Telefonen som forandret alt!..

I det jeg akkurat hadde påbegynt hva som i det minste skulle besørge at det utkom et dypsindig, innsiktfullt, underholdende og ikke minst særdeles velskrevet innlegg på denne lange fredag, som dog ikke teller mer enn de sedvanlige 24 t. så ringer bossen…  Det tok mannen skarve 30 sek (anslagsvis) å frarøve verden den ovenfor nevnte gave, i det beskjeden lød som følger; ‘Kom ned så fort du kan!..’

(ehh..)

 Det ble vel kanskje et i overkant drøyt innsalg i hht sannhetsgehalten, dette her, men han fikk nå i det minste besørget en utsettelse! Og dermed så forskyver det seg vel unektelig dithen at det catchy ‘forandret alt’ -‘click bait’et må tones ned til noe sånt som ‘endret dagen/agendaen’ for å komme ‘in sync’ med de faktiske forhold. Men dette ENE click-bait’et som noensinne er blitt oppført her på bloggen, syntes jeg jaggu jeg kan få unne meg!..  

 

Denne nydelige illustrasjonen av bossen, som her figurerer med et tilsvarende mesterverk av undertegnede, ble av ubegripelige grunner ikke verdsatt ihht kunstnerisk utførelse da den først ble presentert i forbindelse med en reklameplakat.. 

 

For selv om den nevnte beskjeden i utgangspunktet kan gi et dramatisk inntrykk, så sto det hverken om liv eller restaurantens videre eksistens. Å tilkalle politiet for å få kjørt meg ned for fulle sirener, ville dermed ikke bare vært fullstendig fåfengt, det kunne brått ha endt med en bot for unødvenig nødoppringing! Når sant skal sies, kvalifiserte det ikke engang til henting (med bil), og derav utelukkes selvsagt også taxi på bedriftens regning. Altså var jeg hensatt til de normale transportmetoder, hvilket enten tilsier en 5-6 minutters sykkeltur, eller så er det ‘apostlenes hester’ som må tas i bruk, hvilket tilsvarer en reisetid på sånn ca 12-13 min.

Det var m.a.o hverken noen som var i akutt behov for blodoverføring av min blodtype, en bygning i fyr og flamme, eller væpnet ran (hva jeg uansett ville ha kunnet gjøre fra eller til i disse situasjonene, er nå en helt annen sak). – Det var nemlig ikke mer akutt enn et uforutsett behov for en vask av 2 etg. (- Hvilket i og for seg var akkutt nok, med tanke på at dørene skulle åpnes få timer senere, så for all del! Men non the less, altså..) Følgen er iallefall at dere nå uforvarende er blitt dratt med til jobben, hvor jeg i skrivende stund er ferdig i puben, og bevilger meg en halv sigarett før jeg skrider igjennom gangen og inn i restauranten for å ta fatt på min nært forestående serverings-duty.

Vil denne robotservitøren kunne en trussel mot min stilling!?

En kommer jo forsåvidt alltid til dekket bord på restaurant, men ved å forhåndsbestille, så kommer en til et ekstra staslig dekket bord! (Bildet er imidlertid ikke fra i dag men ble tatt en gang under C19 -tiden, hvilket fremkommer av de snudde glassene).

 

Men dere slipper å tenke hevn for den forlengelse av tid dere nå må leve uten den planlagte utdelte visdom , da denne allerede er utført i form av illustrasjonen over, kombinert med at jeg personlig skal besørge at dette innlegget kommer bossen for øye. (Se bildetekst for forklaring på hvordan denne nydelige illustrasjonen kan hevne en sådan frarøving av innsikt).

Når det er sagt, så må det vitterlig sies at bossen faktisk er en himla bra boss, så vel som person, så at han ikke vet å verdsette samtlige sider ved computerkunsten til ‘yours truely’,  er faktisk i aller høyeste grad til å leve med. Når sant skal sies, er det vel nært opp til et pluss, da jeg unektelig har hatt mye moro med denne lille animerte ‘duden’ som jeg aldri ville hatt ellers *hehe*.

En restaurantpotets hverdag!

Puben klappat & klar! 

 

Videre kan jeg underrette om at jeg har vært så til de grader føre var at jeg langt på vei har klargjort et fotoinnlegg jeg med litt flals rekker å få ut i løpet av kvelden (-Every duck has its day, you know)..

Så med dette blir det, iallefall foreløpig, over og ut herfra!

10 kommentarer
      1. Han har mottatt såpass med alternative menyforsider og markedsføringsmatriell hvor denne (hode- så vel som i helfigur) er meislet inn i grafikken på de mest spektakulære vis at jeg glatt kan avkrefte dette på hans vegne *haha*
        Min personlige favoritt, er menyforsiden hvor hodet (i et format såpass stort at det praktisk talt fylte hele A4 – siden) skinte igjennom 😜🤣😂

          1. Tro det eller ei, men det er kun EN ENESTE gang bossen har overstyrt et design av noe som helst av det grafiske (ellers er greia bare at skriften kan aldri bli for stor), og det er denne karens oppkomme på et utkast til gateskilt! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke inkluderte bildet i innlegget, men du får iallefall sett ham, i hans første og eneste seriøst mente innslag i et foreslått grafisk design, om du bare scroller forbi bildet av meg i dette innlegget: –>>> https://gryende.blogg.no/for-hapet-av-en-fremtid.html <<<–
            Jeg mener imidlertid den dag i dag at dette utkastet er finere enn det endelige resultatet, hvilket er identisk bare med unntak av den animerte bossen.. Hans inntreden gjorde liksom den ellers så sobre plakaten mer livat! Men min innflydelse er bare et naturlig utkomme av at bossen ikke har peiling på datakunster der dette gjør seg gjeldende.
            – Ellers er vel den grad av makt og innflydelse som følger min stilling anslagsvis noe tilsvarende den Donald Duck nyter i stillingen som myntpusser hos onkel Skrue *hahaha* 😛 😀

            1. Jeg tok en titt, og kan forstå at bossen forkastet dette forslaget. Han ser jo rett og slett skikkelig søt og snill ut på bildet, noe jeg regner med en boss ikke ønsker å fremstå som… 😂 Folk kunne jo komme til å tro at de var hjertelig velkommen inn 😉

              1. Herregud, nå dør jeg *hahaha*
                – Jeg kom nemlig på en episode der jeg kommer i skade for å komplimentere en mann for søt, og innser fadesen i det fyren stopper opp midt i trappen, for så at jeg hører det ‘bobler over’ for bossen bak meg.. Søt er vitterlig intet kompliment for en mann, må vite! 😀 😀 😀

      1. I skrivende stund er jeg iallefall vel hjemme *hehe*. 😉
        – Jeg hadde jo gitt klarsignal for at jeg kunne tilkalles for ekstrajobbing på kort varsel dersom behovet skulle melse seg, og siden det er påske, var det i utgangspkt. borderline forventet at så skulle skje, for å si det sånn. Men selv bossen gir en vanligvis minst et par-tre timers forvarsel, så at jeg brutalt skulle bli revet vekk fra min blogging før jeg hadde rukket noe mer enn å få limt inn de respektive linkene som skal med, så jeg vitterlig ikke komme *haha*. – Og da får en jo bare bruke det for hva det er verdt, så en i det minste får skippet ut et fjaseinnlegg som dette i løpet av dagen 😉 😛 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg