GRYXEN-AWARDS RAMMET AV NOK EN SKANDALE!!

EXTRA NYHETSINNLEGG!
Bloggerprisen GRYXEN-AWARDS er rammet av nok en skandale, da det er blitt kjent at adm.dir Gry Henriksen har GLEMT å dele ut den forhåndsannonserte prisen ‘Årets medmenneske’!! Å klare kunststykket å glemme en såpass sentral pris, gir jo vitterlig ikke noe utpreget medmenneskelig inntrykk!  Til alt hell, er imidlertid bloggeren Gry Henriksen såpass medmenneskelig at hun lar adm.dir versjonen av ‘selv’ foreta den utelatte tildelingen på sin blogg, gryende.blogg.no her og nå..  Ironisk nok, viser det seg at Henriksens medblogger og venninne, Vivian Brosvik, som var sentral i den angivelige sex-skandalen som rammet GRYXEN-AWARDS allerede under utdelingens andre dag, er også innblandet i denne skandalen! I denne saken, er hun imidlertid kun indirekte involvert.

 

GRYXEN-AWARDS er helt enkelt min personlige vendetta mot det som i utgangspunktet var en pris for oss bloggere, men som under årets utdeling tok det siste steget i hht å bli ‘anything but’. Begrepet ‘Gryxen-awards’ var i utgangspunktet kun et jeg kom på i farten i det jeg skulle avslutte den tiraden som avstedkom etter den urett jeg mener ble begått ovenfor et knippe bloggere her på blogg.no. Dette skulle så vise seg å få ‘bein å gå på’, og for å gjøre en lang historie kort; Her er vi altså; GRYXEN-AWARDS 2021 er nå blitt en realitet!
Utdelingen vil foregå i form av at en vinner utropes daglig fra 1 t.o.m 24 desember.

 

 

Årets medmenneske! 

Til alt hell, så ble utelatelsen av denne prisen oppdaget ved en tilfeldighet i det adm.dir i GRYXEN-AWARDS, Gry Henriksen, slumpet over anliggendet i  DETTE innlegget..

Årets medmenneske, er jo, som det ligger i ordet, helt enkelt en pris som er dedikert den personen som har vært til uvurdelig hjelp for ett- eller flere av sine medmennesker i løpet av året som har gått.

 

..- Og prisen for ‘Årets medmenneske, 2021’ går til:.. 

CHANETT Min lille dagbok SAGELV!

 

Begrunnelse: 

Uten å kjenne vedkommende annet enn fra sporadiske bloggbesøk, så organiserte Chanett Sagelv den kronerullingen som skulle gi Vivian Brosvik, aka Mamma på hjul de nødvendige midler til å hyre sin sårt tiltrengte advokat for å bistå seg i sin kamp mot Bergen kommune.

Hele 80 000 kr. ble utkommet av Chanetts initiativ! – Hvilket ene og alene var grunnet i et ønske om å hjelpe et medmenneske i kampen mot den urett hun og hennes familie ble utsatt for, og sørget dermed for at en årelang kamp endelig fikk sitt endelikt for en måneds tid siden.

Dersom alle hadde innehatt den samme forbilledlige evne- og vilje til å hjelpe som Chanett her har utvist, så ville verden rett og slett vært et perfekt sted å leve.

 GRATULERER!

 

Øvrige Vinnere av

GRYXEN-AWARDS 2021:

 

 

24.  ÅRETS ÆRESPRIS:   ROGER E. “bunnytrash” PETTERSEN

 

22.  ÅRETS MOTEBLOGGER:   ANNE “annebe” BE

 

21.  ÅRETS ORIGINAL:   AUD “audmarit” MARIT

 

20.  ÅRETS RØDE DAME:   BRITT “kjerringtanker” KJERRINGTANKER

 

19.  ÅRETS PROMOTØR AV NORSKE KULTURTRADISJONER:   GUNN, aka DAMA “damafranord” FRA NORD

 

18.  ÅRETS GRY:   B- “bforb forB

 

17.  ÅRETS HVERDAGSFILOSOF:   METTE “mettejosteinsdatter” JOSTEINSDATTER

 

16.  ÅRETS MENINGSYTRER:   TORJUS “torjusdolo” DØLO

 

15.  ÅRETS FØLJETONG:   RANDI “Natheless Verden” LIND

 

14.  ÅRETS AKTIVIST:   TONJE “tonjeomdahl” OMDAHL

 

13.  ÅRETS MAGASIN:   VEST- “vestfroken” FRØKEN

 

12.  ÅRETS ‘FEEL GOOD’ -BLOGGER:   FRO- “frodith” -DITH

 

11.  ÅRETS FOTOGRAF; bylandskap:   SOLVEIG “Solliv” aka SOLLIV

 

10.  ÅRETS FOTOGRAF; detaljfoto:   MARGRETHE “utifrilift” aka UT I FRILUFT

 

9.  ÅRETS DIY:   CHRISTINE “christineemilie” EMILIE

 

8.  ÅRETS HOME-MAKER:   LENE E. “leneetarnes” TARNES

 

7.  ÅRETS LIVSSTILBLOGGER: LENA  “LenaLykkeLYKKE

 

6.  ÅRETS MAMMABLOGGER:   HEIDI, aka “Livetmedvesla” LIVET MED VESLA

 

5.  ÅRETS TRENDSETTER:   VIBBE “Vibbedille” DILLE

 

4.  ÅRETS KVINNELIGE NYKOMMER:   Kari “Kariengesvik” ENGESVIK

 

3.  ÅRETS MANNLIGE NYKOMMER:   ALLAN “allansverden” KRISTENSEN

 

2.  ÅRETS PERSPEKTIVUTVIDER:   VIVIAN “Mamma på hjul” BROSVIK

 

1.  ÅRETS BUSINESS:   ASBJØRN “Kokkejævel” SANDØY

 

 

**  Mer om årets Gryxen-awards er å lese HER

17 kommentarer
      1. Ja, virkelig! – Spesielt siden hun nesten ikke kjente Vivian på forhånd. Sånn jeg forsto, så hadde hun bare vært innom bloggen dann og vann, og ikke noe mer enn det, så det vitner jo om en generelt genuin omtanke for andre <3

      1. Hele forglemmelsen faller jo selvsagt på plass i det jeg oppdager forglemmelsen; For denne skulle da blitt gitt ut som den tredje i rekken av de forhåndsannonserte, for så at jeg ikke rakk å dele ut den dagen grunnet et julebordrush ut av den annen verden i restauranten.. Så jeg var ikke i tvil om at jeg skulle inkludere den, selv om det ble litt på etterskudd.
        Det var jo unektelig et fantastisk engasjement hun utviste, hvilket hun vitterlig fortjener å få sin berømmelse for..
        Men ikke desto mindre, så er det dog Roger sin som er den som står aller høyest for meg personlig, -i tillegg til Asbjørn sin.. Roger sin er jo selvsagt grunnet i den relasjonen jeg har til ham. Samtidig, var jeg også klar på at jeg ønsket å gjøre et litt sånn ekstra stort nummer ut av Asbjørn sin ved at han fikk den aller første, rett og slett fordi jeg aldri ville vært der jeg er som blogger i dag uten hans hjelp..
        Men når det er sagt, er enhver prisvinner valgt ut fordi de betyr noe for meg personlig, både som bloggere, men først og fremst som venner og ‘kolleger’.
        – Og lekenhet og ‘feel-good’ er så visst ikke å kimse av, Frodith! For det du bedriver med de gale brottene og greier, er jeg faktisk hellig overbevist om er gull verdt for lesernes mentale helse, og da spesielt i disse ulvetider.. For når en lever under det presset vi nå har gjort i to år til ende, med alt av bekymringer og dritt som følger, så er det noe forløsende å klikke inn på en bildereportasje der du er sjalu på disse her fordi de tar glansen fra deg i Luciaopptoget! For når de blir levende, så glemmer man sånt som en overhengende fare for at jobben går til helvete, og en ikke aner hvorfra en skal få ens nødvendige tilskudd i januar- og om en i det hele tatt får noe inntekt, osv. Da lar man seg istedet ryste over sånt som at den stakkars tøyrotta Salt får deg et realt tupp i bakenden så han blir liggende å sprelle med lys og glitter ‘all over the place’.. Disse avbrekkene er iallfall for meg gull verdt for den mentale helsen <333

      1. Ja, selv om ingen ser ut til å ha lagt merke til at det bare ble delt ut 23 awards i desember, -meg selv inkludert *hehe*, og ei heller lot til å huske forhåndsannonseringen av denne, så måtte jeg bare hive meg rundt å inkludere den.. 😛
        Det verste er at med en gang jeg oppdaget den utelatte prisen, så husket jeg brått hvordan jeg ikke fikk delt ut noe på dag 3 fordi det brått ble dobbeltskift i restauranten.. Siden jeg i utgangspunktet trodde jeg ville få tid på kvelden, så ble morgeninnlegget sentrert rundt denne Facebook-blokken av Vivian sin pris, og da var det liksom gjort.. Planen var i utgangspunktet å ta de to nykommerne på samme dag for å ta det igjen, men når det brått skar seg, så skjenet hele dag tre ut av min bevissthet, for å si det sånn 😛 😀 😛

      1. Jeg skjønner jo ikke helt hvorfor det ikke ringte ei bjelle da jeg satt der på julaften og linket den nest siste prisen nummer 22, og følgelig var i ferd med å ferdigstille pris nummer 23, – og ikke 24 *hehe* 😛

          1. Ikke desto mindre, var det med en følelse av lettelse jeg leste i avisen at norske forskere trolig har kommet opp med en kur mot alzheimer.. *hehe* 😀 😛 😀

    1. Ja, jeg ble sjeleglad for MIN pris jeg altså 🙂 Og veldig glad for at det er akkurat DET jeg får pris for. Jeg vil jo gjerne få andre til å le litt, smile litt, glemme litt kjipe ting om mulig. Men det er ikke DRIVKRAFTEN bak det som kommer ut. Det er rett og slett tanker som bare lever sitt eget liv. Altså disse rotte-historiene fra kalendertiden. De LEVER faktisk, så det kommer av seg selv 😀 Men DU…Salt er altså ikke en HAN! Det er en med TEMMELIG muggen snute ved siden av meg her nå… 😀 Salt er jente!! Takk for MIN pris. Jeg bare synes den innsamlingen var så STOR, så fortjente virkelig denne prisen 🙂

      1. 😮 OMG!! 😮 Her kan jeg rett og slett bare legge meg flat og beklage.. For ved nærmere ettertanke, så burde jeg jo vitterlig ha sett at Salt faktisk var ei jente, -med rosa reisesekk, og alt.. Til alt hell, virker hun i det minste mottakelig for bestikkelser, så her kan jeg i grunnen bare spørre hva slags nøtter som foretrekkes!?.. 😛

    2. Jeg svarer her jeg i stedet for i min. Tusen hjertelig takk for utmerkelsen. Nå renner tårene mine og jeg ble supertakknemelig for denne utmerkelsen. Ja jeg vurderte å legge ned bloggen men så føyk det en Faen i meg så derfor er det ikke slik det ble denne gangen heller.

      1. Bare hyggelig, da den er så til de grader vel fortjent! – Hvilket det er bred enighet om 🥰
        De kommentarene du har fått er fra nettroll som utelukkende har til formål å skape kvalme, og har derfor ingen betydning what so ever..
        Men når det er sagt, spiller det i bunn og grunn ingen rolle hva hverken jeg eller noen andre måtte syntes og mene heller, da det ENESTE av reell betydning i denne saken, er utkommet denne kronerullingen fikk for Vivian! – For henne, har det du gjorde her nemlig betydd ALT! Og om du ikke allerede har lest det, så vil du i det minste få en anelse om hva dette har betydd for henne igjennom bloggen hennes. Hun opplever at hun har fått selve livet i gave, og DET er den reaksjonen på dette her som har relevans, og som du bør ta med deg videre. 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg