GRYXEN AWARDS 2021 – årets føljetong

GRYXEN-AWARDS er helt enkelt min personlige vendetta mot det som i utgangspunktet var en pris for oss bloggere, men som under årets utdeling tok det siste steget i hht å bli ‘anything but’. Begrepet ‘Gryxen-awards’ var i utgangspunktet kun et jeg kom på i farten i det jeg skulle avslutte den tiraden som avstedkom etter den urett jeg mener ble begått ovenfor et knippe bloggere her på blogg.no. Dette skulle så vise seg å få ‘bein å gå på’, og for å gjøre en lang historie kort; Her er vi altså; GRYXEN-AWARDS 2021 er nå blitt en realitet!
Utdelingen vil foregå i form av at en vinner utropes daglig fra 1 t.o.m 24 desember.

 

 

Årets Føljetong!

En god føljetong kjennetegnes av at den allerede fra første episode har fått et skikkelig grep om følgerne sine, for derav å ha besørget at det foreligger en fysisk avhengighet allerede etter den tredje- eller fjerde! Og for å oppnå sette, er følgende faktorer nødt til å foreligge:

→  Karakterer som utviser tegn til å være like komplekse som interessante, uten at en dermed røper noe særlig utover dette i første episode. Disse sidene er nødt til å fremkomme gradvis igjennom historien, slik at følgeren ivrer etter å få vite mer.

→ En spennende og innholdsrik handling hvor følgeren blir dratt inn og revet med fra første stund. Samtidig avhenger det av at det tydelig insinueres at her ligger det både hemmeligheter og skjulte agenda og lurer like ubder overflaten

→  Det må legges opp til en spenningstopp, altså et regelrett klimaks, i forbindelse med avslutningen av hver episode som rett og slett maner frem et fysisk behov for å få med seg fortsettelsen.

– Og det er faktisk først i 12. time GRYXEN-juryen (les; Gry) formelig klarer å finne frem til en som innfrir de krav som stilles i denne kategorien. Men når det først var avdekket en vinner, så var denne til gjengjeld avdekket til gangs!

 

..- Og prisen for ‘Årets føljetong’ går til..

NATHELESS!

 

 

Begrunnelse: 

Her er en fremdeles målløs adm.dir og jury-diktator, Gry Henriksen, simpelthen nødt til å krype til korset og innrømme at denne perlen av en blogg later til å ha eksistert rett for nesen på henne i flere år til ende uten at hun ble seg bevisst dens eksistens før i begynnelsen av inneværende måned! – Og da var det vel snarere bloggeren som står bak denne utgivelsen som oppdaget GRYXEN-herskerinnen enn omvendt, i det vedkommende gir seg til kjenne i forbindelse med åpningen av GRYXEN-dagene.

Som den enerådende dronningen av selveste GRYXEN-konsernet, krever dette selvsagt at man avlegger ethvert nytt bloggernavn som kommer en for øret et besøk. Hva en forventer i det en klikker inn et nytt sted, er ho umulig å si, men det var iallfall langt mer beskjedent enn hva som åpenbarte seg! For her er det nemlig en reell sjanse for at vi har å gjøre med landets mest undervurderte blogg, da de listeplasseringer og sidevisninger denne typisk står oppført med, er regelrett latterlig kontra den gjennomførte profesjonaliteten som utgivelsen representerer.

Og det er altså her vi kommer til dagens kategori, da det skulle vise seg at det ikke bare var GRYXEN-dagene som hadde sin verdenspremiere på denne dagen! For det skulle nemlig vise seg at Natheless’ lansering av første episode av føljetongen ‘Et ord for dagen’ sammenfalt med nevnte GRYXEN-åpning!

I ettertiden, har hver eneste episode blitt fulgt med den iver som seg hør og bør for ens ‘såpe-addictions’, i tillegg til at GRYXEN-delegasjonen med dette funnet jammen klarte å få gravd frem den manglende skatten av en utgivelse som var nødvendig for å kunne utrope en vinner i kategorien for ‘Årets føoljetong’.

 

GRATULERER!

 

 

Øvrige Vinnere av

GRYXEN-AWARDS 2021:

 

14.  ÅRETS AKTIVIST:   TONJE “tonjeomdahl” OMDAHL

 

13.  ÅRETS MAGASIN:   VEST- “vestfroken” FRØKEN

 

12.  ÅRETS ‘FEEL GOOD’ -BLOGGER:   FRO- “frodith” -DITH

 

11.  ÅRETS FOTOGRAF; bylandskap:   SOLVEIG “Solliv” aka SOLLIV

 

10.  ÅRETS FOTOGRAF; detaljfoto:   MARGRETHE “utifrilift” aka UT I FRILUFT

 

9.  ÅRETS DIY:   CHRISTINE “christineemilie” EMILIE

 

8.  ÅRETS HOME-MAKER:   LENE E. “leneetarnes” TARNES

 

7.  ÅRETS LIVSSTILBLOGGER: LENA  “LenaLykkeLYKKE

 

6.  ÅRETS MAMMABLOGGER:   HEIDI, aka “Livetmedvesla” LIVET MED VESLA

 

5.  ÅRETS TRENDSETTER:   VIBBE “Vibbedille” DILLE

 

4.  ÅRETS KVINNELIGE NYKOMMER:   Kari “Kariengesvik” ENGESVIK

 

3.  ÅRETS MANNLIGE NYKOMMER:   ALLAN “Allans Verden” KRISTENSEN

 

2.  ÅRETS PERSPEKTIVUTVIDER:   VIVIAN “Mamma på hjul” BROSVIK

 

1.  ÅRETS BUSINESS:   ASBJØRN “Kokkejævel” SANDØY
10 kommentarer
    1. Mange kjekke som har vunnet fine priser her ser jeg. Og Natheless er fantastisk kreativ på alle mulige måter ♥
      Jeg har ikke fått fulgt så godt med de siste månedene, men nå håper jeg å være litt mer stabilt tilbake. Så kjekt å lese seg litt opp igjen hos deg ♥

    2. Nå har jeg lest hele føljetongen hennes i desember.
      Jeg er imponert og venter på resten.
      Siden jeg ikke har lest noe av henne tidligere vet jeg ikke om noe er sant eller om alt er eventyr. Jeg velger å ikke vite det før slutten er skrevet.

      1. Ja, for alt vi vet, kan jo dette like gjerne være faktabasert som fiction! Det har jeg ikke tenkt på 😛
        Jeg har jobbet i helgen, så jeg må lese meg opp på alt jeg ikke har fått tid til å lese nå som vi har tatt helgen her i ‘bakvendtland’ 😛

    3. Så vel fortjent! 😀 Natheless har jeg fulgt i flere år, og hun er så herlig kreativ, og hennes fortellinger og hefter er innholdsrike, og anbefales på det sterkeste! 🙂 Gratulerer til Randi 👏😀

      1. Ja, jeg må si jeg er blitt mektig imponert! – Og litt forundret over at en blogg som dette her ikke har kommet bedre frem i lyset, for dette er virkelig bra greier 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg