HVIS JEG VAR DEG! – happy (1)

Hvis jeg var deg’ er et konsept som går ut på at en tilfeldig blogg trekkes ut fra blogg.no’s toppliste, for så at jeg skal gjøre et innlegg hvor jeg utgir meg for å være den respektive bloggeren. Da det krever litt forberedelser å skulle opptre som andre enn meg selv, strekker det seg over to dager, hvor man på dag en blir utropt som vinner, mens innlegget som utgis i dennes ånd ferdigstilles den påfølgende dagen.

 

..Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut papirkulen som avgjør hvem som blir sentrum for det kommende ‘identitetstyveriet’ er:.. 

96

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

 

HAPPY! 

 

Morgendagens ‘identitetstyveri’ vil faktisk gjøre meg til ‘et nytt og bedre menneske’ – bokstavelig talt! Bloggeren hvis personlighet jeg da skal ikle meg, er nemlig ‘Happy; ‘Feel-good’ -bloggeren som ville vært gullfavoritt dersom godhjertethet var en OL -gren.. ‘Happy’ er nemlig akkurat det; Happy som få!

Hun heter jo selvsagt ikke ‘Happy’ i folkeregisteret, for å si det sånn, men for meg, liksom jeg vil tro er tilfellet for svært så mange andre, vil jeg aldri kunne kalle henne ved noe annet navn. For det første, er som nevnt dette navnet så himla passende, og for det andre, er hun av Filipinsk opprinnelse, med et ditto navn jeg neppe ville klart å uttale riktig om så livet mitt sto på spill.

Dette blir alt annet enn lett, for ikke bare krever et vaskeekte ‘Happy’ -innlegg mesterlige bilder og et innhold bestående av nettopp ‘feel-good’ (-en kategori hvor man også finner bloggere som Frodith og Lene E. Tarnes). – Det krever også at både ‘slang’-uttrykk så vel som mine ordkløverier og befatning med fremmedord legges til side, for ikke snakke om en betydelig ‘parfymering’ av språkbruken kontra hva en er vant til å få servert fra min side.. Så hvordan dette skal gå, måtte gudene vite! Vi andre må vente til i morgen, så følg med i neste episode av Gry alias Happy!

(Dersom du ikke kjenner til ‘Happy’ fra før, kan du enten klikke den relativt velvoksne linken til bloggen hennes over, eller du kan lese deg opp via ‘Dagens blogg‘).

 

7 kommentarer
    1. Happy er en god og snill dame og hun er jo en mester med å stelle for de gamle også! Helt perfekt dame til denne jobben. Hun er lykkelig over små gode ting og elsker foto og sitater og bibelvers har vi andre aldri vondt av å lese innimellom.

      1. Enig!
        Jeg må nok ligge unna religionen pga den aversjonen jeg har for dette, men sitatene tror jeg nok vil inkluderes på et eller annet vis. -Jeg har jo en ‘greie’ med disse selv også.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg