HVIS JEG VAR DEG! [kjerringtanker *2*]

Fordi det er hakket mer tidkrevende å skulle innta rollen som bloggeren selv, kontra ‘bare’ å skrive en omtale, blir man i denne runden værende dagens blogg i to dager, hvor man på dag en blir utropt som vinner, mens innlegget som utgis i vedkommendes spirit ferdigstilles den påfølgende dagen.

 

Så nå skal det altså komme for en dag, for dere så vel som for meg selv, hvorvidt jeg evner å være noen andre enn meg selv!..  Den første delen av denne runden, åpenbarer seg  umiddelbart om du klikker   

           –>>> HER! <<<–

 

 

KJERRINGTANKER! 

 

I bunn og grunn mistenker jeg at det er en eller annen koblingsfeil i hjernen min.. – En mistanke som har sitt utspring i episoder hvor det skulle ha forekommet en umiddelbar assosiasjon fra en ting til en annen, men hvor det i stedet tar både vinter og vår før denne A klarer å rote seg frem til B slik som har skjedd i forbindelse med dette identitetstyveriet. For her skulle det altså ta tett opptil et døgn før det å skulle innta Britts persona kobles opp til den himmelsendte muligheten ‘to play her in her own game’.. *mmwhahaha*

 

 

STOR(E)TING PÅ GANG!

 

I dag kjente jeg at jeg bare var nødt tll å få med meg ‘Gamle Gubben Grå’ ut av huset, nærmere bestemt på Oslotur. Jeg har liksom ikke følt meg helt som meg selv i dag, men jeg føler i det minste den samme dragningen opp og frem, og inn på det norske Storting, som vi håper og tror vil inneha en rød dominans etter høstens stortingsvalg!

Det er nesten så jeg syntes litt synd i Gamle Gubben Grå, i det vi neppe hadde befunnet oss sittende utenfor denne ærverdige bygningen i skrivende stund om han hadde fått med seg hva det var jeg faktisk ropte til ham innenfra soverommet da han satt ved kjøkkenbordet med morgenkaffen sin. Gamle-Gubben hørte nemlig bare ‘kjøre’ og ‘stor-ting’ fra kjerringa der inne på soverommet, så kommer han ilende inn til ei kjerring i full sving med å ikle seg dagens antrekk. – Men i det han er inne i rommet, har han allerede rukket å svare at han var klar, og her er vi; Utenfor maktens sal med mine røde dagdrømmer, mens jeg nå er så lei av å kommentere juleferier og påskefeiringer hos bunnbloggerne at jeg må se meg om etter noe annet. Så jeg bestemmer meg for å gå for dagens jypling;

Jeg ser nemlig den rappkjefta flisa som jeg antar sitter og skriver på innlegget der hun gir seg ut for å være meg bare en drøy halvtimes biltur unna her jeg befinner meg nå, er ‘oppe og nikker’ med oss store med en topp 20 -plassering i dag, så jeg klikker meg inn for å se hva det er som kan ha fått henne opp hit fra gårsdagens 31 plass. I det siste innlegget hennes, der hun deler sine politiske grunnverdier, så syntes jeg nesten litt synd på henne. For her blir det klart at Gryende så visst ikke deler min drøm om et Rødt storting med ei viss kjerring i en ministerpost! Gryende er nemlig en av disse liberale som vil ødelegge landet vårt med å innføre et fritt- istedet for et lovregulert, trygt samfunn. Mens vi i Rødt kjemper for at de ekstreme innen islam skal bli møtt med forståelse fremfor frykt og fordømmelse i det de vennlig, men bestemt avvises ved døren inn til denne sal jeg nå sitter utenfor, i det de ankommer ikledd sprengstoff fra topp til tå i denne kvelende varmen. Gryende, derimot, kan fortelle at hun ikke engang ønsker å ha de innenfor egne landegrenser, og slike holdnnger skremmer meg!

Derfor løfter jeg nok en gang blikket opp mot den ærverdige bygningen, der jeg for mitt indre ser den for meg gå fra sin sedvanlige grå fasade til å farges Rødt.

 

 

12 kommentarer
      1. *haha* Så kult at du likte det, for jeg hadde det superartig i din person 😀
        – Og her fikk du også vist deg ditt stortingskandidatur verdig med et velrettet politisk stikk i forhold til SV *haha*

      1. Takk 🧡
        Jeg kjenner Britt såpass godt at jeg vet hun syntes det er morsomt når det dras på litt *hehe*. En er nødt til å se an personen i det konseptet her. Det er f.eks langt i fra alle hvor det passer seg å kjøre på som jeg gjør her 😉

      1. *Hehe* Takker så mye 🙂
        Jeg vet jo at Britt syntes det er moro når det herjes litt (-og bloggeren som ble omtalt, er jo også grei sånn, så.. *hahaha*) 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg