Jeg har fått nok av dette tullet!!

For noen dager siden, stilte jeg noen velrettede spørsmål angående hvilke motiver som kan ligge bak gjeninnføringen av tiltak i innlegget  Menneskelig dumskap eller ondskap? nå som jeg VET at det ikke kan være grunnet i dette med å forhindre alvorlig sykdom og død. Her tok jeg utgangspunkt i utkommet av det intensivstudier i mikrobiologi jeg har bedrevet de siste ukene, som kort oppsummert går ut på at de muterte versjoner som avstedkommer fra virus av den typen der C19 er tilhørende, innebærer en stadig REDUSERT sykdomshissighet, av den enkle grunn at dette gjør det mer smittbart. 

Og så har jeg ikke før fått snudd meg før det dukker opp nye hårreisende data som styrker vissheten om at det som bedrives nå er intet mindre enn et overgrep mot befolkningen… 

 

 

Jeg har nemlig endelig fått tatt grep og gjort alvor av de planene om å finne ut av de data som foreligger ang. alvorlig sykdomstilstand og død grunnet influensa de siste årene som jeg har hatt i en evighet. Faktisk må det minst være et år siden jeg kom frem til at dette var noe jeg måtte se å få gjort asap, men som til stadighet ble utsatt grunnet et stadig oppkomme av nye og graverende pålegg og opplysninger. Men at dette skulle vært gitt prioritet uansett, fremkommer med all tydelighet av de sjokktallene som ble avdekket!

Og for de som eventuelt måtte ha spørsmål angående kildemateriale, kan jeg fortelle at dette er FHI fra ende til annen!..

Generelt om dødsfall grunnet influensa i Norge: 

→  Barn(!) og eldre er mest utsatt!

→  I gjennomsnitt registreres mellom 900-1000 dødsfall grunnet influensa hvert eneste år her i landet (NB: Til sammenligning tok det nærmere to(!) år før antallet koronadødsfall bikket 1000). Et ‘normalt år’ (pr.def) spenner seg fra 200-2000 dødsfall.

→  De fleste dødsfall skjer utenfor sykehus, og en antar dermed at influensa trolig er underrapportert som dødsårsak!

→  En hissig influensa, kan glatt avstedkomme med opp i mot 5000 sykehusinnleggelser i løpet av den respektive sesongen!

Spesifikke eksempler: 

→  I 2017 -sesongen, ble det registrert drøyt 1700 dødsfall grunnet influensa i kongeriket Norge, uten at det oppsto det minste tilløp til ‘ståhet’ av den grunn.

→  I 2018, var dødstallet en anelse lavere, mens det derimot ble registrert flere sykehusinnleggelser.

FHI legger ulike kriterier til grunn ved beregningen av dødeligheten for hhv influensa og C19, av hvilket det logisk følger at SAMMENLIGNINGSGRUNNLAGET de opererer med blir feil! 

Dødeligheten for C19 beregnes (som jeg antar de fleste kjenner til) ved å ta utgangspunkt i antallet registrerte smittetilfeller vs. antall døde. Altså; Hvor stor prosentandel utgjør antallet dødsfall av det totale antall (registrerte) smittetilfeller?

→  Hva dødeligheten for influensavirus angår, så beregnes imidlertid denne ved å se på hvor mange som dør i perioder med influensa sammenlignet med perioder uten sykdommen. Altså; Differansen mellom antallet døde (i befolkningen totalt) under influensasesongen, og antallet dødsfall utenom (i løpet av et tilsvarende tidsrom) influensasesongen.

→  En trenger vitterlig ingen ekspertise for å skjønne at en sammenligning mellom de tall som avstedkommer fra disse to vidt forskjellige måtene å beregne dødelighet er fullstendig ubrukelig i hht å beregne hvilken av de to som har den høyeste dødeligheten! (Jeg vil faktisk tro det holder lenge med ‘livets harde skole’ for å resonere seg frem til dette)..

→  Det er i aller høyeste grad også verdt  merke seg at denne opplysningen først kommer meg for øre igjennom en artikkel hos Faktisk.no der de (etter eget utsagn) tar sikte på å få satt til side de opplysninger som benyttes til å argumentere for at C19 er tilsvarende- eller mindre dødelig enn et ordinært influensavirus!

Her foreligger altså et skoleeksempel på hvordan formuleringer benyttes til å legge føringer for hva mottakeren av det respektive budskapet skal sitte igjen med! For slik dette presenteres i den respektive artikkelen, hvilken du finner her så er det IKKE de ulike metodene som tas i bruk for å finne sammenligningsgrunnlaget som folk biter seg merke i, men konklusjonene!

 

[illustrasjon: scot-scoop news]   COVID-19 meets PANIC..

 

Spesielt urovekkende må jeg dessuten si det er at dette er hentet fra ingen ringere enn Faktisk.no, i det dette etter sigende skal være organet som liksom skal rense vekk all den BS som følger de ordinære nyhetskildene, fortelle oss hva som FAKTISK er tilfelle! – Med andre ord være noe tilnærmet et kontrollorgan i hht å besørge korrekt informasjon. Ikke at jeg personlig har ‘kjøpt’ dette her, da Faktisk.no er et sameie mellom en rekke av kongerikets fremste nyhetsdistributører (TV og aviser). Men jeg er nå en gang det borderline paranoide unntaket i et land der vi vokser opp med overbevisningen at vi kan stole på det som er av myndigheter, makthavere og opplysningskilder! Ergo vil folk flest ha full tillit til at Faktisk.no virkelig er det uavhengige, unbiased organet kjemisk renset for BS som det utgir seg for å være..

Hvorfor barn er spesielt utsatt for influensadød (da jeg antar dette kan være av interesse for en god del av dere): 

→  Umodent immunforsvar,

→ Generelt mottakelige for influensa,

→  De aller yngste og barn med risikofaktorer
mest sårbare for komplikasjoner.

 

Vel.. Da overlater jeg det til hver og enkelt å la dette synke inn, for så å benyttes til å trekke de konklusjoner som avstedkommer på selvstendig grunnlag. Jeg har iallfall fått mer enn nok av dette tullet!!

 

12 kommentarer
    1. Er narrativet,løgnene og bløffende endelig begynt å slå sprekker ? Det eg ser er at det ikke er lett å motivere massene til å la seg booste med en vaksine tre,det har blitt brukt «gulrøtter i det fjerne»belønninger og «sammen for laget» det har ikke fått fart på booster-runde tre så da straffes man med nedstengning,trusler om enda mer nedstengning,permitteringer osv,men gledelig nok så ser ikke det ut for å få folk til å strømme til vaksinestikk tre,fire…..
      Fra dag en har eg sagt at man kan få inntrykk av at man blir vaksinert FOR noe og ikke MOT noe – eg har ikke forandret mening så langt.
      Man merker at folk har begynt å gi opp,man ser ikke lenger lyst på fremtiden,skyhøye strømregninger,rentehopp,stadig dyrere mat samtidig som man tvinges ut av jobb og inntekt bidrar ikke til at man har et håp om at det blir bedre tider.
      Skruen strammes stadig hardere til for «vanlige folk» og man har ingen steder å gjøre av seg 😡
      Eg blir ikke forskrekket om denne «pandemien» og alt som har fulgt med går over i historiebøkene som det verste overgrep mot verdens befolkning noensinne 😡

      Hilsen synskepeggy.

      1. Sånn tenker vel i grunnen jeg også. For her er det ett eller annet som foregår i kulissene! Hva det er, kan jeg ikke si stort om, men at det er NOE, er jeg ikke lenger et øyeblikk i tvil om.
        Men om jeg skulle satset penger på noe, ville det vært at det for oss her i landet dreier seg om økonomisk gunst; Altså at vi, som en av verdens aller rikeste nasjoner, benytter oss av anledningen til å gjøre oss enda rikere vs. klodens øvrige nasjoner. Dette er grunnet i at valutakursen på kryptovalutaen BitCoin synker som en stein i forbindelse med lock-down, samtidig som det er sikkert som graven at den fyker rakt opp mot nye høyder i det samfunnet gjenåpnes. Allikevel er kursen på disse her så fette høy at det kun er de aller rikeste av nasjoner som har de nødvendige midler til å foreta en real investering, for å si det sånn. – Og Norge sløste da virkelig heller ikke bort muligheten ved første korsvei! For her ble det investert i rikt monn, med en fortjeneste i forbindelse med kurshoppet i anl. gjenåpningen som hevdes å være så pervers at det skal overgå hele forbanna oljefondet! – Nå har jeg imidlertid ikke fått dette bekreftet, men at fortjenesten har vært fullstendig absurd, er i det minste hevet over all tvil. – Så hva passer vel bedre i så ,måte enn en ny lock-down, for i det minste å få presset kursen et godt stykke nedover!?
        Videre, så er det jo engang sånn at Norge, sammen med en 5-6 andre land som stiller i samme liga økonomisk sett ikke kan gjøre seg rikere i forhold til øvrigheten uten at det følgelig medfører at de som befinner seg i motsatt ende av skalaen vil bli fattigere. For verdens samlede pengesum, samsvarer jo med verdens samlede ressurslager, så for at noe skal vinnes, må dette tas fra noe som innebærer den minusen i regnskapet som balanserer ut vår pluss, og det blir balanse.. Slikt er jo vitterlig ikke noe som faller i god jord hos mange, så dette vil unektelig være avhengig av menigmanns uvitenhet for å kunne la seg gjennomføre..
        – I tillegg til dette, så er jo Pfitzer-selskapet blitt i overmåte norsk. Og med tanke på at de nå skal være i ferd med å utvikle vaksine i pilleform (altså hvor en tar ei pille med jevne mellomrom ist. for sprøyter), så vil det jo unektelig være å foretrekke at redselens klo holdes standfast over folket slik at dette vil kunne selge mest mulig.
        – Avslutningsvis, ser jeg heller ikke bort fra at det kan være ett og annet grep som gjøres forsvarsmessig som ikke er helt i tråd med vår anti-atomvåpen front, som må gjøres i det skjulte for å unngå det lurvelevenet som ellers ville følge. *hehe*

    2. Oi.. tre ukers studium i mikrobiologi og utlært. Rett og slett et unikum er du. Mener uten betenkning at du må donere din hjerne til framtidig forskning 🙂

      1. *hehe*
        Siden du spør, kan jeg med hånden på hjertet svare at jeg er hellig overbevist om at fremtidens forskere vil måtte lete lenge for å finne et tilsvarende interessant kasus å studere enn hjernen min, for der inne er det mye snacks å ta tak i, det er iallfall sikkert!!
        **Du må da seriøst ha funnet ut at de der hersketeknikkene ikke virker på meg nå!?**
        I følge scoren på IQ-testen jeg tok for noen år siden, så skal jeg vitterlig være teoretisk smartere enn 98% av befolkningen. Men det lyder imidlertid jævlig mye mer unikt enn det faktisk er, da det for hver 100 personer du passerer er 2 stk (i snitt) som enten er tilsvarende teoretisk begavede eller mer. Så det er ikke innlæringsevnen som ligger til grunn for det bekreftende svaret over, for å si det sånn!
        – Men ikke desto mindre, HAR jeg en hjerne som må kunne sies å være svært så velegnet til skole- og studiebruk. Det er dermed ikke sagt at jeg har kommet til den kunnskapen jeg har opparbeidet meg ‘gratis’. I den anledning, lurer jeg veldig på hvor du har fått disse tre ukene fra, for dette har nemlig strukket seg langt utover tre uker, der jeg har viet hver ledige stund jeg har hatt til dette her!
        Ei heller har jeg verken hatt grunn til- eller interesse av å ta for meg sånt som f.eks protozoers biologi og livsløp, for å si det sånn! Jeg har med andre ord avgrenset det hele til kun å dreie seg om den delen av mikrobiologien som har en nytteverdi for meg å ha en dybdekunnskap i; Nemlig viruset..
        Så svaret på hvorvidt jeg er ‘utlært innen mikrobiologi (i sin helhet)’ er nei, men ikke desto mindre, så om de færreste (om noen) vel kan sies å være ‘utlært’, så har jeg tilegnet meg en høyst respektabel ekspertise hva virusets biologi og livsløp angår!
        Dette er ene og alene gjort fordi jeg til stadighet avdekket paradoks i de opplysningene og påleggene vi er blitt servert i denne perioden, slik at det ble stadig flere- og sterkere indikasjoner på at det bildet vi får servert i beste fall er ufullstendig, og i verste fall et vrengebilde fra ende til annen. Jeg reagerer så som jeg pleier å gjøre i det uroen for ett eller annet når et viss nivå; Jeg kaster meg over bøkene for å tilegne meg så mye kunnskap som mulig. Her kan f.eks nevnes at i kjølvannet av terrorangrepet i London kun halvannet års tid etter 11 sept, så reagerte jeg med å lese meg opp på hele forbannede koranen, med veiledning. Det virusstudiet av i dag, er jo ingenting i forhold til det der!
        Men ikke desto mindre, vil jeg faktisk gå så langt som å si at jeg nok er reddere enn de fleste, selv om viruset som sådan ikke så mye som har streifet borti ei nerve. Dette er IKKE synonymt med å tro på såkalte konspirasjonsteorier (altså opplysninger som ikke lar seg bekrefte). Det betyr helt enkelt at alt tyder på at det er NOE som foregår, uten at jeg kan si noe om hva. Men selv om jeg ikke har følt på noen frykt for dette viruset, så er det like fullt C19 som er sakens kjerne, og dermed det stedet det for meg ble naturlig å ta for meg i første omgang.
        Det er faktisk ikke gitt at en blogger verken skal være mindre begavet- eller mindre påpasselig med korrektheten i det som gis ut enn noen annen gruppering i samfunnet, sånn for future reference, mener jeg 😉

    3. Påpasselig med korrektheten er viktig. Derfor korrigerer jeg deg på følgende. Den norske stat har null investering i Bitcoin. Norges Bank har lagt ned forbud for alle landets banker å investere i Bitcoin.

      1. Jeg snakker ikke om bankene. Uansett hva som ellers måtte være nedlagt forbid mot, så har like fullt STATEN, altså AS Norge investert I Bitcoin! Hvordan de eventuelt har ordnet det som måtte ha avstedkommet av juridiske utfordringer I så måte, driter jeg langflatt I (foreløpig Iallfall), men invested investeringer HAR blitt gjort!
        (Forbudet for bankene og andre, er etter alt å dømme bare nok et eks. på dobbeltmoralen. Staten vil Jo helst sikre seg at de selv sitter på pengesekkene av betydning.. Men for all del.. Dette er imidlertid kun spekulasjoner fra min side)

    4. Tror du blander kortene litt her. Den norske stat har ikke investert en nikkel i Bitcoin. Kong Harald derimot har investert en plass mellom 15 og 20 tusen milliarder kroner i Bitcoin. Fra sikre kilder kan jeg opplyse om at han har gjort dette i samarbeid med sin svigersønn, sjamaen. Fra samme sikre kilder kan jeg også bekrefte at begge de to herrer har konvertert til islam.

      M

      1. Uansett urokkelige tillit folk har til styresmaktene, og uansett hvor genialt det er ä latterliggjøre ethvert ymt I retning av at uregelmessigheter også kan forekomme blant våre, styresmakter med merkelappen konspirasjonsteoretiker (Dette er imidlertid et av de mest geniale trekk for å sikre seg I forhold til fremtidige eventualiteter jeg har hørt om I mitt liv! Jeg er faktisk I overmåte fascinert av den hjernen som har klekket ut den strategien der, ass!..) Det gjør faktisk ikke en dritt I forhold til det faktum at AS Norge har foretatt investeringer i denne kryptovalutaen.
        – Men nå er det min tur å spørre hva som ligger til grunn for en så blind og urokkelig tillit til våre makthavere at en faktisk automatisk avfeier enhver mulighet for at også vår maktelite foretar seg ting og tang I kulissene, både på den nasjonale og den internasjonale arena?..

    5. Hadde vi hatt samme dugnad hvert år pga influensa som vi har hatt og har pga covid hadde du nok funnet helt andre talk. Covid er verre enn influensa!

      1. For alt jeg vet, kan det like godt hende du har rett som at du har feil. Poenget er ikke å si at C19 er mindre- eller like farlig som influensa, men at dette faktisk ikke fremkommer av den informasjonen som, paradoksalt nok, skal overbevise folk om at det ER farligere. Om en skal få til en korrekt sammenligning av dødeligheten av to sykdomstilstander, tar en helt enkelt for seg antall døde pr. X antall (f.eks pr. 100 eller 1000) registrerte tilfeller. Verre er det ikke! – Og da opplever jeg det svært suspekt at de ikke gjør så.
        Når jeg ser sånt som dette her, hvor noe blir fremlagt som bevis fra kilder folk har tilnærmet urokkelig tillit til, og det rett og slett ikke adder opp i det en går det som faktisk blir sagt nærmere etter i sømmene, så ødelegges min tiltro. For hvorfor opererer med ulike sammenligningsgrunnlag dersom det ikke er for å tjene en hensikt!?
        – Og i dette, ligger også at C19 bør ha en betydelig høyere dødelighet enn hva som ligger innenfor rammene for en vanlig influensa (hvilket ifølge FHI er satt til 2000 døde i løpet av en sesong, uten at det fremgår hvor mange registrerte tilfeller som ligger innenfor disse rammene) for at den torturen vi utsettes for i form av disse tiltakene skal kunne la seg forsvare. Vi må nemlig ikke glemme at også tiltakene koster liv! Hvor mange kan vi neppe si stort om enda, og her vil det jo også ligge mørketall i bøtter og spann, men at tiltakene tar liv, det være seg direkte eller indirekte, er det iallfall ingen tvil om!
        -Videre, mener jeg vi, på ett eller annet tidspunkt, er nødt til å forholde oss til problemstillingen hvor mange totalhavarerte liv tilsvarer verdien av et tapt liv? Dette er jo så visst ingen hyggelig evaluering å måtte foreta, men like fullt har vi kommet dithen hvor det ikke finnes noen vei utenom. Slik det er nå, kan det rett og slett ikke fortsette!
        – Liksom det også er grunn til å spørre hva poenget er med å redde liv man har forbud mot å leve!? Hele livsverk(!), hus, hjem og jobber går tapt as we speak! For alt jeg selv vet, er det slettes ikke usannsynlig at jeg vil gå inn i det nye året uten annen inntekt enn det jeg kan hente ut fra bloggen, og jeg kan forsikre om at julefreden herpes fullstendig når en går inn i høytiden med blodangst for hva de kommende ukene vil bringe! Restaurantbransjen tåler ikke en runde til, det er jo åpenbart for alle og enhver!
        Nå har de tatt to år av livet mitt, for så å torpedere tryggheten om i det minste å ha et sted å bo -med strøm og mat på bordet, og jeg er så langt i fra den eneste, for å si det sånn! Dette får selvsagt helsemessige konsekvenser, så det bør være noen forbannet tungtveiende grunner for at vi utenfor risikogruppene regelrett skal ofres på dette alteret!!

        1. Nok en gang må jeg få svare med det jeg begynte med. Vi har hatt en dugnad over hele landet, hvor mange som ville dødd uten den vil vi aldri få vite.

          1. Nei, det har du helt rett i.
            Problemet er imidlertid som følger:
            1) At vi heller ikke vil få vite hvor mange liv som går tapt som følge av tiltakene- liksom vi ei heller vet hvor omfattende skadevirkninger disse vil vise seg å ha hatt på folks helsetilstand.
            2) At det er alt for mange logiske brister, selvmotsigelser og rene paradoks i de opplysninger som er blitt gitt til å kunne stole på de som er satt til å styre skuten igjennom dette her.
            3) Siste spikeren ble for min del slått i kisten for min del med gjeninnføringen av tiltakene nå, da det er en kjensgjerning at mutasjoner av virus med kort inkubasjonstid (tiden det tar fra smitten overføres til de første sykdomstegn oppstår) som overføres ved luft/dråpesmitte (altså virus av den typen der C19 er hjemmehørende) er mildere m.h.t sykdomshissighet (og derav lavere dødelighet) enn sitt opphav. Dette er grunnet i darwinismens prinsipper om artenes overlevelse. For det første, er C19 klin avhengig av en levende vert for å kunne spres videre. Ei heller er det spesielt gunstig at verten blir sengeliggende med 40-41 i feber, da dette innebærer at vedkommende vil være i kontakt med særdeles få andre mennesker som det kan overføres til! Hva viruset derimot ER tjent med, er en vert som er oppegående nok til å delta i dagliglivet, samtidig som h*n hoster og nyser som seg hør og bør for at dette viruset ska kunne komme seg ut i den luften der det er avhengig av at det befinner seg nye verter som puster den inn! – For virus av denne typen har nemlig også et realt tidspress på seg; Kun en 14 dagers tid er alt det har før vertens immunforsvar har foretatt en totalutryddelse av viruset, så det er pokja nødt til å få spredt seg til nok nye verter innen den tid.
            Følgelig har viruset nå først mutert seg til den engelske varianten, dernest fikk vi Deltavarianten, for så at Omicron nå er i ferd med å ta over for denne igjen. Dette betyr at sykdomshissigheten er blitt redusert hele tre ganger fra den som fulgte originalviruset! Så om originalen så skulle vise seg å være verdt bryet, for å si det sånn, så gjelder ikke det for C19 a-la i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg