VIXEN & VÅS!

Reklame | Adviral

Atter en gang har priser med tituleringer så storslåtte at en skulle tro det dreide seg om store ting i menneskehetens tjeneste dersom en ikke visste bedre drysset over et selektivt utvalg 20 -åringer, like søkkrike i kroner & øre som de er lutfattige på livserfaring.  Atter en gang har Vixen-awards stått frem som en feiring av dårlig innflydelse.. 

 

someliten.no

 

I mine øyne, er hele konseptet denne Vixen -tilstelningen er bygget på basert på de mest usunne & samfunnsskadelige elementer/holdninger som råder anno 2019. Her er i all hovedsak overfladiskhet, utseendepress & løgnaktig fremstilling av en forskjønnet virkelighet det feterte! – For ikke snakke om at en sannsynligvis må til en eller annen araberstat for å overgå den graden av diskriminering som den aldersdiskrimineringen som råder på dette arrangementet!..
Jeg kan ikke hjelpe for at det ulmer av provokasjon hver gang jeg kommer over en eller annen 20-åring som  refererer til ‘blogg-Norge’ i en sammenheng som faktisk utelater hva som må være et sted mellom 95-99% av det totale antall som faktisk utgjør ‘Blogg-Norge’..

Selv den eneste av prisene som er dedikert kandidater hvis arbeid jeg faktisk respekterer, og derav har det som i mine øyne kreves for å kunne betegnes som en ‘influencer’ [-eller det noe mer traust-klingende ‘påvirker’ som det heter seg på godt norsk] henger faktisk ikke på greip om en tar hele befolkningen med i betraktningen. For visst står det respekt av profiler som Ulrikke Falch, Martine Halvorsen, og ikke minst duoen Kristin Gjeldsvik & Dennis Poppe! Men om en ser på titlen ‘sterke meninger’ i et landsomfattende perspektiv, er det ikke til å stikke under en stol at disse ’20 -somethings’ faller igjennom i forhold til den tyngden som foreligger om en skal kunne tituleres for ens argumentative evner.  I dette ligger ikke annet enn at de rett & slett ikke har hatt nok fartstid på planeten til å kunne måle seg med den tyngden som tilfaller en etter å ha vært igjennom en & annen av livets store kriser, og/eller det å bli slått i bakken av at ting slettes ikke bestandig er slik de later til å være.. Livserfaring er en absolutt nødvendighet for å kunne se ting i perspektiv. Dette fører igjen til at en får en utvidet horisont, hvilket bla.a innebærer at ens virkelighetsbilde rommer mer enn det som fremkommer av situasjonen slik den gir seg ut for å være. Videre innebærer det en utvidet evne til å sette seg inn i andre menneskers situasjon, og derav forstå hvorfor de handlet slik de gjorde ut i fra de rådende forhold som de levde under. Dette gjør at den rettmessige vinneren av en slik pris ville vært en av de godt voksne bloggerne.  Eksempelvis kom jeg for noen dager siden over en 82 år gammel blogger som i hovedsak besto av samfunnssatire i versform. Tro meg, jeg er overhodet ikke noe dikt -menneske i utgangspunktet, men dette her var så absolutt ikke noe finkulturelt pjatt! Dette var Otto Jespersen -sarkasme + moms & mva i form av krydret språkbruk, om en kan si det på den måten! Fyren regelrett høvlet over den ene samfunnsinstitusjon, statsmakt, samtidsfenomen & makthavende etter den andre som en bulldoser på speed, samtidig som den humoristiske brådden var ut av en annen verden. Men av grunner jeg overhodet ikke begriper meg på, er faktisk ikke denne bloggen, hvilken er av de absolutt beste jeg har besøkt i mitt liv, en gang funnet verdig til å tas med på flyttelasset til blogg.no..  -Og desverre har det seg slik at jeg er såpass til idiot at jeg glemte å bokmerke slik at jeg må ut på søken for å finne igjen denne karen, hvis blogg forhåpentlig fremdeles er å finne..

 

df-foto

 

Nå vil jeg gjerne få presisere at dette overhodet ikke innebærer en manglende respekt for unge som står frem, og kjemper for å fremme sitt syn! Verden er avhengig av at både unge som eldre står opp for sine verdier, hvilket innebærer at unge også i aller høyeste grad skal høres og tas på alvor. Det jeg imidlertid vil frem til her, er at det for å bli prisbelønnet i en kategori dedikert til sterkeste meningsformidler, hvorav det etter mitt syn ligger et krav om en tyngde i argumentasjonen som overgår motkandidatene. Det indikerer tross alt at dette er landsdekkende typ mestertitler, og om det faktisk var så i praksis, er dette hva som ville kreves av en vinner..

Avslutningsvis, vil jeg benytte anledningen til å rette en henstilling til dere som kjenner meg i dag, og da spesielt dere medbloggere om å få stanset galskapen med en tirade velvalgte ord dersom jeg i en eller annen absurd fremtidig tilstand skulle få det fore å ta del i dette Vixen-våset a-la dagens utgave..

___________________________________________________________________________________________________________________

ETT-ÅRSDAGEN på NYTTÅRSDAGEN!

Reklame | Adviral

Da var jule- & nyttårsfeiring vel overstått, og jeg er dermed tilbake i bloggverden på denne aller første dagen i det herrens år 2019. – Denne dagen er imidlertid ikke bare starten på det totusen-og-tyvende året e.kr; Den er nemmelig også starten på mitt andre år som blogger!  

 

Første header-bilde

 

Det snakkes bestandig om hvor fort tiden går, men av en eller annen grunn, svært lite om de hendelsene som det føles som ligger myhttps://gryende.blogg.no/1536874527_norge_er_ikke_en_araberstat.htmle lenger tilbake i tid enn de faktisk gjør, slik som tilfellet er for meg i forhold til bloggingen. Min fartstid som blogger føles nemmelig å være vesentlig lenger enn dette ene året, en følelse som nok har en del å gjøre med at det har vært krydret med tidvis store begivenheter såvel som omveltninger, både på godt og vondt. Jeg tenkte dermed at ingen markering av denne Gryendes ettårsdagen kunne vært mer passende enn en oversikt over nettopp disse Gryende Tiders største begivenheter, milepeler & omveltninger:..

Største øyeblikk: Seieren i blogg.no’s sommerkonkurranse [Bloggsommerkonk 2018] med innlegget ‘SOMMERKOPPEN’. Dette innebar et enormt løft for bloggen. – Ikke bare besto premien av en mengde blogg/bilde-shouts, men den største ‘boosten’ var utvilsomt følgen av å være ‘tatovert’ på toppen av ‘Blogg.no’ i et par måneder. (Innlegget ble imidlertid utgitt i story-format, hvilket desverre ikke eksisterer på den nåværende plattformen Bloggsoft, og dermed ikke lenger er å oppdrive).

Mest lest:   Her er det praktisk talt dødt løp mellom den nevnte ‘Sommerkoppen’ og ‘NORGE ER IKKE EN ARABERSTAT!’ 

Første topplisteplassering:  ..Kom etter et halvt år med innlegget ‘TOBAKKSTULL’

Beste topplisteplassering: Da topplisten er basert på antall klikk (besøkende) det foregående døgnet, troner innlegget som topper den samlede besøksstatistikken sammen med vinnerinnlegget fra blogg-konkurransen alene på topp i hht bestenotering på topplisten; ‘NORGE ER IKKE EN ARABERSTAT!’  Hadde telleren for topplisten skiftet fra det ene døgnet til det andre på samme tidspunkt som statistikken på kontrollpanelet [hvilket iallefall tidligereskjedde først et par timer inn i det nye døgnet], ville den plassert seg godt innenfor de topp 50, men da listen ble satt etter klikk frem til kl. 00;00 måtte jeg ta til takke med delt 51 plass.

 

df-foto

 

Største nedtur:   Følgene av overgangen fra Blogg.no’s opprinnelige brukerplattform Bloggsoft til  Word-Press. En ting er tapet av en rekke funksjoner/tjenester i tillegg til mitt anstrengte forhold til et statistikk-opplegg jeg enda ikke er i stand til å finne ut av. Det er ingenting i forhold til at den månedslange prosessen kort fortalt satt en bråstopp i det bloggens fremgang virkelig hadde fått fart på seg.. -Noe som topper seg ved at det såvidt meg bekjent heller ikke finnes noe verktøy/hjelpemidler for å bøte på skaden pr. i dag.  Nye innlegg er ikke lenger automatisk presentert på hjemmesiden, og ei heller finnes det lenger noe som heter bloggshout for promotering av innlegg..  Forhåpentligvis vil ‘levekårene’  hos Blogg.no vende tilbake til gamle høyder, for ellers ser nok også jeg meg desverre nødt til å følge de som allerede har flyttet bloggen til en annen utgiver..

Og med dette ønsker jeg å takke alle dere som har fulgt bloggen i året som er gått,  for ikke snakke om at jeg ønsker dere alle et riktig GODT NYTT ÅR!   

~  ~     ~   ~ ~   ~     ~  ~

 

Forfengeligheten overvinner alt!

Reklame | Adviral

For et par år siden, gjorde et forkjært fall på isen at jeg for alvor ble bevisst min egen forfenglighet, da denne viste seg å overgå selv den smerten som følger av at et korsbåndet i kneet ryker..  

 

 

Desverre er strøingen av fortau og gang/sykkelstier mildt sagt mangelfull, så det er praktisk talt umulig å komme seg gjennom en vinter uten å ha gått i bakken.  Selv tilhører jeg heldigvis de som har en god fysikk, og dermed slipper unna med at det kun gjør litt vondt i stjerten der og da, men selv for de spenstigste hender det jo at møtet med ‘Moder Jord’ blir litt mer brutalt enn som så.. For mitt vedkommende, fant altså dette møtet sted da jeg for et par førjulstider tilbake,  da jeg enda er ung & dum nok til å gå med hunden min iført sneakers i det et nyankommet lag med puddersnø har lagt seg over ustrødd speilis..

Plutselig var det bare som om selve jordskorpen bare søskes vekk under føttene mine, -fra siden, slik at en går inn i den brøkdelen av et sekund lange luftferden med den mest uheldige vinkling. Jeg, som i tillegg til selv å ha bedrevet idrett på topp junior-nivå, har sett nok håndballkamper til at jeg allerede i svevet innser hvor dette vil ende da kneet blir gitt en særs uheldig innover-vridning. – Og ganske så riktig.. Antagelsen ble umiddelbart bekreftet i det de respektive nervetråder får sendt sine smertesignaler til hjernen [-hvilket i praksis vil si det samme øyeblikket møtet med moderplaneten inntreffer], da disse er av en helt annen karakter enn de som vanligvis inntreffer ved standardfall på baken. – Nå er det nemmelig som om et sverd blir kjørt rett inn i kneet!

 

 

Det er vondt som faen, i tillegg til at jeg innser at det ikke behøver å være selve beinet som er brukket for at ‘reisverket’ skal svikte, men at også det som binder reisverket sammen medfører en viss funksjonssvikt i så  måte; Det respektive beinet var nemmelig ikke bare utsatt for smerten som følger et metaforisk sverdhugg tvers igjennom kneet. -Det er også fysisk ute av stand til å bære sin del av lasset, for å si det sånn, så jeg hadde kun et bein til hjelp for å komme tilbake til vertikal stilling..

  Men det er imidlertid hverken smerten i seg selv eller skaden [som jeg nå er fullstendig klar over omfanget av] som sådan som ligger til grunn for den panikkartede tilstanden jeg befinner meg i der jeg ligger og spreller! Det er nemmelig slikt som følger et normalt ‘sammenskrudd’ sinn..  For mitt vedkommende, var imidlertid panikkfølelsen relatert til det faktum at skaden vanskeliggjorde det å reise seg umiddelbart når jeg kun befant meg en 20-30 meter inn på stikkveien som går bak huset! – Og da selvsagt i linjalrett vinkel og uten en dritt skjerming for tilsynet fra den svært trafikkerte forbipasserende gaten, – midt i ‘beste sendetid’, og da på toppen av alt på den travleste tiden i året; Det var dermed ikke til å unngå det forkvaklede scenariet som følger av at den ufrivillige luftakrobatikken blir sett av noen, og derav føre til bekymring hos godhjertede forbipasserende med  ditto tilbud om å hjelpe.

..- Og det er nettopp denne velmenende, godhjertede, og i dette tilfellet i aller høyeste grad også tiltrengte hjelpen som for enhver pris må unngås for iallefall å redde stumpene av mitt forskrudde æresbegrep nå som fallet ugjennkallelig var blitt observert!..

 

 

For mitt vedkommende, trigger forfengeligheten rundt det å ‘holde stilen’ en drivkraft uten sidestykke. -En drivkraft som det ville vært særs praktisk med en ditto nytteverdi om den hadde kunnet komme til uttrykk i andre sammenhenger her i livet, for da ville denne bloggen etter alt å dømme tilhørt landets rikeste for foregående år..

Istedet fører denne drivkraften, som ellers ligger sørgelig brakk i et sinn som er for dovent til å bry seg med andre og høyere ambisjoner enn det som kreves til å dekke de daglige behov og lystbetonte gjøremål, til at jeg med viljestyrken til en verdensrekordholder går ‘all in’ for å komme opp i stående stilling.  Siden det skadde beinet ikke kan benyttes til selve reisningen, vil denne oppgaven nemmelig kreve at alt som kan oppdrives av smerter må overvinnes i det dette kneet må bøyes og settes i bakken for å få satt foten på det andre i bakken. -Og dette uten så mye som en rykning i munnviken!.. Hunden min, Ferrari, er til tross for sin begrensede størrelse (cairn-terrier) til uvurdelig hjelp, da han har innsett de tobeintes generelle ubrukelighet for bevegelse i alt annet enn flatt, fast og støtt underlag, og begynner å trekke fremover.. Dessuten er han en rødslig kar for rasen som virkelig misliker kombinasjonen vind og nedbør som det er denne dagen. Han er dermed oppsatt på å komme inn igjen umiddelbart etter å ha fullført sitt fornødende, og når jeg da kun er en 50 kilos spirrevipp, blir hans bidrag ubetalelig..

 

 

Jeg er gudsjelov ikke mer korket enn at jeg skjønner at jeg må tilbake til den langt tryggere hovedveien for å komme frem til målet ca 150 m unna. Men er man gal, så er man gal, for det som opptar meg der jeg nå atter engang befinner meg i stående stilling, og det med et ubesværet uttrykk i ansiktet, er at det gudsjelov ikke er mindre glatt enn at den uungåelige haltingen  delvis kan kamufleres gjennom å ta ‘vinter-vaggen’ til et helt nytt nivå ved at Ferrari mer eller mindre fungerer som trekkhund med meg skliende på et uskadd bein bak. Jeg er som sagt intet mindre enn et unikum når det kommer til å holde stilen, så at det skadde beinet gudsjelov i det minste har vist seg kapabelt til å kunne holde balansen i oppreist positur, er faktisk nok til at jeg kommer meg frem uten å pådra meg ytterligere sympati og bekymring! Jeg kunne dermed med lettelse lene meg tilbake i taxien til legevakten, for derav enda mer lettet å legge beinet i strekk over sofaen den  salige legale narkorus som ble gitt meg under dette besøket, vel vitende om at stilen kom relativt velberget fra det hele. -Og det er tross alt det viktigste!..

~ ~ ~

 

 

 

Hold deg til saken, Mads!

Reklame | Adviral

I mine øyne har, -og er Mads Hansens korstog mot ‘rosabloggerne’ og deres bidrag til å gjøre verden mer overfladisk vært like viktig som nødvendig. Dette forutsetter imidlertid at han holder seg til saken, hvilket jeg ikke kan si gjelder de siste innleggene med fokus på det siste tilskuddet til TV2 livsstil -serien Bloggerne, Martine Lunde og hennes kjæreste, Aleksander Setersdøl. 

 

df-foto

Mens kritikken mot eksempelvis de mest besøkte ‘rosa-bloggerne’ har vært rettet mot deres bidrag til å normalisere plastiske inngrep i tillegg til å skape et forskjønnet virkelighetsbilde gjennom retusjering av bilder uten å opplyse om dette, bærer de siste innleggene mer preg av latterliggjøring enn noe annet. Hverken Lunde eller kjæresten har nemmelig gjort noe galt eller kritikkverdig, hverken på blogg eller øvrige sosiale medier!

 

VG  [Mads Hansen]

Det forste ‘angrepet’ på Martine Lunde fant sted for en  snau uke siden, hvor Hansen gjorde et poeng ut av at hennes siste innlegg på Instagram stort sett har vært sponsede. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg syntes sponsede blogg-innlegg av typen som er ren reklame, er noe skikkelig herk. Men Instagram er nå en gang en ren bildedelingstjeneste, og da er det fullstendig irrelevant hvorvidt det opplyses om hvor lip-glossen som brukes kommer fra eller ei. Når det er sagt, er også min mening i så henseende fullstendig irrelevant i denne sammenhengen, da Lunde har fulgt alle regler om merking av disse til punkt og prikke. – Og følger en de gjeldende regler og oppfordringer, skal en heller ikke henges ut slik det gjøres her!

 

TV2  [Aleksander Setersdøl & Martine Lunde]  
 

Det andre innlegget på Hansens Instagram-konto ble lagt ut for et par dager siden, og tar utgangspunkt i et intervjuv med de to hvor Setersdøl åpner opp om sin flyskrekk, og de utfordringene dette har ført til i forholdet til Martine Lunde, da de har hatt sine bosteder i henholdsvis Bergen og Oslo. Mads Hansen gjør så dette om til en reality-kjendis’ fobi for å bli glemt.  Det hele er jo humoristisk ment, men jeg kommer liksom ikke forbi en ekkel følelse av forsøk på latterliggjøring når det legges ut rett i etterkant av den nevnte kritikken av kjæresten..  For heller ikke Aleksander Setersdøl har gjort noe kritikkverdig i så måte, og det eneste han har ‘gjort for å forbli i rampelyset etter deltagelsen i Paradise Hotel er å holde fast ved kjæresten, som allerede var en kjent Instagram-profil før hun sjekket inn på det nevnte hotellet.

 

df-foto

De siste danenes Instagram-innlegg om Martine Lunde og kjæresten Aleksander er imidlertid ikke første gang jeg har reagert på at Mads Hansen har gått utover det som har vært målet og utgangspunktet for den kritikken som har vært rettet mot kjente profiler på blogg og i sosiale medier. Allerede i høst gikk han etter min mening utenfor rammene for det som er berettiget, og derav greit, da han rettet blikket mot blogger og YouTouber Isabelle Eriksens retusjering av bilder som ble lagt ut på bloggen. I utgangspunktet utgjør jo denne typen bilderedigering en del av det saken dreier seg om, men under forutsetning  av at det ikke opplyses om at dette gjøres. Eriksen har imidlertid dedikert hele innlegg til hvordan hun retusjerer bildene sine ved flere anledninger, og dermed forsvinner også grunnlaget for det som er blitt lagt ut om henne på Hansens Instagram.

 

VG-TV  [Isabelle Eriksen]  

Jeg håper virkelig Mads Hansen henter seg inn igjen, og i fremtiden vil holde seg til saken, og eventuelt nye saker som rettmessig måtte dukke opp i fremtiden, da hans innsats har bidratt til at den usunne trenden som har vært nå later til å være i ferd med å snu. Fortsetter det imidlertid i den tendensen vi har sett den siste tiden, er jeg redd han reduseres til faktisk å BLI den mobberen han urettmessig har blitt anklaget for å være..

~ ~ ~

 

 

#blogger #bloggere #rosablogg #kritikk #influence #influencer #kroppspress #inngrep #plastiskkirurgi #retusjering #bilderetusjering #moderering #bildemoderering  #urealistiskkroppsideal #kroppsideal #trend #press #samfunn #samtid #samfunnsproblem #samfunnssynser #rikssynser #sosialemedia #instagram #instagramprofil

Førstehjelp ved Julekriser!

Reklame | Adviral

Glade Jul, og vi klapper i hendene, går rundt det grønne, glitrende treet mens vi fulle av forventning og overskudd vasker vårt tøy i skinnet av stjernen du ser over taket der hun der jordmoren bor.. – Vel.. Det er dette bildet vi har av julen, men for de fleste av oss, går ting gjerne langt mindre idyllisk og knirkefritt for seg. Ved nærmere ettertanke er det jo faktisk så at julen også har en rekke kriser på lur. Men fortvil ikke! Jeg har nemmelig løsningen på de vanligste.. 

 

¤ KRISE ¤  Du sitter i stuen iført joggebuksen og sipper deg gjennom Love actually med et glass gløgg i hånden i det det ringer på døren. Utenfor står ‘tante Gudrun’, som har kommet for å gi deg julegaven det lyder som en selvfølge dere skal utveksle. Du har imidlertid ikke fars gamle tante på gavelisten i år, – liksom hun ikke har vært inkludert de foregående år. – HVA GJØR DU??

Du sørger for å ha et par innpakkede ‘nødgaver’ i huset året rundt, da denne knipen like fullt kan oppstå i forbindelse med alt fra runde fødselsdager til vertinnegaver ved plutselige invitasjoner. Det bør være noe som passer seg å gi til alle, og til alle anledninger, som f.eks konfektesker & vinflasker.

 

~ ~ ~

 

¤ KRISE ¤ Det er skoleavslutning, og/eller julefest hos venner og du forventes å bidra til bevertningen,  det være seg med bakverk, salat/dressing, eller hva det måtte være av det hjemmelagede slaget. Du har imidlertid glemt hele driten, og må ofre nattesøvnen dersom du skal rekke å få dette gjort. – HVA GJØR DU??

Du kjøper ferdig, for så å dra på med noe pynt, ekstra smakstilsetning, eller hva det måtte være. Eksempelvis er slikt som løk, ketchup & sennep glimrende tilsetningsremedier i ferdigsauser og dressinger, mens en dæsj krem fulgt av bær, overstrødd med melis får desserter og kaker til å se ut som ‘a million bucks’.  

 

~ ~ ~

 

¤ KRISE ¤  Du er blakk som ei kirkerotte men langt fra i mål med gavene. – HVA GJØR DU??

Begyn å ta vare på slikt som bøker, o.l du ellers ville byttet, eller avse å inkludere sengesett nummer 28 i samlingen din for så å benytte disse tingene som gaver ved en senere anledning.   

 

 

¤ KRISE ¤  Å brøyte deg frem i mengden som allerede sloss mot hverandre såvel som mot vrangvillig tape, ubrukelig papir & bånd som streiker mot påtvungen krøll ved pakkedisken var rett & slett mer enn du var i stand til å klare med sinnet i behold under gårsdagens helvete av en handletur etter jobb.  Desverre var ikke muligheten for at huset faktisk er rensket for innpakningspapir med tilbehør i dine tanker.. – HVA GJØR DU??

Riv ut dobbeltsider av blader [ev. aviser i mangel på noe annet], tape/lime sammen flere ved behov, og voila! Du har verdens kuleste innpakningspapir. Alternativt funker både gråpapir/matpapir med tegninger, klistremerker o.l og aliminiumsfolie glimrende. Er du tom for tape, bruker du papirlim, mens bånd erstattes glatt med garn og/eller hyssing. 

 

~ ~ ~ 

 

¤ KRISE ¤  Du er endelig hjemme etter overtidsstress fulgt av et shoppinghelvete for 5 dag på rad, og du er om mulig enda mer drit-sliten enn de foregående dagene. Husarbeid er uaktuelt, hvorpå du bare slenger deg ned i sofaen med ei pakke take-out, hvis emballasje havner i godt selskap med den fra ukens foregående take-out måltider i en leilighet som ser like herjet ut som du føler deg. I denne settingen ringer drømmemannen for å si han kun er ti min unna.. – HVA GJØR DU??

  1. Stu rotet sammen [truser og bestikk skilles enkelt ad når du atter befinner deg i eget selskap], for derav å ‘pælme’ det hele inn i nærmeste bod, skap e.l.  Det er imidlertid langt fra alle som har ekstra plass av betydning, og da fordeles det i stedet mellom følgende: 1)  Oppvaskkum, hvorpå du dekker det hele med en kjøkkenduk/håndkle e.l. 2) Vaskemaskin/tørketrummel. 3) Under møbler, mens slikt som sand, smuler, osv rett & slett feies under teppet. Skitne bord og ev. benker kamufleres glatt med duker, mens håndkler og tepper, for ikke snakke om gardiner funker helt glimrende som erstatning dersom en mangler duker.  

 

 

~ ~ ~

 

 

 

 

 

Hva gutta syntes er usexy

Det er mye sannhet i ordtaket om at kvinner kommer fra Venus og menn fra Mars, noe som blir ekstra tydelig når vi ser på alle tingene vi gjør for å bli mer attraktive men som faktisk har den stikk motsatte effekt på det motsatte kjønn.. I den forbindelse, har jeg satt sammen  en liste over de vanligste jentetingene gutter/menn med ytterst få unntak syntes er regelrett frastøtende..

df-foto

 

1. ‘Plastic Fantastic’

  1. Tro det eller ei, men det finnes knapt et mannfolk på planeten som syntes fillers og skjønnhetsinngrep utover det naturlige er attraktivt..

2. Massevis av make-up

Ytterst få av det motsatte kjønn har sansen for lagvis med ‘sparkel,  øyenvipper som rekker helt opp til hårroten, osv til daglig.

 

3. ‘Overdreven’ hårstyling

Gutta foretrekker hår som faller naturlig ned fremfor hårfrisyrer som er glattet og stylet til perfeksjon. Favoritten er fall og/eller myke krøller.

 

4. ‘Parfymebad’

Parfyme skal kun anes som en behagelig duft som understreker personligheten, og ikke oses på lang avstand.

 

5. Lange (spesielt spisse) negler

 

 

6. Utgreininger om ex’en

Om det er negativt eller positivt spiller ingen rolle. Gutter/menn har overhodet ingen interesse av ex’en din.

 

7. Å spille ‘hard to get’/’game-players

Menn vil ha det klart hvorvidt du liker ham eller ei.

 

8.  Hard-core ‘party girls’

Typen som lever for neste rølp er ikke kjærestemateriale. -Enkelt & greit.

 

9.  Klenging

Fyren må få puste! Han vil ha ei selvstendig dame med egne interesser.

 

10.  Slankre/gjærrigknarker som spiser av maten hans 

Altså typen som kun bestiller en liten salat, for så å forsyne seg av hans talerken når ‘snacken’ er fortært.

 

df-foto

 

 

~ ~ ~

 

 

 

#menn #gutter #hvaguttermisliker #usexy #frastøtende #sex #dating #dosanddonts #dislikes #sexogsamliv #kvinnerogmenn #sjekking #partnervalg #flirt

I påvente av overgang til WordPress…

 

 

Siden jeg fremdeles blogger fra Bloggsoft, mens Blogg.no’s hjemmeside er oppdatert og derav forbundet til den nye blogg-plattformen WordPress, vil det si at kun de bloggene som er blitt overflyttet får innleggene sine publisert. 

For oss andre, innebærer ventetiden at vi kun har Facebook-gruppene igjen som publiseringskanal, hvilket for mitt vedkommende har ført til en reduksjon av sidevisninger på et sted mellom 2/3 og 3/4. Derfor anser jeg det som like greit å vente med å legge ut innlegg før dette er på stell, hvilket jeg håper vil være rett rundt svingen..  

 

 

Hvordan finner vi bloggene vi søker nå da, Blogg.no??..

Reklame | Adviral


window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(‘js’, new Date());
gtag(‘config’, ‘UA-130197019-1’);

 

 

Nå ligger alt håp for sidens nytteverdi og fremtid for meg og svært mange med meg i opplysningen om at omgjøringen er en pågående prosess, og at det derav vil ta noe tid før alt er på plass der det skal. Hele bloggerhurven av stort og smått som er liggende på hva som er norges største bloggerplattform skal tross alt flyttes fra Bloggsoft, så at det blir noen dager uten et fungerende registreringssystem for nyutgivelser er eventuelt fullt forståelig. Imidlertid gir de gitte opplysningsnotiser også et par drypp av at siden ‘blogg.no’ ikke lenger vil være bloggerportalen hvor en skrollet seg nedover fra den ene interessante innleggsannonsen til den neste. Her sikter jeg spesielt til opplysningen om at ‘blogg-shout’ tjenesten opphører i disse dager, -uten så mye som et kryptisk hint om hvorvidt dette var midlertidig eller på permanent basis.. 

Jeg er fullstendig klar over at både selve blogger-tjenesten såvel som portal-/formidlingsfunksjonen for blogg.no har et godt stykke igjen før tjenestene vil fremstå i sin permanente form. Dette er med andre ord et innlegg dedikert til kunsten å ta bekymringer på forskudd i et krisemaksimerende ‘worst case scenario’ i sin edleste form. Normalt er dette noe jeg bestreber meg på å unngå av beste evne, men gjør imidlertid et unntak i denne situasjonen rett & slett fordi det gitte værste alternativet er en eventualitet som for det første vil føre til at hele poenget med siden faller bort, og for det andre vil blokkere typ 99,99% av brukernes mulighet til å nå ut.

 

foto: heggen 

 

Dersom dette værsting-scenariet skulle vise seg å slå til,  vil jeg faktisk gå så langt som til å fastslå at de to ovenfor nevnte faktorer er ensbetydende med at blogg.no vil eliminere seg selv! Jeg mener.. Statusen som landets største i sitt slag blir jo kun en skinn-betegnelse dersom vinduet som viste frem det som produseres i de bloggene som utgjør denne mengden, for en størrelsesstatus har kun en verdi med et ditto antall besøkende! Er det kun en haug bloggere uten lesere, er det selvsagt fullstendig meningsløst å annonsere, for satt på spissen, kan det jo være hvor mange bloggere som helst, mens hjemmesiden, hvilket er inntektskilden i kraft av å være stedet for de besøkende/leserne,  knapt har besøkende i det hele tatt. -Og antall hoder en når ut til, sammen med hvem disse hodene tilhører, er jo de to eneste faktorer av betydning når annonsører velger hvor de vil plassere pengene sine!..  

Her er det alltids de som vil argumentere at de bloggene som promoteres i dette scenariet vel må antas å ikke ha nevneverdig problem med å dra sammen et samlet antall sidebesøk som skulle holde i bøtter og spann for alt som måtte finnes av aktuelle sponsorer.  Men på den annen side, er det jo overhodet ikke noe behov for en portal for å finne frem til nettsteder en allerede kjenner til, og som oftest bokmerket!  Det blir å sammenligne med at en som er født og oppvokst i Oslo, ikke har det minste behov for et bykart for å komme seg til Oslo S. 

 

 

For mitt eget vedkommende, kan eventualiteten brått bety at det blir nødvendig med et plattform-skifte. Fremdeles en fersking i gamet, og uten noen sputnikrakett av en realitydeltagelse  i ryggen, er jeg blandt det store flertall som er avhengig av et vindu for å bli sett. -Og vi må sees ofte og regelmessig for å bli husket. Mine listeplasseringer har fint lite å si dagen etter dersom en ikke har levert tilsvarende den påfølgende dagen, og derav oppnår en ny. -Og slik vil det etter alt å dømme forbli en god stund i selskap med så mange bloggere vi har her i landet. -Og bare det å ha kommet dithen å ha oppnådd listeplasseringer, er slettes ingen selvfølge, og noe jeg dermed tillater meg å være stolt av å ha oppnådd mens jeg fremdeles er i mitt første år som blogger. 

Jeg har med andre ord oppnådd noe med dette, men det jeg har oppnådd er samtidig så lett forgjengelig som det kan få blitt, og også her er jeg langt fra den eneste.. 

Derfor setter jeg all min lit og håp til at vi også i fremtiden vil ha våre ubetalelige ‘utstillingsvinduer’ hos bloggportalen Blogg.no, slik at jeg kan fortsette min trauste ferd på min vei opp og frem uten noen former for hverken drahjelp eller snarveier på plattformen jeg for 10 mnd siden valgte uten fnugg av tvil.. 

~  ~  ~  

 

 

 

 

 

 

 

#blogg #blogger #bloggno #bloggerplattform #plattform #portal #veientiltoppen #bloggerportal #bloggportal #portal #bloggplattform #alternativblogger #samfunnsblogger #antirosablogger #influencer #meningsytrer #influencere #topplisten #blogglisten #bloggsoft #samtid #markedsføring #sidevisninger 

 

Stressfri & rimlig Juleshopping!

Reklame | Adviral

 

Alle jenters drømmekalendere!

[This post contains adlinks from Adviral]

 

1.Ginger Ray – Gör din egen kalender med söta meddelanden / 2.MAD – Skönhetskalender för badälskaren / 3.The Grooming – För pojkvännen / 4.ASOS – Face & Body kalender / 5.Lumene – Beauty kalender / 6.YSL – Den lyxiga julkalendern / 7.Makeup Revolution – christmas tree adventskalender

 

Gjør festbordet vakrere!

De lekreste skoene ever!

 

 

Ved å bruke koden; SINGLE30 får du hele 30% avslag på en mengde varer!

 

 

Butikken hvor jeg kjøpte min Lois Vuitton, – som er skuldervesken på bildet!

 

 

ALT innen hud, hår og make-up! 25% rabatt på ALLE varer!

 

 

 

[This post contains adlinks from Adviral]

 

Leopard Print Jackets / Cropped Bomber Jacket / Colour Block Bomber

 

 

 

 

[This post contains adlinks from Adviral]

 

 

Blazer / Kjol / Byxor

 

 

 

 

 

Også må vi jo ikke glemme mannfolket!

..For ikke snakke om oss selv! – Jeg mener.. Look smokin’ hot even when it’s freezing cold 😉

 

 

#shopping #netthandel #julehandel #mote #skjønnhet #merkevare #klær #vesker #makeup #styling #hårprodukter #hudpleie #hårpleie #shoptillyoudrop #julegaver #julegavehandel #interiør #interiørartikler #servise #middagsservise #jul #jul2018 #vinter #2019 #tilbud #rabatt #rimeligjulehandel #kvalitet #kvalitetsvarer #louisvuitton 

 

Værste sminke-produkt ever!!

Reklame | Adviral

 

Vel.. Jeg tenker vi kan vise utkommet av dette utysket av et produkt med det samme, slik at dere vet hva det dreier seg om. Dessuten vil det bli klargjort for alle og enhver at ‘stygt’, ‘grusomt’, ‘skrekkelig’ & ‘for jævlig’ i denne sammenhengen ikke kan sies å være min subjektive mening, men en objektiv sannhet.. 

 

Jeg gjenskaper sjokket fra da jeg prøvde produktet første gang..

 

La det ikke finnes noen tvil; Det blir seende nøyaktig så jævlig ut som bildet viser. -Om noe, ser det enda værre ut i virkeligheten..

 

Som dere kan se, ser det ut som om jeg har dyrket frem en trønderbart over hvert øye. Hvordan dette produktet er blitt sluppet inn på markedet, står for meg som et mysterium jeg umiddelbart innså vil forbli uløst. Dessuten følger det også et par øvrige merkverdigheter ved denne varen:..  Produsenten er kinesisk (eller whatever asiatisk land med uforståelige skrifttegn), men navnet er etter alt å dømme Leez.. Produktnavnet er Eyebrow stamp, hvilket står skrevet i sirlig løkkeskrift under. Den ene siden er imidlertid merket med ‘Eyebrow powdwe seal’, så det ikke skulle foreligge noen tvil om hva som er pudderskyggen og hva som er stempelputene..(?) – At dette derimot forårsaket forvirring m.h.t produktnavnet hos undertegnede, får så være..

 

 

Vel.. De skal i det minste ha kred for ikke å ha løyet i annonsen!.. ‘Gjort på sekundet’, sto det, og det stemmer også det! Påføringen kunne faktisk ikke vært enklere.  Problemet er imidlertid at resultatet faktisk ikke kunne vært styggere heller!..

Når det er sagt, så er det kun ideen med stemplet som er fullstendig idiotisk. Det er også stemplingen som sto for skrekkeligheten vist over. Ironisk nok, er nemmelig selve make-up produktet, – altså skyggen, upåklagerlig! Så utfallet blir altså noe så fullstendig forkvaklet som at jeg så absolutt kommer til å bruke det jeg ikke er et øyeblikk i tvil om er det værste produktet som noensinne er lansert!.. – Nøkkelen for forståelse av denne galskapen, er imidlertid noe så enkelt som en god, gammeldags aplikator, av den sorten det ikke er noe inovativt over i det hele tatt. Denne er kanskje ikke så spennende, men den funker i allefall! 

 

Den ser jo så staslig og råflott ut der den ligger, med sine innovative stempelputer og alt..  

~ ~ ~ 

 

 

 

#sminke #makeup #øyenbryn #bryn #øyenbrynsminke #eyebrowstamp #øyenbrynstempel #nylansering #nyhet #dårligide #sminkeprodukt #øyensminke #pudderskygge