødd for å få være med på noe sånt.. 🙂

      1. Skjønner jeg godt.. Det blir liksom helt feil hele greia, i og med serien tross alt skal handle om bloggere.. Jeg reagerte først på dette i fjor, så i det jeg får høre at de har castet en sangartist, mens det ikke er en blogg.no -blogger å spore, så blir det rett og slett for dumt..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg